Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nieuwe creditcard, op oude reeds reserveringen gedaan

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
marjolein59
Amerikafan

nieuwe creditcard, op oude reeds reserveringen gedaan

Bericht door marjolein59 »

Misschien beetje domme vraag, maar zit er toch mee..... wellicht heeft iemand hier ervaring mee?

Heb voor onze 3weekse reis in juli al heel wat hotels gereserveerd en onze cc info afgegeven zodat je verzekerd bent van de reservering. Ook de auto bij Alamo is gereserveerd met onze credit card... maar nou krijg ik van de week een nieuwe cc (andere verloopt eind van het jaar..) en de nieuwe heeft een ander kaartnummer... maakt dat uit??
Ik neem aan dat we dat gewoon ter plaatse kunnen doorgeven, maar twijfel eigelijk een beetje... dus ik dacht " ik gooi het in de groep" :wink:

Marjolein
kendor
Amerikakenner

Re: nieuwe credit card

Bericht door kendor »

Domme vragen bestaan niet.
Je krijgt een andere creditcard? Dus van een andere maatschappij als ik het wel begrijp?
Zo ja...dan heb je wel een probleem natuurlijk.
Is het er een van dezelfde maatschappij dan verandert je nummer niet. Alleen je expire date verandert. Dat maakt dus verder niet uit.
Geef even aan wat je nu precies krijgt..... :)
marjolein59
Amerikafan

We hadden ING Master Card en die is overgenomen door ICS Master Card ... dus wél een nieuw nummer.....
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik zou gewoon de " oude" kaart ook meenemen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marjolein59
Amerikafan

Oude kaart meenemen als "bewijs"... ja dat is misschien wel een idee.. hij is dan wel gedeactiveerd dus kan niet meer gebruikt worden...
anders is het wel een heel gedoe moet ik zeggen om nu alle hotels hierover te gaan informeren... straks moet ik alles opnieuw gaan reserveren :shock:
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Je moet vaak de creditcard waar je mee hebt geboekt meenemen als 'bewijs', dus dat zou ik sowieso doen. En dan ter plekke gewoon afrekenen met de nieuwe. Dat moet dan wel goedkomen. Als ze hadden willen afschrijven dan hadden ze dat direct gedaan en is er al betaald en degene die pas bij aankomst afrekenen kun je gewoon de nieuwe geven.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Je moet vaak de creditcard waar je mee hebt geboekt meenemen als 'bewijs'
Sommige vliegmaatschappijne hebben dat zelfs in de kleine lettertjes staan. Oppassen dus als je met een CC je ticket hebt gekocht !
marjolein59
Amerikafan

ja tickets hebben we met CC gekocht via cheaptickets maar die zijn al helemaal betaald.... dan maakt het toch niet uit?
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik heb bij een vliegmaatschappij nog nooit mijn cc moeten laten zien. Wel mijn paspoort.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Hier hetzelfde probleem. In verband met de overname van de Postbank door ING hebben wij ook nieuwe credit cards gekregen (met andere nummers!). Mijn man heeft er niet bij nagedacht en direct zijn oude creditcard gedeactiveerd en de nieuwe geactiveerd. O.a. de huurauto is met zijn oude creditcard gereserveerd. Een klein bedrag is al afgeschreven, maar de rest wordt een maand voor vertrek afgeschreven. Dan zullen de creditcard gegevens dus niet meer kloppen. Daar moeten we dus achteraan bellen.
Gelukkig staan onze hotelreserveringen op mijn creditcard. Ik wacht nu met deactiveren van mijn oude kaart tot onze vakantie achter de rug is. De oude kaart is nog net geldig dan.
Maar wij vonden dat je hier niet goed voor werd gewaarschuwd door de ING bank.
marjolein59
Amerikafan

is het niet zo dat als je je nieuwe kaart activeerd, dat dan je oude kaart automatisch wordt gedeactiveerd??

Wij hebben onze auto via yes car hire bij Alamo gereserveerd, maar hoefde geen aanbetaling te doen... heb tóch voor de zekerheid maar even een mail naar Yes car hire gestuurd en de situatie voorgelegd....
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja, bij het activeren van je nieuwe kaart blokkeer je automatisch je oude kaart.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Corry schreef:Ik heb bij een vliegmaatschappij nog nooit mijn cc moeten laten zien. Wel mijn paspoort.
United is b.v. één van die maatschappijen welke in zijn kleine lettertjes heeft staan dat je de CC die gebruikt is voor de aankoop van het ticket bij het inchecken moet kunnen tonen.

Vandaar dat als ik bij United Airlines een ticket voor iemand anders koop, die niet met mij mee vliegt, ik nooit mijn credit card gebruik.
Petra
Amerikafan

Re: nieuwe creditcard, op oude reeds reserveringen gedaan

Bericht door Petra »

Wij hadden dat zelfde probleem met de ING.

Volgens de ING brochure en de jongen aan de telefoon moest ik zelf de bedrijven informeren over mijn nieuwe nummer. Ondanks mijn bezwaren (dat het al geboekt stond en dat het bedrijven in Amerika zijn) moest ik het toch zelf melden.

Ik heb dat netjes gedaan:
De wedding chappel
Hotel in Grand Canyon
en Hotels.com voor het andere hotel.

.....allen melden netjes dat de boeking al secured was en dat ze geen nieuw nummer nodig hadden. Alleen wanneer ik iets zou willen wijzigen zouden ze het nieuwe nummer nodig hebben.
Eind deze maand wordt alles afgeboekt en is alles betaald, dus dat is dan oke!

De oude pas kan ik niet menemen want die is op advies van de ING al kaportgeknipt om fraude te voorkomen en ligt ergens bij de Plasticheroes.... :lol:
marjolein59
Amerikafan

Nou jullie hebben me inmiddels gerustgesteld... :D heel hartelijk bedankt!
we nemen dan gewoon de oude mee (ik stond ook op het punt hem in stukken te knippen....) als bewijs en als het op betalen aankomt, dan gebruiken we de nieuwe.

bedacht me later nog dat de huurauto bij Alamo al helemaal is betaald aan Yes Car Hire, dus dat is dan ook geen probleem.

nogmaals bedankt voor jullie support!

gr. Marjolein :wink:
jversteeg
Amerika-newbie

Bericht door jversteeg »

Ik heb hetzelfde probleem. De oude kaart heb ik niet doorgeknipt, maar neem ik voor de zekerheid mee.
De meeste hotels die ik heb geboekt hebben het bedrag al afgeschreven, of gebruiken de kaart alleen bij het reserveren.
Één hotel zou een deel van het bedrag 30 dagen voor aankomst het bedrag incasseren, dus die heb ik een mailtje gestuurd.
Ik denk dat het zo verder goed moet gaan.....
Hanny65
Amerikafan

Bericht door Hanny65 »

ook ik heb een nieuwe credit card gekregen, met een nieuw nummer!
heb ook al een aantal hotels op mijn oude credit card geboekt, die neem ik gewoon mee en laat hem zien het het hotel.

maar ik heb ook op smartparking een plekje gereserveerd met mijn oude credit card!!!!!!!!!!!!!

ik neem aan dat ik niet meer in en uit kan rijden met de oude kaart
op de site van schiphol staat dat ik mij ff moet melden bij het kantoortje dat bij de ingang zit!

heeft iemand hiet ervaring mee, zit daar altijd iemand?
en hoeveel tijd ben daar aan kwijt?

het alternatief is om te annuleren (kost 10 euro) en op mijn nieuwe card een reservering te maken

Hanny
Kirsten
Amerika-ontdekker

Bericht door Kirsten »

Dit probleem heb ik dus ook, ***ING. Om niet goed van te worden. Nou ja, ik heb nog de tijd om overal achteraan te gaan. Maar irritant is het wel.

Ik neem aan dat betalingen die al zijn gedaan met de oude creditcard geen probleem zijn. Zo is bijvoorbeeld mijn vliegticket al afgeschreven van mijn creditcard, ik zou zomaar aannemen dat rekeningen die al betaald zijn niet rekenen op het nogmaals tonen van creditcard. Maar misschien moet ik daar ook maar even voor de zekerheid achteraan.

Bedenk me net dat hetzelfde natuurlijk geldt als je een reservering tijdig afzegt en het bedrag dan teruggestort zou worden (op een niet meer bestaande kaart).
Afbeelding
peter verhoeven
Amerika-ontdekker

Bericht door peter verhoeven »

OOk ik heb de nieuwe ing-card in huis liggen. Ik heb hem echter nog niet geactiveerd. Mijn oude postbank card is nog tot 1 jan 2010 geldig.
Ik overweeg om pas na terugkomst uit "The West" in augustus de Ing card te activeren. Ik kan nl nergens iets vinden over een verplichte termijn waarbinnen de activering moet plaats vinden!
Of zie ik iets over het hoofd?
bigroc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door bigroc »

Ook wij hadden Smart parking al gereserveerd op Schiphol met onze oude credit card, toen we een nieuwe kregen van ING.

Na eerst gebeld te hebben met de helpdesk, moesten we een mailtje (SMARTPARKING@schiphol.nl) sturen. We moesten ons reserveringsnummer, betalings id en het oude en nieuwe creditcardnummer opgeven en een verzoek indienen om e.e.a. aan te passen. Dezelfde dag hebben we een bevestiging gekregen per mail dat het creditcardnummer was gewijzigd in hun reserveringssysteem. Ze adviseerde wel de bevestiging uit te printen en mee te nemen.

Gr Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada