Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen & naar texas..welke visum?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
yasmin
Amerikafan

Trouwen & naar texas..welke visum?

Bericht door yasmin »

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, ik zou me even voorstellen ik ben tara en ik ben 24 jaar.
Mijn verloofde woont in texas. We willen dit jaar (2009) trouwen.
Ik wil dus emigreren naar us. Maar ik weet niet hoe dit in z'n werk gaat...
Ik zit met een paar vragen, kan iemand mij misschien helpen?

Welke visum heb ik nodig?
Wanneer moet ik het aanvragen?
Hoelang gaat het duren?

Ondertussen heb ik op internet gelezen dat je verloofde visum nodig hebt. (K-visum)
En ze een interview met je afnemen. Over je werk en inkomen etc.
en een gezondheidsonderzoek doen...

Maar stel dat je de afgelopen jaren niet hebt gewerkt? En geen inkomen hebt.Kan dat een probleem zijn voor hun? Weet iemand dit? Doen ze daar moeilijk over?
Help mij aub, ik moet dit weten.

Groetjes
Laatst gewijzigd door yasmin op 24 mei 2009, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
yasmin
Amerikafan

Re: Trouwen & naar texas..welke visum?

Bericht door yasmin »

Is er helemaal niemand die dit weet? En mij kan helpen? :(
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tara, die vragen zijn hier in het verleden al vaak beantwoord, dus het gebruik van de zoekfunctie kan je alvast helpen.
Zoek eens op
verloofdenvisum
K-visum
fiancee visum

Wat dat inkomen betreft: dat gaat over het inkomen van je toekomstige partner, niet over het jouwe. Als hij werkloos is, dan zal het moeilijk (onmogelijk?) zijn. Maar als jij geen geld hebt, maakt dat niets uit, zolang hij dat maar heeft.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Eigen inkomen en/of eigen vermogen van de immigrant mogen (mag, hoeft niet) voor immigratie naar de VS wel meegeteld worden, vermits het duidelijk is dat na immigratie de inkomensstroom ook doorgaat en/of over het eigen vermogen beschikt kan worden. Dit is anders voor de VS dan voor b.v. NL.

Los daarvan is de inkomenseis voor de VS zo extreem laag, dat als je daar niet aan kunt voldoen, je wel andere problemen hebt of gaat krijgen.

En ja, zoekfunctie.

Evenwel: visum is K1 of K3, afhankelijk van of je van plan bent na binnenkomst in de VS te trouwen of eerst hier in Europa trouwt. Visum aanvragen voordat je vertrekt. Totaal proces varieert sterk in tijd. Reken op 4 maanden tot een jaar ofzo.

Gr., Flipje
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Dat waardeer ik enorm.
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar deze informatie maar ik kon het helaas niet vinden. Ook niet op dit site.
Vandaar dat ik dit topic ben begonnen.

Eigenlijk willen we hier in europa trouwen want, al mijn familie is hier. En daarna naar amerika gaan.
Ik heb op google naar informatie zitten zoeken maar kan eigenlijk niet de antwoorden vinden dat zoek.

Ik heb wel de regels gevonden als je k-visum krijgt en dan naar amerika gaat om te trouwen maar ik heb helaas niks kunnen vinden als je eerst hier trouwt en vervolgens naar amerika gaat.

Nogmaals bedankt voor de informatie.
Groetjes Yasmin
Laatst gewijzigd door yasmin op 24 mei 2009, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Is vrijwel hetzelfde: al getrouwd, dan K-3 (ipv. K-1 in geval van verloving en dan trouwen in de VS). Mensen geven de voorkeur aan K-1, omdat je dan meteen in de molen kan en tegelijkertijd de bruiloft en verhuizing etc. kunt voorbereiden. K-3 kun je pas aanvragen nadat je getrouwd bent, dus begint het wachten later, en is het einddoel dus verder weg in tijd.

Als het alleen om de familie gaat, dan zou ik voor K-1 gaan, in de V.S. formeel trouwen en GC regelen, nadien terugkomen om in Europa de bruiloft te houden. Misschien niet je droom, maar geeft kortere tijd gescheiden leven.

Gr., Flipje

P.S. Op aanraden van een ander forumlid: http://www.visajourney.com/ is specifiek voor mensen die naar de VS komen op basis van huwelijk (ikzelf ben gekomen op basis van werk).
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Tara, wat ik de laatste tijd heb gezien is dat een K1 momenteel sneller is dan een K3, zelfs als je bij een K3 niet hoefde te wachten.

Ikzelf heb in der tijd ook voor een K1 gekozen omdat het sneller was en dat we sneller bij elkaar konden zijn. Het huwelijk dat we hebben gehad hier was heel erg mooi en leuk maar wel klein en zonder mijn familie, dat laatste was natuurlijk een groot nadeel. Wij gaan nu in 2010 hertrouwen, beloftes vernieuwen of hoe je het ook wilt noemen en dat gaat eigenlijk ons 'echte' huwelijk worden (echter niet het officiele op papier). We hebben daar nu meer de tijd voor, ik wil dit weer hier doen en ik laat mijn naaste familie overkomen voor dit gebeuren, dat moet allemaal goedkomen. Het belangrijkste was voor ons echter dat we zo snel mogelijk bij elkaar konden zijn... de hele tijd op en neer reizen en elkaar alleen maar via een webcam zien was nu ook niet bepaald alles.

Flipje heeft je de link naar visajourney al gegeven, ik zou daar zeker eventjes kijken als ik jou was, daar heb ik destijds ook al mijn informatie vandaan gehaald :)
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Bedankt voor jullie reacties
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer