Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Terrorist opgepakt in NY

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Terrorist opgepakt in NY

Bericht door rene.jager »

Tsja, het wordt uitkijken geblazen in The Big Apple. :lol: :lol:

18-05-2005

'Toiletterrorist' hard aangepakt in NY
Door Loek Mulder

De nood was hoog en de rij voor het herentoilet lang. Dus stapte Frits Wolthuis (44) uit Muntendam (Gr) vorige week op een New Yorks treinstation het damestoilet binnen. Bijna belandde hij daardoor achter de tralies.

Samen met drie bekenden had Wolthuis een zevendaags tripje naar de Big Apple geboekt. Op de laatste dag, onderweg van de ene naar de andere kant van de stad, kon Wolthuis de spanning op zijn blaas niet meer verdragen en stapte noodgedwongen de 'verkeerde' wc binnen.

,,Vier dames stonden buiten te wachten, ze scholden me uit'', vertelt de nog altijd verbouwereerde Wolthuis. ,,Ik verstond er niks van, maar dacht: jullie kunnen me wat. Ik had haast.''

Alsof het om een terroristische daad ging, werd Wolthuis bij het verlaten van het toilet door een legertje van zes politieagenten in de kraag gevat. ,,De eerste agent was een boom van een vent. 'What the hell are you doing', zei hij. Ik moest me omdraaien, tegen de muur gaan staan en mijn paspoort tonen.''

De agenten vroegen Wolthuis of hij begreep wat hij zojuist verkeerd had gedaan. Door angst overmand, kwam de Groningse onderwijzer niet meer uit zijn woorden. Ze dreigden hem op te sluiten, als hij geen antwoord gaf. ,,Ik ben bijna twee meter lang, maar voelde me een heel klein ventje. Ik was bang, ze waren enorm bedreigend. Wat ik had gedaan, was volgens hen een zwaar vergrijp. In Amerika kan zoiets echt niet, zeiden ze.'' De agenten lieten Wolthuis uiteindelijk gaan, volgens de argeloze toiletbezoeker vooral omdat hij de indruk wekte het bijna in de broek te doen van angst. Hij kwam er met een waarschuwing vanaf. ,,Ze hadden zich ook wat anders kunnen opstellen en mij gewoon een boete kunnen geven. Dat had ik liever gehad.''

Terug in eigen land heeft Wolthuis burgemeester Michael Bloomberg van New York een e-mail gestuurd. Daarin heeft hij zijn beklag gedaan over de opstelling van de politie en Bloomberg gevraagd wat er met zijn persoonsgegevens wordt gedaan. Hij vreest dat hij als crimineel zal worden geregistreerd. ,,Ik heb voorlopig de buik vol van Amerika'', aldus Wolthuis. ,,Maar misschien dat ik er over een paar jaar weer naar toe wil. Dat moet dan wel kunnen.''

Met de waarschuwende groeten van René
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De agenten lieten Wolthuis uiteindelijk gaan, volgens de argeloze toiletbezoeker vooral omdat hij de indruk wekte het bijna in de broek te doen van angst.
:shock: .... en hij was net geweest... :hilarious:

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik verstond er niks van .... de Groningse onderwijzer
En dat leert tegenwoordig al vanaf groep 7 Engels aan onze jeugd :lol: :oops:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

,,Ik heb voorlopig de buik vol van Amerika'', aldus Wolthuis. ,,Maar misschien dat ik er over een paar jaar weer naar toe wil. Dat moet dan wel kunnen.''
We zullen Wolthuis eens kennis laten maken met onze site. Wellicht vindt hij daar wat zinnige tips voor een volgend bezoek aan de States. :lol:
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Maar hopen dat ie ,bij het ontspannen van zijn overvolle blaas,op z'n minst de WC-bril omhoog heeft gedaan :wink:
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Misschien kan Dennis op de pagina met reis- en vakantietips toevoegen dat je maar beter niet een toilet voor de andere sexe kunt betreden, hoe hoog de nood ook is :wink:
Life is good in the Tarheel State.
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Dat is een goed idee,Marcel!!! :D
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

,,Ik verstond er niks van, maar dacht: jullie kunnen me wat. Ik had haast.''
Met zo'n instelling kan je je natuurlijk wel aan een reactie verwachten. Hopelijk heeft hij zijn lesje geleerd. Dankzij zo'n types hebben de Hollanders hier (in België) zo'n goeie naam... :roll:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

LOL Heerlijk zo'n verhaal, had ik net even nodig op mijn vrije ochtend..
Lekker een senseo erbij en bij lezen op AA : )

Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, wat grappig en natuurlijk is het groot nieuws want het betreft een Nederlander. En die is bij definitie onschuldig, natuurlijk :lol: .
Gezien de manier waarop de damestoiletten hier zijn opgezet en wat je kunt zien als je enkel op een opening staat te wachten, kan ik me heel goed voorstellen, dat de dames daar niet bepaald gediend waren van een Nederlandse vent met hoge nood. :lol:
Aan de andere kant is de reactie met al die politie natuurlijk overtrokken, maar ja, ze zijn in New York nog flink getraumatiseerd en wie weet wat een vent in een damestoilet komt doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Zouden die agenten ook zo reageren als een dame zich in het herentoilet begeeft :twisted: ??

Groetjes
Wendy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waarom? Krijg je ideeen? ;) :lol:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

wendyjol schreef:Zouden die agenten ook zo reageren als een dame zich in het herentoilet begeeft :twisted: ??
Nou ik denk dat de heren er niet zo snel politie bij zullen halen... :wink: :P
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer