Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kledingzaak starten in de VS
-
WouterCuijpers
- Amerika-newbie
Kledingzaak starten in de VS
Geachte forumleden,
Ik begin volgend jaar aan de HBO opleiding Small Business & Retail Management, hier word je opgeleid tot zelfstandig ondernemer van een klein bedrijf. Zaken als bijvoorbeeld een ondernemingsplan schrijven, aandelen uitgeven komen allemaal aan bod. Maar dit is voor mij niet genoeg, ik wil graag in de VS een luxe kledingzaak oprichten, het liefst in New York. Echter, in de opleiding wordt niks geleerd wat betreft het opzetten van een onderneming in het buitenland:( Het probleem is dus ook dat ik totaal niks weet van de wetten en regels die in de staat NY gelden... Uiteraard zal ik als ik daar een winkel heb opgestart ook moeten gaan wonen en daar komen we bij probleem 2: welke wetten en regels gelden er om met een Nederlandse nationaliteit te emigreren naar de VS? Weet iemand een goede (Nederlandse) site waar je jezelf goed kan voorbereiden of zal je op het moment dat je naar de VS vertrekt een tussenpersoon moeten inschakelen die dat soort zaken allemaal voor je regelt?
Groeten,
Wouter Cuijpers
Ik begin volgend jaar aan de HBO opleiding Small Business & Retail Management, hier word je opgeleid tot zelfstandig ondernemer van een klein bedrijf. Zaken als bijvoorbeeld een ondernemingsplan schrijven, aandelen uitgeven komen allemaal aan bod. Maar dit is voor mij niet genoeg, ik wil graag in de VS een luxe kledingzaak oprichten, het liefst in New York. Echter, in de opleiding wordt niks geleerd wat betreft het opzetten van een onderneming in het buitenland:( Het probleem is dus ook dat ik totaal niks weet van de wetten en regels die in de staat NY gelden... Uiteraard zal ik als ik daar een winkel heb opgestart ook moeten gaan wonen en daar komen we bij probleem 2: welke wetten en regels gelden er om met een Nederlandse nationaliteit te emigreren naar de VS? Weet iemand een goede (Nederlandse) site waar je jezelf goed kan voorbereiden of zal je op het moment dat je naar de VS vertrekt een tussenpersoon moeten inschakelen die dat soort zaken allemaal voor je regelt?
Groeten,
Wouter Cuijpers
-
WouterCuijpers
- Amerika-newbie
Re: Kledingzaak starten in de VS
Ontzettend bedankt, ik zal er mee aan de slag gaan!
-
Bennogr
- Amerika-expert
Begin een winkel in Nederland, doe ervaring op, kijk of je het in de praktijk ook allemaal leuk vindt en ga DAN denken over een uitbreiding naar New York. Tegelijkertijd een winkel beginnen, de taal en gewoonten van een andere land leren en dan ook nog eens de druk van een immigratieproces doorlopen lijkt mij een beetje veel van het goede om tegelijk te doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bovendien: ik denk dat je ook niet zo maar in New York even een luxe kledingzaak op zult kunnen zetten - er is nogal wat concurrentie daar... 
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Color01
- Amerika-expert
en daar komt nog bij...dat de koop of huur prijzen voor een pand sky high zijn.Dento schreef:Bovendien: ik denk dat je ook niet zo maar in New York even een luxe kledingzaak op zult kunnen zetten - er is nogal wat concurrentie daar...
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien in de Bronx of zo beginnen... zal iets beter betaalbaar zijn, maar of je daar de juiste clientele aantreft voor een luxe kledingzaak...
Maar alle gekheid op een stokje, en het is helemaal niet de bedoeling om je hier af te kraken, Wouter, maar vergis je niet wat er allemaal bij komt kijken, en verkijk je ook niet op hoe lastig het zal zijn om er voet aan de grond te krijgen - al was het alleen al maar financieel gezien...
Maar alle gekheid op een stokje, en het is helemaal niet de bedoeling om je hier af te kraken, Wouter, maar vergis je niet wat er allemaal bij komt kijken, en verkijk je ook niet op hoe lastig het zal zijn om er voet aan de grond te krijgen - al was het alleen al maar financieel gezien...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik toch weer eens 20 was....
Gewoon gaan uitzoeken hoe en wat Wouter, de doorzetter wint!
Gewoon gaan uitzoeken hoe en wat Wouter, de doorzetter wint!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En zorg dat je tegen die tijd een paar honderduizend dollar (euro) op je rekening hebt staan. Dat kan helpen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Bandido
- Amerika-expert
Wij zijn hier op dit forum inmiddels gepokt en gemazeld doordat we weten hoe moeilijk het is om de VS binnen te komen. Het is dus ook niet bedoeld om mensen hier meteen af te vallen die iets willen beginnen. We zijn allemaal ergens een keer begonnen met info verzamelen en voor Wouter is dat hier. Dus: wees reeel, maar geef ook niet meteen op.Dento schreef:Maar alle gekheid op een stokje, en het is helemaal niet de bedoeling om je hier af te kraken, Wouter, maar vergis je niet wat er allemaal bij komt kijken, en verkijk je ook niet op hoe lastig het zal zijn om er voet aan de grond te krijgen - al was het alleen al maar financieel gezien...
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk niet dat dat genoeg is als je een luxueuze kledingzaak wil starten in NYC.kastelke schreef:En zorg dat je tegen die tijd een paar honderduizend dollar (euro) op je rekening hebt staan. Dat kan helpen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen met mijn post...Bandido schreef:Wij zijn hier op dit forum inmiddels gepokt en gemazeld doordat we weten hoe moeilijk het is om de VS binnen te komen. Het is dus ook niet bedoeld om mensen hier meteen af te vallen die iets willen beginnen. We zijn allemaal ergens een keer begonnen met info verzamelen en voor Wouter is dat hier. Dus: wees reeel, maar geef ook niet meteen op.Dento schreef:Maar alle gekheid op een stokje, en het is helemaal niet de bedoeling om je hier af te kraken, Wouter, maar vergis je niet wat er allemaal bij komt kijken, en verkijk je ook niet op hoe lastig het zal zijn om er voet aan de grond te krijgen - al was het alleen al maar financieel gezien...
Ik niet - ik heb daar inentingen voor gehad!Bandido schreef:Wij zijn hier op dit forum inmiddels gepokt en gemazeld
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Weet ik, ik voegde er alleen nog wat aan toe.Dento schreef: Dat bedoelde ik dus ook te zeggen met mijn post...![]()
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 12970 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellen1308