Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Roadtrip Denver-Seattle
-
Ome Werner
- Amerika-ontdekker
Roadtrip Denver-Seattle
Hallo allemaal.
Hierbij mijn suggestie voor iedereen die komend jaar 4 weken ter vrije besteding heeft. Afgelope zomer hebben wij over land een reis gemaakt van Denver, via de Black Hills en Yellowstone, dwars door Montana naar Drumheller in Canada. Van daar zijn wij doorgereden langs Calgary, Banff, Jasper naar Vancouver. Om via Victoria te eindigen in Seattle, waar we de auto konden inleveren.
1. Denver
2. Denver
3. Denver - Fort Laramie - Mt Rushmore
4. Badlands
5. Custer SP - Jewel Cave
6. Devils Tower - Cody
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Montana - Badlands (Can)
10. Badlands - Drumheller
11. Drumheller - Calgary
12. Calgary - Banff
13. Banff
14. Banff
15. Banff
16. Lake Louise
17. Yoho NP
18. Parkfield HW - Jasper
19. Jasper
20. Kamloops
21. Vancouver
22. Vancouver
23. Vancouver
24. Vancouver
25. Vancouver
26. Victoria
27. Victoria
28. Victoira - Seattle
29. Seattle
30. Seattle
Als er mensen zijn die meer willen weten over deze reis (of delen daarvan), vuur dan gerust je vragen af.
PS Ik ga hier de komende tijd flink rondhangen, want ik heb een nieuwe reis in de maak, deze keer aan de oostkust.
Hierbij mijn suggestie voor iedereen die komend jaar 4 weken ter vrije besteding heeft. Afgelope zomer hebben wij over land een reis gemaakt van Denver, via de Black Hills en Yellowstone, dwars door Montana naar Drumheller in Canada. Van daar zijn wij doorgereden langs Calgary, Banff, Jasper naar Vancouver. Om via Victoria te eindigen in Seattle, waar we de auto konden inleveren.
1. Denver
2. Denver
3. Denver - Fort Laramie - Mt Rushmore
4. Badlands
5. Custer SP - Jewel Cave
6. Devils Tower - Cody
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Montana - Badlands (Can)
10. Badlands - Drumheller
11. Drumheller - Calgary
12. Calgary - Banff
13. Banff
14. Banff
15. Banff
16. Lake Louise
17. Yoho NP
18. Parkfield HW - Jasper
19. Jasper
20. Kamloops
21. Vancouver
22. Vancouver
23. Vancouver
24. Vancouver
25. Vancouver
26. Victoria
27. Victoria
28. Victoira - Seattle
29. Seattle
30. Seattle
Als er mensen zijn die meer willen weten over deze reis (of delen daarvan), vuur dan gerust je vragen af.
PS Ik ga hier de komende tijd flink rondhangen, want ik heb een nieuwe reis in de maak, deze keer aan de oostkust.
Laatst gewijzigd door Ome Werner op 25 okt 2009, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Roadtrip Denver-Seattle
Hoi Ome Werner,
:welcome: op het forum.
Dat is een hele mooie reis die jullie gemaakt hebben. En wat hebben jullie een heerlijke lange tijd in Banff, Vancouver en Vancouver Island doorgebracht.
Ook zijn jullie heerlijk in één van mijn favoriete parken Yellowstone geweest. Hebben jullie Grand Teton overgeslagen of zijn jullie daar vanuit yellowstone naartoe gereist?
Wat was jullie mooiste plekje en ervaring tijdens deze reis? Hebben jullie nog beren gezien?
Hebben jullie toevallig nog een reisverslag gemaakt want ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij hebben vorig jaar een reis door NW USA en Canada gemaakt en in 2006 hebben we o.a. South Dakota, Yellowstone en Grand Teton bezocht.
Misschien vind je het leuk om onze reisverslagen te lezen.
www.wunnik2008.web-log.nl (NW USA en Canada)
www.backtotheusa.web-log.nl (USA midden en zuidwest)
Marjon
:welcome: op het forum.
Dat is een hele mooie reis die jullie gemaakt hebben. En wat hebben jullie een heerlijke lange tijd in Banff, Vancouver en Vancouver Island doorgebracht.
Ook zijn jullie heerlijk in één van mijn favoriete parken Yellowstone geweest. Hebben jullie Grand Teton overgeslagen of zijn jullie daar vanuit yellowstone naartoe gereist?
Wat was jullie mooiste plekje en ervaring tijdens deze reis? Hebben jullie nog beren gezien?
Hebben jullie toevallig nog een reisverslag gemaakt want ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij hebben vorig jaar een reis door NW USA en Canada gemaakt en in 2006 hebben we o.a. South Dakota, Yellowstone en Grand Teton bezocht.
Misschien vind je het leuk om onze reisverslagen te lezen.
www.wunnik2008.web-log.nl (NW USA en Canada)
www.backtotheusa.web-log.nl (USA midden en zuidwest)
Marjon
-
Ome Werner
- Amerika-ontdekker
Grand Teton hebben wij bewust overgeslagen. Het lag niet op de route en uit de voorcalculatie bleek al dat we een verschrikkelijk aantal kilometers moesten afleggen. Daarbij houden we dan iets over voor het geval we nog eens het "korte rondje" doen vanuit Denver. De reis die wij gemaakt hebben is echt voor mensen die voldoende tijd hebben. Met een week minder red je het gewoon niet en ook wij moesten nog behoorlijk wat keuzes maken.
Verder hebben wij bewust gekozen in sommige plaatsen rustig aan te doen, zoals Banff en Vancouver op het einde. Die tijd heb je ook nodig. Als je dat niet doet, kun je net zo goed uit de gids boeken, want dan wordt je keurig als een pakketje door het land gesleurd. Zojuist nog zitten lachen om een reis van Fox, die op 1 dag een vliegreis doet van Montreal naar Calgary en dan verder per bus naar Banff; en de volgende dag hup voorbij Lake Louise, Parkfield Highway tot aan The Crossing. Ik heb geen idee wat dat voor zin heeft. Neem je tijd en als je die niet hebt: doe wat minder.
Verder hebben wij bewust gekozen in sommige plaatsen rustig aan te doen, zoals Banff en Vancouver op het einde. Die tijd heb je ook nodig. Als je dat niet doet, kun je net zo goed uit de gids boeken, want dan wordt je keurig als een pakketje door het land gesleurd. Zojuist nog zitten lachen om een reis van Fox, die op 1 dag een vliegreis doet van Montreal naar Calgary en dan verder per bus naar Banff; en de volgende dag hup voorbij Lake Louise, Parkfield Highway tot aan The Crossing. Ik heb geen idee wat dat voor zin heeft. Neem je tijd en als je die niet hebt: doe wat minder.
Hebben jullie onderweg nog bijzondere accomodatie gehad, echte aanraders dus?
-
Ome Werner
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Ome Werner: Roadtrip Denver-Seattle
In Denver: Burnsley All Suite Hotel
1 kilometer uit het centrum; enorme kamer, goede bedden, gratis parkeren en onderweg naar het centrum loop je langs een warme (!) bakker.
In Drumheller: met stip op 1: The Inn and Spa at Heartwood.
http://www.innsatheartwood.com
In Vancouver: Pan Pacific Hotel.
Tegenvallers vonden wij de hotels in Banff en Victoria van Fairmont. Weliswaar de place to be, maar ook erg prijzig voor zulke kleine kamers. Wel extreem goede faciliteiten (egen betaling). Die in Seattle is wel top.
Grootste afknapper: Old Faithfull Inn. Ouwe troep, kleine kamers, vreselijk commercieel buttrestaurant. Hele nacht wakker gelegen vanwege bonkende verwarmingsbuizen.
1 kilometer uit het centrum; enorme kamer, goede bedden, gratis parkeren en onderweg naar het centrum loop je langs een warme (!) bakker.
In Drumheller: met stip op 1: The Inn and Spa at Heartwood.
http://www.innsatheartwood.com
In Vancouver: Pan Pacific Hotel.
Tegenvallers vonden wij de hotels in Banff en Victoria van Fairmont. Weliswaar de place to be, maar ook erg prijzig voor zulke kleine kamers. Wel extreem goede faciliteiten (egen betaling). Die in Seattle is wel top.
Grootste afknapper: Old Faithfull Inn. Ouwe troep, kleine kamers, vreselijk commercieel buttrestaurant. Hele nacht wakker gelegen vanwege bonkende verwarmingsbuizen.
Ik had geloof ik een stuk of wat dagen Vancouver ingeruild voor meer tijd in parken. Bijvoorbeeld meer Yoho en meer Yellowstone en waarschijnlijk Waterton LAkes NP in plaats van Drumheller.
Voor ons was Waterton Lakes een topper in de vakantie, vooral vanwege de beren die we van heeel dichtbij gezien hebben in Red Rock Canyon.
De wandeling naar Bertha Falls en Bertha Lake was ook heel mooi.
En ik had niet alleen Victoria gedaan op Vanc Island. Er is daar zoveel meer te zien.
Maar ja keuzes op je trip zijn heel persoonlijk.
Wij hadden veel minder overnachtingen in de stad omdat we NP's veel leuker vinden.
Voor ons was Waterton Lakes een topper in de vakantie, vooral vanwege de beren die we van heeel dichtbij gezien hebben in Red Rock Canyon.
De wandeling naar Bertha Falls en Bertha Lake was ook heel mooi.
En ik had niet alleen Victoria gedaan op Vanc Island. Er is daar zoveel meer te zien.
Maar ja keuzes op je trip zijn heel persoonlijk.
Wij hadden veel minder overnachtingen in de stad omdat we NP's veel leuker vinden.
Old Faithful Inn en bonkende buizen. Daar zijn meer klachten over. Wij kwamen die lodge binnen, zagen de rijen, zagen de lodge en waren weer weg. Goede beslissing zo te lezen.
Daar heb je bij Mammoth Hotsprings als je in het hotel slaapt ook last van.
Ik werd 4x per nacht wakker van gebonk en gesis.
Lag aan de 60 jaar oude boiler en leidingen. Konden ze niks aan doen...
Ik werd 4x per nacht wakker van gebonk en gesis.
Lag aan de 60 jaar oude boiler en leidingen. Konden ze niks aan doen...
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij logeerden afgelopen augustus ook in het hotel Mammoth Hot Springs, s morgens tegen 4u zetten ze daar alles in gang, denk ik dan, want wat een lawaai! Maar het hotel had zijn charmes.
De Frontier Cabins aan Lake Yellowstone waren daarentegen een hele verbetering!
De Frontier Cabins aan Lake Yellowstone waren daarentegen een hele verbetering!
-
Ome Werner
- Amerika-ontdekker
Op een bepaald moment werden wij toch een beetje parken-moe. En 5 dagen Vancouver vonden wij zo gek nog net. Dan heb je de tijd om op zondagochtend door Stanleypark te gaan joggen, een volle dag te gaan winkelen en zo. De rust die we toen hadden compenserde ook wel weer de 5500 kilometer die we gereden hadden.
En wat die hotels in Yellowstone betreft: ik vind een hotel toch primair bedoeld om goed in te kunnen slapen. Zeker op zo´n behoorlijk intensieve reis waarin je veel rondrijdt en je dus toch geconcentreerd moet blijven. Voor 200 dollar per nacht is een fatsoenlijke nachtrust toch wel het minste dat je ervan mag verwachten. En dat kunnen ze blijkbaar niet leveren.
Wij waren aanvankelijk van plan 2 nachten in Yellowstone te blijven, maar kregen een tweede nacht niet online geboekt. Ik heb het na de eerste nacht aan de balie maar niet meer geprobeerd. Wel verhaal gaan halen trouwens, waarna we de helft van ons geld terug kregen. De tweede nacht hebben we geslapen 100 kilometer buiten het park, in de buurt van Butte en op de route naar Canada, bij één of ander gaar motelletje waar ooit een vent met een tamme beer had geslapen. Dat stond in ieder geval op alle foto´s die daar hingen. En eigenlijk heeft dat veel meer charme. Dat is toch net iets meer Amerika!
En wat die hotels in Yellowstone betreft: ik vind een hotel toch primair bedoeld om goed in te kunnen slapen. Zeker op zo´n behoorlijk intensieve reis waarin je veel rondrijdt en je dus toch geconcentreerd moet blijven. Voor 200 dollar per nacht is een fatsoenlijke nachtrust toch wel het minste dat je ervan mag verwachten. En dat kunnen ze blijkbaar niet leveren.
Wij waren aanvankelijk van plan 2 nachten in Yellowstone te blijven, maar kregen een tweede nacht niet online geboekt. Ik heb het na de eerste nacht aan de balie maar niet meer geprobeerd. Wel verhaal gaan halen trouwens, waarna we de helft van ons geld terug kregen. De tweede nacht hebben we geslapen 100 kilometer buiten het park, in de buurt van Butte en op de route naar Canada, bij één of ander gaar motelletje waar ooit een vent met een tamme beer had geslapen. Dat stond in ieder geval op alle foto´s die daar hingen. En eigenlijk heeft dat veel meer charme. Dat is toch net iets meer Amerika!
-
Ome Werner
- Amerika-ontdekker
O en Gino, wat Vancouver Island betreft, daarin gelooof ik je meteen. Maar je moet kiezen hè en ik had geen zin om het even af te raffelen. Of goed, of niet. Wij kozen ervoor de rest van het eiland te laten rusten voor een volgende keer. We willen graag een keer langs de westkust rijden vanaf Vancouver misschien wel tot San Diego. Dat lijkt me een prima gelegenheid om het eiland verder te verkennen.
Tja keuzes maken is altijd moeilijk en het is ook heel persoonlijk
Wij hadden juist heel erg veel moeite om te wennen aan de drukte en hectiek van een stad na 18 dagen rust en bijna niemand tegen komen tijdens wandelingen.
Wat voor een volgende keer weer een reden is om niet midden in een grote stad te doen, maar juist meer aan het begin of einde.
Maar dat zal wel 2012 of 2013 worden ben ik bang en dan in het zuiden (UT, AZ, CO)
Wij hadden juist heel erg veel moeite om te wennen aan de drukte en hectiek van een stad na 18 dagen rust en bijna niemand tegen komen tijdens wandelingen.
Wat voor een volgende keer weer een reden is om niet midden in een grote stad te doen, maar juist meer aan het begin of einde.
Maar dat zal wel 2012 of 2013 worden ben ik bang en dan in het zuiden (UT, AZ, CO)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 9806 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 12 Reacties