Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bellen in USA met eigen GSM

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bluefinger
Amerika-ontdekker
Contacteer:

bellen in USA met eigen GSM

Bericht door Bluefinger »

Hallo mede forumers,

In juni gaan we een rondreis maken in het zuidwesten. Is het praktisch om je mobiel (mits geschikt voor USA natuurlijk) mee te nemen en daar een prepaid sim kaart te kopen? Idee hierachter is dat ik gebeld KAN worden, just in case. Zelf bellen hoeft niet zozeer. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
groeten,
Reinder
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: bellen in USA met eigen GSM

Bericht door Coyote »

Ik heb zelf geen ervaring met het kopen van een (prepaid) sim kaart in Amerika maar als het je puur gaat om bereikbaar te zijn, zou ik niet een prepaid sim kaart in Amerika kopen voor je toestel (als dat al mogelijk is). De kosten die je daarvoor kwijt bent zijn waarschijnlijk een tienvoudige van de kosten die je kwijt bent als je al een keer op je eigen nummer gebeld wordt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Voor een paar tientjes kan je een losse prepaid simkaart kopen (met beltegoed) bij o.a. AT&T en T-Mobile. Hou er rekening mee dat het bij veel providers echter niet kan omdat ze een ander protocol dan GSM gebruiken. Bij die providers kan je vaak een prepaid telefoontje kopen, voor ongeveer hetzelfde geld als een simkaart bij de providers die wel met GSM werken.

Ik heb er al behoorlijk vaak over gesproken dus als je even zoekt op het forum kan je vast wat meer info vinden!