Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Electronica-vraagje :)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
xanfan
Amerika-newbie

Electronica-vraagje :)

Bericht door xanfan »

Hallo allemaal,

Ik vertrek zeer snel naar de VS voor een vakantie, maar weet niet of ik nou wel of niet bijv. mijn fohn mee hoef te nemen. Ik zag namelijk staan dat ze in de VS 110 volt gebruiken. Nu heb ik wel een zogenaamde reisstekker zodat dat in ieder geval geen probleem is, maar dit heeft natuurlijk geen zin als onze Nederlandse apparaten daar toch niet werken.

Wie weet het antwoord? Alvast bedankt.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Je hebt het goed gelezen in de Amerika hebben ze 110V netspanning.Veel apparaten die in Nederland gekocht zijn werken niet op die spanning. Er zijn echter uitzonderingen .Op alle apparaten staat nl de gebruiks spanning. Meestal staat er dan input 230 ~ of 230-240~, deze apparaten doen het niet staat er echter 100-240~ dan heb je geluk en werkt het apparaat in Amerika ook. In veel hotels is een Fohn aanwezig.
Harm
Laatst gewijzigd door hdeweert op 24 feb 2004, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
xanfan
Amerika-newbie

Bericht door xanfan »

Bedankt voor je verduidelijking :)

Helaas, helaas, werken ze dan dus niet... Ik logeer bij een vriend en die heeft helaas geen fohn of ladyshave ben ik bang ;)

Maar nu kan ik ze in ieder geval thuis laten, scheelt weer ruimte!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je kunt die dingen echt heel goedkoop hier kopen. Ik heb zelfs 3 sets, een voor hier, een voor Nederland en een voor het VK ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
xanfan
Amerika-newbie

Bericht door xanfan »

Das natuurlijk ook een optie: ik koop er gewoon 1 :)

Weet niet of het in New York net zo koud is als hier in Nederland, dan zie je mij niet buiten met nat haar! ;) ben ik echt een zeikerd in, maar duurt dan ook eeuwen voordat het droog is... plus de kou, brrrrrrrrrr
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer