Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat moet ik zien in death valley?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mt 1960
Amerika-ontdekker

wat moet ik zien in death valley?

Bericht door mt 1960 »

op 14 augustus vertrekken we vanuit las vegas naar furnace creek ranch voor een overnachting , de dag erna rijden we verder naar Bischop in californie. We zijn met twee volwassenen en 2 dochters van 10 en 13 .
Welke route is verhard en brengt ons langs leuke punten?
alvast bedankt.
Frank
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: wat moet ik zien in death valley?

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Death Valley kun je eens op de NPS-site kijken, hier zijn ook verschillende routes vanuit Las Vegas aangegeven. Het mooiste vind ik de route via Red Rock Canyon, Shoshone, en Badwater naar Furnace creek. Wij hebben dat in 2006 zo gereden, zie ons reisverslag bij 10 augustus. Na Badwater kun je Artists Drive rijden, en nog naar Zabriskie Point rijden. Als je de zoekfunctie gebruikt en een aantal van de genoemde bezienswaardigheden intikt zul je meer suggesties vinden. Je komt voor de belangrijkste bezienswaardigheden alleen langs verharde wegen. Als je bij FCR ook het visitor center bezoekt zul je een kaart van het park krijgen.
De volgende dag kun je nog even bij de Sand Dunes kijken, vlak voor Stovepipe Wells. Waarschijnljik zul je met de hitte niet veel meer willen doen dan de uitzichtpunten bekijken. Naar Bishop is het niet zo heel ver, je kunt ook overwegen om wat verder te rijden, bijvoorbeeld naar Lee Vining zodat je de volgende dag meer tijd hebt voor Yosemite. Zie ook mijn eerdere opmerkingen hier.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Inderdaad, mooiste route is via Shoshone en Badwater.
Naast Zabriskie point zou ik zeker een stukje doorrijden naar dante's view, het uitzichtpunt van DV.

Als je na Stovepipe Wells het stukje dirt road aan de linkerkant van de weg neemt, kom je bij Mosaic canyon, korte wandeling, erg mooi.
Bij uitgang van het park zeker even stoppen bij Panamint Spring resort voor koffie en wat eten, en Bad Luck gedag zeggen, de huiskat.
Frannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frannie »

Dantes View is veruit het mooiste uitkijkpunt! Mag je niet missen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vond Dante's View eerlijk gezegd wat tegenvallen. Misschien omdat iedereen er altijd zo enthousiast over is? Het kost ook wel wat tijd om er heen te rijden, maar als er voldoende tijd is, gewoon doen. Het is er ook heerlijk koel! Relatief dan ...

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer