Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
What to do Tips n Tricks (San Diego & San Fransisco)
What to do Tips n Tricks (San Diego & San Fransisco)
vond de tips n tricks topic van LA, LV en Page wel interessant gewoon simpele en snelle tips over desbetreffende steden.
Ik ga ook door San Fransisco San Diego en zou daar dus zo'n zelfde opsomming wel erg leuk vinden Ik ken wel wat dingen maar juist die tips en aanwijzingen maken de topics zo waardevol.
San Diego:
-Gasslight District
-San DIego Zoo
-Sea World
-De grens over naar Mexico (nu misschien niet met die griep)
San Fransisco
- Fishermans Wharf
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- China Town
Ik ga ook door San Fransisco San Diego en zou daar dus zo'n zelfde opsomming wel erg leuk vinden Ik ken wel wat dingen maar juist die tips en aanwijzingen maken de topics zo waardevol.
San Diego:
-Gasslight District
-San DIego Zoo
-Sea World
San Fransisco
- Fishermans Wharf
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- China Town
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: What to do Tips n Tricks (San Diego & San Fransisco)
Jeeh. Eindelijk iemand die ook 'mijn' stad bezoekt; San Diego. Ten eerste, het heet 'Gaslamp Quarter'. Just so you know.
Hele gezellig wijk waar voornamelijk in het weekend erg veel te doen is. Mensen lopen over straat, staan buiten een drankje te doen, zitten een hapje te eten. Ik ben er ook een keer op dinsdagavond geweest, een stuk rustiger maar nog steeds gezellig! Old Town is erg leuk, Balboa Park mag je ook zeker niet missen. Beiden vond ik het bijna een stadje op zich in San Diego zelf. San Diego Zoo ligt overigens in Balboa Park, dus als je er bent vergeet niet even Balboa in te lopen! Ook al bezoek je geen musea, absoluut de moeite waard. Vooral de Internationale huisjes die er staan vond ik leuk! Coronado Island mag je ook niet missen, alleen al om te zien dat de benzine prijs ineens 20 cent hoger is in vergelijking met voor de brug.
Ik vind die brug zelf al heel gaaf om overheen te gaan, vooral in het donker. Neem een kijkje bij het Coronado Hotel, waar een film met Marilyn Monroe erin ook is opgenomen, loop er even binnen en vooral een rondje eromheen. Als je het ziet zul je snappen dat de goedkoopste kamer die ik kon vinden 300 dollar was.. Vanaf het oversteekpunt van de ferry richting San Diego (mocht je er heen willen, vanaf de brug rechts op Orange, rechts op 1st en net voor B links de parkeerplaats op. Officieel heet het Ferry Landing Marketplace) heb je een ge-wel-dig uitzicht op de San Diego Skyline. Ik blijf er van genieten, ondanks dat ik het al een stuk of 6 keer heb gezien. De USS Midway en ook de Star of India zijn beiden schepen waar je een kijkje in kunt nemen. Gaaf om te zien. Als je vanaf daar Harbor Dr pakt kom je langs een prachtig stuk haven. Via de 209 kun je dan weer naar het Cabrillo National Monument. Prachtige locatie en ook het uitzicht is meer dan de moeite waard!
Mocht je tijd overhebben, een stukje noordelijk van San Diego ligt La Jolla. Geweldig mooie stranden en zo'n typisch Californisch surfers sfeertje! Ook Torrey Pines is erg mooi!

Mocht je tijd overhebben, een stukje noordelijk van San Diego ligt La Jolla. Geweldig mooie stranden en zo'n typisch Californisch surfers sfeertje! Ook Torrey Pines is erg mooi!
Tussen San Diego en de Mexicaanse grens ligt nog een hele mooie outlet voor een dagje shoppen. 125 OUTLET STORES, dus een van de grotere in de USA.
Het heet Las Americas Premium Outlets.
Wij vonden het in ieder geval een groot succes.
Het heet Las Americas Premium Outlets.
Wij vonden het in ieder geval een groot succes.
-
- Amerika-expert
Zo prachtig dat toen we er langsreden we tegelijkertijd zegden : ,,amaai, hier zouden we wel een huisje willen kopen". Hebben het later nog opgezocht, bleek één van de duurste plaatsen van de US te zijn voor aankoop huis. Nog altijd zo ( spijtig genoeg) ?Mocht je tijd overhebben, een stukje noordelijk van San Diego ligt La Jolla
Jacques
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
gezocht: goede boekenwinkels, nieuw of tweedehands in SF
City Lights Bookstore: http://www.citylights.com/
Bound Together in Haight-Ashbury: http://www.boundtogetherbooks.com/
Bound Together in Haight-Ashbury: http://www.boundtogetherbooks.com/
City Lights is de bekendste boekenwinkel in San Francisco. Ook wel echt de moeite waard.
In The Mission vind je verschillende tweedehands boekenwinkels, de ene al wat geslaagder dan de andere. O.a. Borderlands Books (866 Valencia Street), Dog Eared Books (900 Valencia Street), Get Lost Travel Books (1825 Market Street),...
Probeer ook Green Apple Books eens (506 Clement Street).
Of ben je op zoek naar een bepaald genre? Want dan is er daar waarschijnlijk ook een winkel voor.
In The Mission vind je verschillende tweedehands boekenwinkels, de ene al wat geslaagder dan de andere. O.a. Borderlands Books (866 Valencia Street), Dog Eared Books (900 Valencia Street), Get Lost Travel Books (1825 Market Street),...
Probeer ook Green Apple Books eens (506 Clement Street).
Of ben je op zoek naar een bepaald genre? Want dan is er daar waarschijnlijk ook een winkel voor.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
De grens over naar Mexico zou ik op dit moment sowieso niet doen.San Diego:
-Gasslight District
-San DIego Zoo
-Sea World
Er heerst nog steeds een hevige drugsoorlog, waarbij al velen (veelal drugsbendeleden, maar helaas ook toeristen) vermoord zijn.
Laatst gewijzigd door gleuknie op 13 mei 2009, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
bedankt voor de tips! Ik reserveer alvast een paar uur om te gaan bookshoppen
(wat voor veel andere vrouwen shoe-shopping is, is voor mij bookshoppen!!)
Die Citylights is trouwens open tot middernacht zie ik, super!
ik zoek vooral gewoon hedendaagse literatuur (ik heb al een lijstje Engelstalige literatuur klaarliggen) :dance:

Die Citylights is trouwens open tot middernacht zie ik, super!
ik zoek vooral gewoon hedendaagse literatuur (ik heb al een lijstje Engelstalige literatuur klaarliggen) :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4653 Weergaves
-
Laatste bericht door sworkskid
-
- 3 Reacties