Dacht ik toch altijd dat alle dollarbiljetten groen waren
Pak ik vandaag een stapeltje 5 dollarbiljetten die ik máánden geleden al bij de bank had gehaald, zie ik ineens een soort van roze gloed over die biljetten en een roze cijfer 5 op de andere zijde.
Heb ik iets gemist? Zijn de 5 $ biljetten veranderd? Stapt Amerika van de heilige kleur groen af?
De 5, 10, en 20 dollar biljetten zijn vernieuwd (en ja, die grote paarse 5 is foeilelijk). De meeste kleurverandering (geel/oranje-achtig) is gedaan voor de $10. De $1 lijkt echter nog altijd heilig.
Die paarse 5 is idd foeilelijk. Vraag me ook af waarom ze dat alleen bij de 5 hebben gedaan. De rest is gewoon groen.
Hieronder de officiele verklaring voor de paarse 5:
Laatst gewijzigd door Njit op 09 okt 2009, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb net even ons overgebleven geld bekeken en er zitten inderdaad 5 dollar biljetten tussen die een paarse 5 hebben en een roos/paarse schijn. Vind ze ook niet zo mooi en ze zien er eigenlijk afgeleefd uit.
Het lijkt wel of de nieuwe de oude zijn en omgekeerd.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met die nieuwe $ 5,00 briefjes kan je ook nog problemen hebben als je wilt wisselen, ik zag bij verschillende wisselautomaten in de laundry van de campgrounds briefjes hangen dat deze apperaten de nieuwe briefjes (nog) niet kennen en dus geen kwartjes geven als je er een nieuw $ 5,00 briefje in stopt.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de kleurtjes, hoewel ze wellicht niet zo heel mooi zijn, wel heel prettig vind. Als je een stapel cash hebt, gaat het pakken van de juiste biljetten een stuk sneller!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.