Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Groente kopen in de USA???

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
katinka
Amerika-ontdekker

Groente kopen in de USA???

Bericht door katinka »

Misschien een stomme vraag. Afbeelding

Maar de mensen waar we gaan logeren ( real american's)willen graag dat ik nederlands voor hun kook Afbeelding

Wat kan ik aan groente in amerika krijgen?Afbeelding Bv Witlof, andijvie?? ijsbergsla???zuurkool (vast niet)??? of appeltjes voor appelmoes EN.... HU....... hoe heet het dan????

HELP WHANNED

Groetjes Katinka
Happiness comes through doors
that you didn't even know you
opened
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Witlof = Belgian endives
Andijvie = escarole (interessante website, want beiden komen van dezelfde plant: http://aggie-horticulture.tamu.edu/plan ... icory.html )

IJsbergsla = ice berg lettuce (te makkelijk, huh ;))

zuurkool = saurkraut (meestal bij het vlees te vinden), echt Duits ;)

appelmoes = applesauce (helemaal niet Nederlands!)

Hier is mijn suggestie: bak pannenkoeken met appel en spek en breng stroop mee. Dat is het meest Nederlandse gerecht, waar Amerikanen dol op zijn.

Dat of kroketten met frieten (veel moeilijker om te maken) of eventueel echte snert.

Hutspot is ook een goed alternatief, wortels, uien en aardappels kun je hier makkelijk krijgen en Polish kielbasa of smoked sausage doen het aardig als vervanging van rookworst.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Vergeet je niet een toetje te maken? :wink:

Vla zou natuurlijk het meest nederlandse zijn, maar ik heb het nog nooit gezien in de supermarkt in de VS. Als alternatief nemen wij altijd van die pakjes pudding poeder mee, die je aanlengt met water of melk.

Onze familie wil ook altijd dat wij nasi goreng maken (ik weet niet of dat nou wel zo nederlands is!) en ik neem daarom altijd een pakje satésaus mee en nasi kruiden.

Succes!
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

Toetje hum....... goed plan :lol: :doublethumb:

Ik zal inderdaad wat van die pakjes nog in de doos doen (( die gaat morgen de deur uit pfff net op tijd 8) ))

Appelmoes mag dan misschien niet echt nederlands zijn :oops:
maar wel lekker zeker als je het zelf maakt ! Maar goed dat laat ik dan wel :lol: scheelt weer

Zuurkool mag dan duits zijn, zuurkool stampot ( liefst met spekkies en worst ) lijkt me een beleving en is in mijn visie echt hollands :oops:

Maakt ook verder niet uit als ik het daar maar kan maken.
Misschien dat peen en uien of andijvie stampot dan een beter optie is voor typisch nederlands :hilarious:

Nou Ik ben alweer een end wijzer
Je leert hier nog eens wat GEWELDIG!!! echt

Bedankt
Katinka
opened
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Stamppot is inderdaad heel Nederlands, maar pannenkoeken als avondmaaltijd, dat vinden Amerikanen prachtig, neem dat van mij aan. Rick en ik denken weleens, dat als er hier iemand een echt Nederlands pannenkoekenrestaurant zou beginnen, ze zeer succesvol zouden zijn.
Dat zien we in Aruba al, waar de Amerikanen dol zijn op de twee pannenkoekenrestaurants daar.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

Geweldig Petra!!!!!!....
...... Ik heb nog even pannekoek mix in de doos gedaan LOL en morgen nog even stroop halen!!!
Dan heb ik dat compleet :lol:

Paketje wordt wel steeds zwaarder 8)

En gelijk nog eens een idee zeg, mochten we willen emigreren( je weet maar nooit) weten we in iedergeval wat misschien een sucses kan zijn! TOP :wink:

Thanks again

Katinka
opened
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer