Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bellen in USA met eigen GSM

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bluefinger
Amerika-ontdekker
Contacteer:

bellen in USA met eigen GSM

Bericht door Bluefinger »

Hallo mede forumers,

In juni gaan we een rondreis maken in het zuidwesten. Is het praktisch om je mobiel (mits geschikt voor USA natuurlijk) mee te nemen en daar een prepaid sim kaart te kopen? Idee hierachter is dat ik gebeld KAN worden, just in case. Zelf bellen hoeft niet zozeer. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
groeten,
Reinder
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: bellen in USA met eigen GSM

Bericht door Coyote »

Ik heb zelf geen ervaring met het kopen van een (prepaid) sim kaart in Amerika maar als het je puur gaat om bereikbaar te zijn, zou ik niet een prepaid sim kaart in Amerika kopen voor je toestel (als dat al mogelijk is). De kosten die je daarvoor kwijt bent zijn waarschijnlijk een tienvoudige van de kosten die je kwijt bent als je al een keer op je eigen nummer gebeld wordt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Voor een paar tientjes kan je een losse prepaid simkaart kopen (met beltegoed) bij o.a. AT&T en T-Mobile. Hou er rekening mee dat het bij veel providers echter niet kan omdat ze een ander protocol dan GSM gebruiken. Bij die providers kan je vaak een prepaid telefoontje kopen, voor ongeveer hetzelfde geld als een simkaart bij de providers die wel met GSM werken.

Ik heb er al behoorlijk vaak over gesproken dus als je even zoekt op het forum kan je vast wat meer info vinden!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bluefinger
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bluefinger »

Clint & Coyote,

Bedankt. Ik denk dat ik inderdaad een prepaid koop met toestel in de USA. Heb al ff gesnuffeld op dit forum en lees dat je het beste een grote provider kunt nemen ivm dekking (wij trekken door CA,AZ,NE,UT). Gezien de ervaringen lijkt een prepaid van AT&T mij het beste. Heb al gesnuffeld bij Walmart, zie http://www.walmart.com/catalog/product. ... d=10726619
Zo rond de $30 ben je klaar.
Peter & Paula
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Peter & Paula »

wij hebben een toestel, dat gebruikt kan worden in Amerika. (Nokia N95)
Wat is dan het beste om te doen?
We willen bellen en eventueel gebeld kunnen worden.

groetjes
Paula
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Ik heb zelf ook een N95,die geschikt is voor triband.
Bij aankomst Denver had ik geen problemen om te bellen etc.
Totdat ik de meer verlaten gebieden inging. Geen connectie whatsoever.
Nu heb ik hier op het forum ergens gelezen dat men in de meer "agrarische" gebieden een andere triband frequentie gebruiken dan in de bevolkte gebieden nl Triband met freq 850....deze freq pikt onze europese gsm niet op.
Of dit waar is? Klinkt heel aannemelijk,want terug in de grote stad had ik weer connectie.
Waarschijnlijk weet iemand hier het fijne van...:)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik denk dat ik dit verhaal maar eens moet opslaan op mn pc..

Alright:

Er zijn wat het GSM protocol betreft vijf frequentiebanden:
  • GSM-900
  • GSM-1800
  • GSM-1900
  • GSM-850
  • GSM-450
De laatste wordt vrijwel niet gebruikt en is een overblijfsel van eigenlijk het pre-GSM tijdperk. Deze laat ik verder buiten beschouwing.

In Europa worden de 900, 1800 en 1900 gebruikt.
In Amerika gebruiken ze de 850 en 1900.

Zoals je ziet, wordt 850 in Europa niet gebruikt. Een triband toestel gebruikt drie banden, aangezien 850 voor de meeste Europeanen niet van belang is en de andere drie wel, gebruiken Europese triband toestellen 1800, 1900 en 900.
Een quadband toestel gebruikt vier banden. Aangezien er maar vier banden toe doen, zijn dat dus 850, 900, 1800 en 1900.

In Amerika wordt in de stedelijke gebieden gebruikt gemaakt van 1900. Dit heeft elke Nederlandse triband aan boord. In de rural gebieden wordt voornamelijk gebruik gemaakt van 850, wat inhoudt dat je Nederlandse triband telefoon daar geen bereik zal hebben. Met een quadband heb je dat probleem niet.

Dan is er ook nog een ander protocol: CDMA. Dit wordt in Europa niet gebruikt, Europese telefoons kunnen dus geen verbinding maken met dit protocol. In gebieden in Amerika die voornamelijk de markt zijn van een CDMA aanbieder (ik noem een Verizon Wireless, Alltel, Sprint/Nextell etc), zal je dus een kans hebben op minder goed bereik (AT&T is vaak wel aanwezig, maar het kan zijn dat je zo ver van de toren af bent, dat je alsnog geen goed bereik hebt). Anders om geldt natuurlijk ook: Amerikanen met een CDMA provider kunnen hun toestel niet eens gebruiken in Europa,
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Peter & Paula
Amerikafan

Heb het verhaal van Clint gelezen,dit was al bekend bij mij,met onze Nokia moet je eigenlijk altijd verbinding hebben.
Ik denk, dat ik mijn vraag niet duidelijk heb gesteld, dus hier nog maar een keer en nu wat uitgebreider.
We willen GEEN gebruik van onze Nederlandse provider (Debitel) maken, deze is veel te duur in Amerika.
We willen weten wat er voor andere mogelijkheden zijn. We gaan naar Iowa, South-Dakota, Wyoming, Montana,Colorado en Utah.
Wat adviseren jullie, wij zitten te denken om eventueel een card in Amerika te kopen en deze in ons toestel gebruiken.

groetjes
Paula
2025- Seattle - Denver
onze website
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Wat betreft Amerikaanse providers zijn er grof twee opties:
1) je neemt een prepaid simkaart (over het algemeen is dat AT&T of T-Mobile), die je in je eigen toestel gebruikt
2) je koopt een prepaid telefoontje. Voordeel hiervan is dat je dan van alle providers gebruik kan maken, ook die met CDMA.

Vervolgens blijft het duur om naar NL te bellen, dus wat dat betreft ben je het beste af met een internationale calling card, welke je bij Walmart e.d. vaak kunt kopen.
Clint's Thoughts
Peter & Paula
Amerikafan

Clint schreef: Vervolgens blijft het duur om naar NL te bellen, dus wat dat betreft ben je het beste af met een internationale calling card, welke je bij Walmart e.d. vaak kunt kopen.
Clint,

Hoe gaat eea dan in z'n werk?
Paula
2025- Seattle - Denver
onze website
kat
Amerika-ontdekker

Bericht door kat »

Clint schreef: 2) je koopt een prepaid telefoontje. Voordeel hiervan is dat je dan van alle providers gebruik kan maken, ook die met CDMA.

Vervolgens blijft het duur om naar NL te bellen, dus wat dat betreft ben je het beste af met een internationale calling card, welke je bij Walmart e.d. vaak kunt kopen.
Hoi Clint.........ook ik heb een Nokia N95 met triband , maar omdat ik dan volgens mij alleen maar in en om grote steden bereikbaar ben overweeg ik om in de USA een pre-paid-phone aan te schaffen ; moet ik dan een quadband-phone(=duur) kopen of volstaat een dual-band (850/1900) ook ?.....ik wil met name bereikbaar zijn voor mijn familie (ivm fragiele gezondheid schoonouders).......zelf naar Nederland bellen doe ik inderdaad met een international calling card.
Bedankt alvast voor je advies,

groet Karin
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als het alleen om de bereikbaarheid gaat kan je net zo goed je eigen telefoon aanhouden,in de afgelegen gebieden buiten de steden heb je toch geen dekking,ook niet met een USA toestel.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

mwoah, als je een telefoon hebt die 850 aan kan, heb je best kans op bereik. Daar is de band immers voor bestemt.

@ Karin: als je een goedkoop prepaid telefoontje koopt, zal het waarschijnlijk dual of tri zijn. Maakt niet heel erg uit, ze gebruiken toch alleen 1900 en 850. Of CDMA (Verizon Wireless etc). Beide is prima.

@ Peter & Paula: dan heb je een kaart waar een nummer op staat en een pincode. Daarnaast staat er meestal een lokaal telefoonnummer op. Dit bel je, je toetst de codes in en daarna draai je het nummer in Nederland dat je wil bellen. Op die manier gaat dus alleen het bellen naar het goedkope lokale nummer van je prepaid telefoon af (en natuurlijk geld van de internationale kaart). Dit is veel goedkoper dan wanneer je de Amerikaanse telefoon zou gebruiken om direct naar NL te bellen.
Clint's Thoughts
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Mocht je in Nederland op zoek gaan naar een quadbandtoestel, let er dan even goed op dat ze inderdaad het 850 netwerk bedoelen en niet GPRS. Geldt in mindere mate ook voor triband.
USA 2008
Amerika-ontdekker

Bericht door USA 2008 »

Hoi Reinder,

Als je een triband toestel hebt kun je dat gerust meenemen. Koop bij de eerste de beste winkel (wallMart, 7 eleven) een international calling card die geen connecting fee (aansluitkosten) berekend en je kunt uit je luie stoel het gratis 0800 nummer en dan naaar Nederland bellen. Je bent dan ook per SMS bereikbaar (SMS ontvangen is gratis)en kunt via de telefoonkaart terugbellen. Dit hebbem wij afgelopen september 6 weken succesvol gedaan in dezelfde staten die jij wilt gaan bezoeken.
Succes en veel plezier!

Groet,
Karin
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Wij hebben gewoon met ons triband toestel gebeld. In de Usa hebben we bij een AT &T winkel een prepaidkaart gekocht. Je hoeft daar in tegenstelling tot in Nederland alleen maar je beltegoed te kopen en niet nog een extra bedrag. Goedkoper dus dan in Nederland. Naar Nederland bellen is wel duur, maar we lieten ons dan gewoon terugbellen.
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door PeterPaul »

Mmmmm, krijg je met zo'n prepaid kaart eigenlijk een nieuw nummer?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

ja je krijgt een amerikaans nummer, vaak met een netnummer van de regio waar de kaart gekocht is.
Clint's Thoughts
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door PeterPaul »

Dank, ik zie op de AT&T site dat er geen extra kosten voor roaming en long distance zijn. Kaartje in je eigen phone en bellen maar in de VS, moet niet moeilijker zijn. :)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Clint schreef:mwoah, als je een telefoon hebt die 850 aan kan, heb je best kans op bereik. Daar is de band immers voor bestemt.
Vergeet het maar,ik heb een toestel met ook 850,en het bereik is (ook afhankelijk van de carrier) gewoon slecht als je de woestijn in gaat.
Wat je wel vaak ziet is dat,terwijl je zelf geen bereik hebt,andere mensen gewoon bellen omdat ze dus een andere carrier hebben!
Misschien maar 4 verschillende pre-paid kaartjes dan? :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer