Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pinnen
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Pinnen
Het gaat nu wel erg hard, over 3,5 weken vertrekken mijn vriendin en ik al naar Amerika, kan niet wachten!
Nou had ik nog één vraagje:
Ik weet dat je eigenlijk bijna overal in Amerika kan pinnen zolang er maar een Meastro/Cirrus logo op de ATM staat. Maar kan je in Amerika ook biljetten kiezen, bijvoorbeeld wanneer ik $ 250,- pin, dat ik niet 2 x $ 100,- en 1 x $ 50,- krijg? Ik heb namelijk altijd liever kleine coupures bij me dan grote.
Ik hoor het graag.
Nou had ik nog één vraagje:
Ik weet dat je eigenlijk bijna overal in Amerika kan pinnen zolang er maar een Meastro/Cirrus logo op de ATM staat. Maar kan je in Amerika ook biljetten kiezen, bijvoorbeeld wanneer ik $ 250,- pin, dat ik niet 2 x $ 100,- en 1 x $ 50,- krijg? Ik heb namelijk altijd liever kleine coupures bij me dan grote.
Ik hoor het graag.
Re: Pinnen
Volgens mij krijg je bijna altijd biljetten van 20$, behalve in Las Vegas, waar je vaak zo groot mogelijke biljetten krijgt (100$). Biljetten van 50$ zijn redelijk zeldzaam, ik heb je pas een paar keer gezien.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik ben net een paar weken terug en kan het bovenstaande bevestigen.
Verder heb ik nooit de mogelijkheid gehad voor biljetkeuze.
Let wel op dat de meeste ATM's nog steeds een fee vragen voor het opnemen van geld, tussen de 2 en 5 dollar per opname.
Ik heb elke keer geprobeerd om zoveel mogelijk op te nemen, behalve in Las Vegas aangezien de limiet daar 3,000 USD is.
Verder heb ik nooit de mogelijkheid gehad voor biljetkeuze.
Let wel op dat de meeste ATM's nog steeds een fee vragen voor het opnemen van geld, tussen de 2 en 5 dollar per opname.
Ik heb elke keer geprobeerd om zoveel mogelijk op te nemen, behalve in Las Vegas aangezien de limiet daar 3,000 USD is.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dus als ik het goed begrijp, krijg je over het algemeen $20 biljetten uit de ATM. En wat is het maximale dat je kan pinnen? Jij pinde altijd het maximale (500 / 1000 dollar)?
Je kunt ook bij CVS extra pinnen bij je aankoop, kost nix extra. Bij supermarkten en zo kun je vaak pinnen, grote dingen doe je met je creditcard, heel veel cash heb je dus niet nodig, tegenwoordig. Ja kleine flapjes voor je fooien... En ik ben zo oud dat ik me de tijd van op stap met Thomas Cook Traveller's Cheques nog kan herinneren hoor, wat een gedoe was dat!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je van die grote bedragen gaan pinnen? Je gebruikt niet veel contant geld is mijn ervaring. Wij nemen vaak geld op als we boodschappen doen, gewoon vragen of je wat wat extra kunt pinnen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik wist niet dat dat mogelijk was. Zelfs in NL zijn er al supermarkten die dat niet meer doen, vandaar dat ik het in Amerika ook niet had verwacht. Is het zo dat je voor elke transactie die je maakt (pinnen in de supermarkt, pinnen in het restaurant etc.) wisselkosten betaalt? Zo ja, dan heb ik liever meer contant geld dan dat ik elke keer pin. Al die kleine bedragen lopen uiteindelijk wel hoog op in 4 weken...
Ik betaalde (bij SNS) 15 cent per keer. Niet onoverkomelijk, aangezien we meestal toch veel te veel uitgaven in de supermarkt met al die leuke/lekkere dingen... En Cashback is overigens gewoon aan te geven op het apparaat waar je de pinpas doorhaalt, vergeet niet de centen... "you really want a cashback of 1 dollar, sir?"demo1987 schreef:Is het zo dat je voor elke transactie die je maakt (pinnen in de supermarkt, pinnen in het restaurant etc.) wisselkosten betaalt?
Een ATM vraagt meestal een paar dollar (was 2,25 euro).
En dit soort dingen hangt ook nog af van je bank. Ik heb sinds kort een uitgebreider betaalpakket bij de ING omdat ik graag extra creditcards wilde vanwege nare verhalen van vrienden wier creditcard dienst weigerde midden in hun vakantie.... en dan betaal je ineens sommige buitenlandse kosten niet. Ook bij de Rabo hebben ze dat soort deals, zag ik, dus kijk ff op de site van je eigen bank, dan kom je er wel uit.
Laatst gewijzigd door Maartje op 24 jun 2009, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je pint komt de vraag van welk account het moet komen. druk dan from checking in
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij pinnen ook altijd extra bij boodschappen doen, dat is het goedkoopst.
Als je je creditkaart niet veel wil gebruiken wordt het ook steeds makkelijker in Amerika om gewoon met je pin pas te betalen.
Dit jaar voor het eerst kon het bijna overal, soms weten ze het zelf niet dat het kan, gewoon proberen.
Groetjes ess
Als je je creditkaart niet veel wil gebruiken wordt het ook steeds makkelijker in Amerika om gewoon met je pin pas te betalen.
Dit jaar voor het eerst kon het bijna overal, soms weten ze het zelf niet dat het kan, gewoon proberen.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- DixieChick
- Amerika-expert
En gewoon "cash back" doen. Ik heb hier volgens mij nog nooit gepind bij een ATM. Wij doen altijd alles of met onze debit kaart, of we vragen "cash back". Is ideaal!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik neem altijd genoeg cash mee naar de luchthaven zodat ik in geval van ...... een ticket kan kopen.
Verder doe ik alle inkopen eigenlijk ook cash. Die cash haal ik meestal bij een ATM van een bank. Die kleine ATM's die je wel in supermarkten ziet staan geven veelal (bij mij tenminste) problemen, en die ga ik dus uit de weg.
Verder doe ik alle inkopen eigenlijk ook cash. Die cash haal ik meestal bij een ATM van een bank. Die kleine ATM's die je wel in supermarkten ziet staan geven veelal (bij mij tenminste) problemen, en die ga ik dus uit de weg.
- Bandido
- Amerika-expert
Ik doe vrijwel nooit meer iets met contact geld. Bijna alles met de credit card.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat vind ik helemaal zonde.Bandido schreef:Ik doe vrijwel nooit meer iets met contact geld. Bijna alles met de credit card.
Buiten het feit dat je rente betaald over het bedrag wat je 'rood' staat, betaal naast de wissenkosten ook nog eens opnamekosten. De kosten zijn dus veel hoger dan dat je met je pinpas geld uit de ATM haalt.
- Bandido
- Amerika-expert
Dat is niet zonde: ik had het over betalen met een credit card, niet over pinnen met een credit card. Zoals ik al zei gebruik ik dus zelden contant geld. Rente betaal je ook pas als je je credit card niet maandelijks afbetaalt. Als je het handig aanpakt kun je er zelfs nog airmiles mee verdienen ook.demo1987 schreef: Dat vind ik helemaal zonde.
Buiten het feit dat je rente betaald over het bedrag wat je 'rood' staat, betaal naast de wissenkosten ook nog eens opnamekosten. De kosten zijn dus veel hoger dan dat je met je pinpas geld uit de ATM haalt.
En voor iemand die in Amerika woont, zoals Bandido, draagt het ook nog eens bij aan je credit history 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Yep, dat was zeker belangrijk, maar nu ben ik er zo aan gewend dat ik niet beter weet.Clint schreef:En voor iemand die in Amerika woont, zoals Bandido, draagt het ook nog eens bij aan je credit history
- DixieChick
- Amerika-expert
Precies - je betaalt pas rente als je niet op tijd afbetaald. Wij verdienen airmiles met onze kaart, dus gebruiken hem ook regelmatig. En als we dan thuiskomen, dan maken we het geld meteeen over. Supermakkelijk.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
In onze supermarkt krijg je alleen cashback als je een debit card gebruikt, en daar betaal je dan weer een extra transactiekosten voor. Ik ben een krent en voor de $1 of $2 loop ik wel naar de ATM. Hoeven jullie nooit bij de winkel transactiekosten te betalen voor het gebruik van de debitcard, of letten jullie daar gewoon niet op? De meeste winkels melden het niet, maar het staat wel op je bonnetje.DixieChick schreef:En gewoon "cash back" doen. Ik heb hier volgens mij nog nooit gepind bij een ATM. Wij doen altijd alles of met onze debit kaart, of we vragen "cash back". Is ideaal!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4560 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB