Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is Salt Lake City en omgeving een dag extra blijven waard?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mildred
Amerika-ontdekker

Is Salt Lake City en omgeving een dag extra blijven waard?

Bericht door mildred »

Hallo Amerika-fans,

Ik ben weer een stukje aan het plannen van de route Denver - Denver om Lake Powell heen en twijfel of ik 1 of 2 nachten in Salt Lake City moet plannen.

2 nachten betekent dat we niet van Torrey via > Hanksville > Lake Powell > Blanding > Moab naar Green River kunnen rijden wat een erg mooie route moet zijn. We zijn wel al eens bij Arches en Moab geweest, maar niet via die route. Dat is bijna 500 km.

Als ik rechtstreeks naar Green River ga, is dat maar ca. 200 km en dan is die extra dag in Salt Lake en omgeving wel mogelijk.

Mijn vragen dus:
- :?: Is er genoeg reden om daar een dag extra te plannen?
- :?: Weet iemand of het de moeite waard is naar Wendover te rijden (400 km heen+terug) waar de autoraces op de zoutvlakte gehouden worden?
- :?: Is het mogelijk ergens anders bij het zoutmeer te komen waar het de moeite waard is?
- :?: Is een bezoek aan Antelope Island de moeite waard?

Hopelijk zijn er weer kenners met adviezen :D

Alvast bedankt,
Mildred
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Is Salt Lake City en omgeving een dag extra blijven waard?

Bericht door Bertorelli »

Hi,

Wij hebben voor september 2 nachten geboekt daar.
De stad heeft een aantal leuke plekken die we willen zien. (Temple Square en dergelijke)
Ook Antelope Island staat op onze planning.
We hebben dan net wel 4 nachten in en rond Yellowstone gehad dus ik twijfel nog een beetje.

Genoeg Amerikofielen die je (en ons) tips kunnen geven.
Torrey via > Hanksville > Lake Powell > Blanding > Moab naar Green River
Wil je dit in één dag doen :blink: dat is dus 8 uur pure rijtijd, zonder stops.

In een eerder bericht van je zie ik dat je deze route wilt doen:
Globale route: Denver - Estes _ Granby - Gunnison - Durango - Farmington - Mesa Verde - Monument Valley - Page - Kanab - Escalante - Torrey - Salt Lake City - Jackson - Yellowstone - Cody - Rapid City - Denver

Dus na Torrey gaan jullie richting Salt Lake City?
Jullie hebben een volle maand dus zou het wel ergens in te passen moeten zijn.

Heb je jullie route al een beetje uitgewerkt?

Groetjes

Bert & Hilda
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
mildred
Amerika-ontdekker

Bericht door mildred »

Hallo Bert en Hilda,

Ja, ik heb de route al min of meer gepland en zelfs al 20 nachten hotels geboekt/gereserveerd. Mischien niet zo avontuurlijk, maar ik heb geen zin om elke keer te gaan zoeken als we echt ergens wil len verblijven. De route is:
Denver 1 > Grand Lake 1 > Gunnison 1 > Durango (+trein) 1 > Farmington 1 > Mesa Verde 1 > Monument Valley 1 > Page 4 (+ Antelope Canyon) > Kanab 2 (+ bezoek met Terry aan White Pocket) > Torrey 1 > dan 3 dagen waanvan 1 of 2 SLC > Jackson 2 > Yellow Stone 3 > Cody 2 (+ Powwow ) en dan nog 6 dagen voor het laatste stuk naar Denver via Custer, Badlands, Wind Cave .

Het is erg leuk om de reis te plannen met behulp van tips en reisverlagen van AA-leden! Hopelijk gaat dat bij jullie ook zo! Veel succes met jullie reis plannen.

Mildred
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

wij gaan morgen vertrekken :dance: , eerste stop salt lake city, de stad heeft een paar mooie gebouwen, we gaan naar het olympische dorp en naar antelope...
ik laat je weten hoe het er is!
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
mildred
Amerika-ontdekker

Bericht door mildred »

Een heel goede vlucht en reis natuurlijk!
Mildred
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

thanks! :dance:
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
Bertorelli
Amerikakenner

Bericht door Bertorelli »

Mildred,

Ook wij hebben alle motels al geboekt deze keer.
> Gunnison 1 > Durango (+trein) 1 > Farmington 1 > Mesa Verde 1 >
Op de weg van Gunnison naar Durango komen jullie langs Silverton.
Dat is het eindstation van de trein waar jullie het over hebben.
Hoe willen jullie die in de reis inpassen?
Eerst doorrijden naar Durango en dan nogmaals op en neer met de trein?
Of vanaf Silverton met de trein naar Durango, maar dan staat je auto nog in Silverton...

Hou er wel rekening mee dat het stervenskoud kan zijn daar in de bergen.
Wij zijn in 2007 van Durango naar Silverton gereden met de auto en hebben onderweg en in Silverton sneeuw gehad.
En we waren er in juni :shock:
In je korte broek en t-shirt in een open rijtuig maakt dan geen 'happy shiny people' :mrgreen:

Wat is er trouwens te doen in Farmington?
Van Durango naar Farmington is maar iets meer dan een uurtje rijden.
Van Farmington naar Mesa Verde is ongeveer 1,5 uur. (Mesa Verde kost je minimaal wel een halve dag)
Ik neem aan dat je ergens in de buurt (Cortez) overnacht?

Iets ten zuiden van Farmington ligt Chaco Culture National Historic Park met prachtige indianen ruïnes.

Waarom hebben jullie eigenlijk 4 nachten uitgetrokken voor Page? (Wij blijven er 2 nachten)

Have Fun,

Bert & Hilda
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden in 2007 ook de zoutvlaktes bij Wendover ingepland maar die stonden toen onder water :shock:
Wij zijn ook naar Antelope Island geweest en hebben daar een schitterende zonsondergang gezien, heerlijk drijvend in het Salt Lake. Er zitten wel veel vliegjes en ook stinkt het er maar wij vonden het een geweldige ervaring.
Ook de Kennecott Coppermine http://www.kennecott.com/ vonden wij de moeite van een bezoek waard.
Hier ons reisverslag http://michelly.nl/USA_2007/dag28.htm

Elly
mildred
Amerika-ontdekker

Bericht door mildred »

Antwoord op de vragen:

We nemen van Durango de trein naar Silverton en de bus terug. We hebben een open rijtuig gereserveerd en houden er rekening mee dat het erg koud kan zijn en dat er roet naar binnen komt. Maar het lijkt ons toch wel erg leuk.

We slapen daarna in Farmington (75 km rijden van Durango) omdat we de volgende dag dichter bij Bisti Badlands en eventueel Ah Shi Sleh Pah zijn en daar tijd voor willen hebben (zie website http://www.synnatschke.de/fotos/new-mexico/). Vandaar rijden we door naar Mesa Verde.

In Page komen we de eerste nacht laat aan omdat we via Blue Canyon en Copper Mine Canyon onder Tuba City willen (proberen) te rijden. We willen in ieder geval een boottocht op Lake Powell maken en diverse uitstapjes. En een dag rustig aandoen.
Misschien proberen nog voor The Wave toegang te krijgen, maar dat zal wel niet lukken en we gaan toch ook al naar Antelope en White Pocket.

Groetjes,
Mildred
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

De Temple Square is een populaire toeristische bestemming in Salt Lake City. Ik zou daar ook naar de Church Office Building gaan, van daaruit heb je op de 27e verdieping een prachtig uitzicht op de tempel en over Salt Lake City. (in het weekend gesloten) (website)

Een bezoek aan de open kopermijn is ook de moeite waard. (website)

Ook leuk is een bezoek aan het Salt Lake met de zoutvlaktes. In Layton kun je naar het state park Antilope island rijden, je vind daar het zoute meer, de zoutvlaktes, de bergen en de bizons. Als je daar heen gaat vergeet dan niet zwemkleding en een handdoek mee te nemen. Je kunt in het Salt Lake drijven en daarna kun je er douchen. (website)

Park City is een leuk Olympisch, toeristisch plaatsje, je hebt daar ook een groot outletcenter. (website)

Bij de gateway in Salt Lake City met zijn fonteinen kun je gezellig shoppen. (website)

Verder kun je ook nog een bezoek brengen aan het State Capitol. (website)
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Manja,

Dit zijn ook handige tips voor ons! Wij zitten begin juni een nacht in Salt Lake City. Antelope Island lijkt ons leuk om te bezoeken.

Bedankt! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

manja schreef:In Layton kun je naar het state park Antilope island rijden, je vind daar het zoute meer, de zoutvlaktes, de bergen en de bizons. Als je daar heen gaat vergeet dan niet zwemkleding en een handdoek mee te nemen. Je kunt in het Salt Lake drijven en daarna kun je er douchen. (website)
Manja,

Je komt aan de noordkant het eiland op. Als ik inzoom met google maps zie ik dat er een weg naar het zuiden loopt (Antelope Island Rd) die weer in verbinding staat met het vaste land. De routeplanner laat mij niet over die weg rijden als ik na afloop naar Salt Lake City wil rijden. Is het mogelijk de weg op het eiland naar het zuiden te volgen en daar het eiland weer te verlaten?

Edit: in Streets & Trips loopt de weg naar het zuiden op het eiland dood. Daar zie ik dus geen weg naar het vaste land, op Google Maps wordt wel een weg weergegeven. Ben dus benieuwd of het mogelijk is.

Roland

viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Vanmorgen vertrokken uit salt lake city, 2 volle dagen geweest en had er nog wel langer kunnen blijven.
Park city is erg de moeite waard, rij dan met de auto de bergen in naar bv deer valley
Succes!
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Coyote schreef:
manja schreef:In Layton kun je naar het state park Antilope island rijden, je vind daar het zoute meer, de zoutvlaktes, de bergen en de bizons. Als je daar heen gaat vergeet dan niet zwemkleding en een handdoek mee te nemen. Je kunt in het Salt Lake drijven en daarna kun je er douchen. (website)
Manja,

Je komt aan de noordkant het eiland op. Als ik inzoom met google maps zie ik dat er een weg naar het zuiden loopt (Antelope Island Rd) die weer in verbinding staat met het vaste land. De routeplanner laat mij niet over die weg rijden als ik na afloop naar Salt Lake City wil rijden. Is het mogelijk de weg op het eiland naar het zuiden te volgen en daar het eiland weer te verlaten?

Edit: in Streets & Trips loopt de weg naar het zuiden op het eiland dood. Daar zie ik dus geen weg naar het vaste land, op Google Maps wordt wel een weg weergegeven. Ben dus benieuwd of het mogelijk is.

Roland
De weg naar het zuiden op het eiland loopt dood bij de ranch.
Je moet het eiland (zover als ik weet) via de Antilope drive in en uit rijden.
Vanuit Salt Lake City volg je de 15 naar het noorden richting Ogden/Layton je krijgt dan op een gegeven moment de afslag naar de Antilope Drive. Dit is een hele lange weg en komt uiteindelijk op het eiland uit.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

manja schreef:De weg naar het zuiden op het eiland loopt dood bij de ranch.
Je moet het eiland (zover als ik weet) via de Antilope drive in en uit rijden.
Bedankt voor de info. :D

Zal ik mijn route voor die dag aanpassen. Had 'm al in de TomTom staan. :wink:

Roland

mildred
Amerika-ontdekker

Bericht door mildred »

De weg loopt niet echt dood, maar wordt een onverharde weg, is afgesloten voor doorgaand verkeer en zou privé-bezit zijn. Wij hebben het net vandaag geprobeerd (13 juni 2009).

Mildred
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Wij waren vorig jaar in Salt Lake City en, ik moet eerlijk zijn, we vonden het een doodsaaie stad. Het Salt Lake zelf is wel de moeite waard maar dat kun je op de heen/terugreis wel bezoeken.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

:cry: niet naar "this is the place "geweest ..jammer is zo'n mooi museum ! ( helemaal voor kinderen !)
gymnastics; just do it !
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ook wij overwegen om volgend jaar mei ná ons bezoek aan Yellowstone een beetje in de buurt van Salt Lake City te blijven hangen omdat we na ons bezoek aan Yellowstone (waar we ca. 9 dagen willen blijven) niet meer al te ver willen rijden. Het kan zijn dat we toch besluiten om de 2e keer Moab te bezoeken maar daar twijfelen we nog een beetje over.

Heb al Antilope Island genoteerd en ook willen we richting Bear Lake (OK, het is iets verder weg :wink: ) maar zoeken vooral mooie natuur in de buurt van Salt Lake.
Mocht iemand nog tips hebben, ik hoor ze graag :)

Reny

PS: Bryce en Zion hebben we afgelopen mei voor de 2e keer bezocht dus die richting gaan we niet op).

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Sylvia en Emiel
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylvia en Emiel »

Wij zijn net terug van een hele mooie reis van 4 weken. Wij reden met een huurauto en verbleven in hotels, samen met onze 3 tieners van 13, 15 en 17. Ook wij vonden SLC erg de moeite waard! Wij logeerden in de Comfort Inn in Woods Cross. Een comfortabel hotel met zwembad en hot tub, lekker ontbijt, gunstige prijs en ligging.
De kopermijn ten zuiden van SLC was erg indrukwekkend en ik vond het echt fascinerend om te zien hoe die gigantische trucks van beneden de pit naar boven kruipen. Die dingen zijn zo enorm groot, ze zijn nog hoger dan het gemiddelde huis en worden door 1 mens bestuurd.
Het bezoek aan Antilope Island hebben wij s'ochtends gedaan. Er was toen nog bijna niemand. Er is een mooi aangelegd strand, met doucheruimtes. Warm douchen kost wat quarters, maar buiten zijn ook gratis koude douches. Ik had waterschoenen aangeschaft en dat liep makkelijk op het hete zand. Er zijn inderdaad veel vliegjes, ze zwermen voor je voeten uit in een zwarte golf, heel apart. En het ruikt er zoals het aan zee ook ruikt. Het was erg leuk om in het water te drijven, een unieke ervaring! Je ziet ook de kleine garnaaltjes zwemmen en kunt ze in je hand vangen. Bij onze middelste zoon deed het zoute water pijn aan de knieen, maar wij hadden er geen last van. Als je een wondje hebt zal het best kunnen bijten....Ik vond het absoluut niet vies en heb er erg van genoten. Na afloop lekker douchen en voor het echt druk werd zijn wij gegaan.
Wij zijn in SLC zelf gaan winkelen en dat werd zeer gewaardeerd door onze kinderen. Onze dochter was niet weg te slaan uit de winkel van Forever 21, een hele hippe kledingwinkel voor jonge meiden (a la H&M), maar dan nog goedkoper!
Wij vonden het een mooie, schone, prettige stad. Hier zag ik ook voor de 1e keer van mijn leven kolibri's, ze vlogen in een stadsparkje, het zijn hele mooie beestjes.
We hadden best nog een dagje langer willen blijven.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer