Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Back from the Big Apple

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Sanny Rocks
Amerikafan

Back from the Big Apple

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Iedereen!!

Afgelopen zaterdag zijn wij (3 vriendinnen en ik) terug gekomen van een weekje New York! Het was echt supergaaf!! we hebben alleen niet altijd mooi weer gehad :(

Vrijdag 20 mei zijn we om 11 uur in de ochtend vertrokken met Delta naar JFK. Na 7 uur en 3 kwartier vliegen stonden we dan eindelijk op Amerikaanse bodem. Na ruim anderhalf uur bij Immigration te hebben gestaan (voor fingerprints en foto) zijn we met een soort van shuttle naar ons hotel gebracht. We verbleven in Hotel Belvedere in Theather District.
Om aan de tijd te wennen zijn we meteen na het dumpen van de koffers de stad in gegaan. In de omgeving van Times Square zijn we alvast wezen rondkijken voor leuke souveniers.

Zaterdag was het prachtig weer. We zijn toen naar Central Park gegaan. Na lekker gewandeld te hebben en we richting 5th Av. gegaan. We zin toen beland in de Disney Store. Erg leuk. Toen naar Trump Tower en daarna naar St. Patricks Cathedral gegaan. Wat een mooie kerk zeg!! Via Rockefeller Center kwamen we op een gegeven moment op een zeer grote markt terecht. (6th Av.)

Zondag gingen we naar Yankee Stadium. Daar hebben we een toer gedaan. De toer duurde ongeveer een uur. Het was erg leuk.
Helaas was het prachtige weer van de vorige dag was totaal verdwenen. Het was een beetje fris en later op de dag ging het regenen. Maar dat vonden wij niet zo erg aangezien wij lekker droog in het American Museum of Natural History aan het rondstruinen waren. Ik vond het echt een heel gaaf museum. Vooral de dieren en de skeletten van dieren waren super cool om te zien. Echt een aanrader!!!!
's avonds hebben we heerlijke sirlion steak gegeten bij Applebee's en daarna naar de bioscoop gegaan. naar de film Sin City.

Maandag. Weer mooi weer. Yes reden om met de hop on hop off te gaan toeren. Op Times Square zijn we opgestapt en bij Ground Zero zijn we uitgestapt. We hebben in de bus veel gelachen en lol getrapt maar we waren stil toen we bij Ground Zero waren. Niet zo zeer de plek waar de Twin Towers hebben gestaan maar de nog vele aandenken aan overledenen. dat maakte de meeste indruk. In maart 2001 was ik ook in New York toen was ik ook daar maar ik herkende helemaal niets.........

Volgende stop (gewoon lopend) Lady Liberty. Het was prachtig weer dus er stond echt een super rij. Heel erg sneaky hebben we enorm! voorgedrongen :oops:
Na een uitgebreide fotoshoot zijn we met de boot terug gegaan. Maar omdat we zo druk bezig waren met foto's maken bij het vrijheidsbeeld zijn we totaal te tijd vergeten en hadden we meteen de boot terug naar wal ipv Ellis Island. Helaas dus we moeten een keer terug.

We zijn toen nog ff in de buurt gebleven, wall street e.d. We staan natuurlijk ook met de stier op de foto! We hebben toen een taxi gepakt en zijn toen naa Soho gegaan om te shoppen.

Omdat de Hop on Hop off 2 dagen was gingen we dinsdag natuurlijk weer. Alleen het was echt rot weer. Gelukkig kregen we poncho's want het regende en we zaten wel gewoon boven. We besloten een rond je te maken met de bus. we gingern er pas bij de VN eruit. Na het bezichtigen zijn we weer op de bus gestapt en tot de eindhalte blijven zitten. Times Square. Opeens klaarde de lucht weer op en we dachten we moeten nu naar de Brooklyn Bridge. We zijn toen weer een stukje met de bus gegaan naar de Flatiron Building (helaas waren ze het pand aan het schoonmaken dus hij was voor een deel bedekt) en vanaf daar met veel moeite met de metro naar Brooklyn gereden. (We moesten 3x overstappen) Eenmaal aangekomen hebben we weer een "fotoshoot"" gehouden en zijn we terug naar Manhattan gelopen.

woensdag, We gingen naar de ESB (Empire State Building) Het was helemaal niet druk, we konden zo door lopen, maar ja het was ook slecht weer en we hadden maar een mile uitzicht. (werd ons verteld) na de Empire zijn we naar Macy's gegaan. En verder nog geshopt bij 34th Street.
'savonds zijn we naar The Inprov geweest. Stand up comedy. Was wel lachen. en dat voor maar 5 dollar.

Donderdag was onze laatste volle dag in the Big Apple. Het moest eigenlijk de dag worden dat we naar Philadelphia zouden gaan. Maar ja je raad het al...................Het was weer rotweer!!!!! Gisteravond was mijn parapluutje al gesneuveld. We zijn toen maar weer wezen shoppen. En dat heb ik geweten. ik heb maar liefst 2x gepind!!!!! die dag. Echt leuke dingen gekocht. Niketown, GAP, Mexx en windowshoppen bij gucci, prada en VL Erg leuk.
Wat heb ik allemaal gekocht? Nou het volgende:

een nikejas, een nikehorloge, een armanishirtje, 2 paar puma's, levi's, een GAP spijkerbroek, oorbellen en het nieuwste luchtje van Hugo Boss.

Donderdagavond zijn we naar Madame Toussouds geweest. Dat was echt leuk. Ik was er namelijk nog nooit geweest. En gelukkig stond mijn grote liefde er ook. BRAD PITT

Vrijdag, de dag dat we weer terug gingen naar NL. om 12 uur moesten we uitchecken en om 3 uur werden we opgehaald door onze Limo!!
Toen we wakker werden, rond 8 uur en naar buiten keken ( je raad het al. prachtig weer!!!!!!!!!) Dat heb ik dus altijd. We besloten toen om weer naar de ESB te gaan. Want nu was echt natuurlijk super daar boven. Waarwchijnlijk dachte alle toeristen dat was het was om 9 uur al stampie druk. Maar het rusultaat mocht er zijn. Wat een utizicht zeg. Echt super gaaf. 4 jaar geleden dat ik in NY was en op de ESB stond, hadden we een sneeuwstorm. Dus toen was het ook al niet zo geweldig.

Na het bezoeken van de ESB moesten we me spoed terug naar het hotel, ik moest mijn koffer nog inpakken!!

Nou dat was het dan. Mijn belevenissen in de Big Apple!!

Volgend jaar willen we naar Waschington D.C. of naar Chicago.

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Leuk reisverslag,Sanny.
Jammer dat het geen beter weer was.
Elske
Amerika-ontdekker

Bericht door Elske »

Wat een tof verslag. Ik krijg heimwee als ik dit lees want exact een jaar geleden zat ik nu ook in NY.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leuk verslag Sanny. Was er nog niet eerder aan toe gekomen om het te lezen.

Jullie hebben dus de hele tijd in één hotel gezeten? Zoiets zou ik nl. ook wel willen doen als ik ooit weer eens naar New York gaan. In 2003 ben ik er slechts 1 dag geweest, veel te kort natuurlijk.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Thanks guys!!

Ik ben nu een week terug en het lijkt alsof ik nooit ben geweest. Gelukkig heb ik de foto's zodat ik mezelf kan bewijzen dat ik er toch echt ben geweest.

Mijn volgende trip naar de States wordt waarschijnlijk pas volgend jaar :(
Ik weet niet of ik wel zolang kan wachten. Maar ja.

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer