Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht met tussenstop (hoeveel tijd heb je ongeveer nodig?)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Jan - België
Amerikafan

Vlucht met tussenstop (hoeveel tijd heb je ongeveer nodig?)

Bericht door Jan - België »

Morgenavond ga ik - eindelijk - m'n vliegtickets bestellen voor de periode van 11 juli - 27 juli. Maar, eerst nog een klein probleempje die zich stelt. Bear with me...

Als ik via AmericanAirlines boek, dan kan ik een vlucht hebben als volgt:

BRU: 11u05
LAX: 17u20
--> tussenstop in Chicago om 13u05 en vertrek naar LA om 15u10
--> totale wachttijd: 2u05min.

Een tweede vlucht is:

BRU: 10u10
LAX: 16u45
--> tussenstop in New York om 12u20 en vertrek naar LA om 14u00
--> totale wachttijd: 1u40min

Ik had uiteraard zo vroeg mogelijk in LA aangekomen, zodat we toch nog iéts hebben van onze avond ginder, maar bij die tweede vlucht merk ik dat er maar 1u40min is voor onze tussenstop. En als ik het goed begrepen heb door dit forum te doorzoeken, moet je sowieso van het vliegtuig, door customs/immigrations gaan, opnieuw je bagage inchecken en dan je vlucht nemen.
Vandaar m'n vraag: is zo'n anderhalf uur de tijd genoeg om op tijd je vliegtuig te kunnen nemen naar LA? Misschien handig om weten: mijn oma zal mee zijn (zij is er ondertussen 71; m.a.w.: bedoeling is niet dat we in de luchthaven - letterlijk - moeten lopen van het ene naar het andere om onze vlucht niet te missen.)

Zeggen jullie van: ja, go for it, neem die tweede vlucht. Je hebt meer dan tijd! Of zouden jullie toch eerder opteren voor de eerste vlucht, waar ik weliswaar iets later toekom in LA, maar waar er wel iets meer tijd beschikbaar is bij de tussenstop.

Alvast bedankt.

Jan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vlucht met tussenstop (hoeveel tijd heb je ongeveer nodig?)

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker weten de eerste optie. Dat je wat later aankomt in LA maakt niet uit, je gaat echt niets meer doen op zo'n avond. Je mag al blij zijn als je nog wakker genoeg bent om je hotel te halen en nog even wat te eten. Bewaar de activiteiten voor de volgende dag.

Je hebt ook betere tijden zo te zien, een uur later vertreken en midner dan een uur later aankomen, prima toch? Dat je wat later uit Brussel kunt vertrekken is ook wel prettig, dan hoef je niet zo voreg op te staan. Hoe fitter en uitgeruster je aan zo'n reis begint, hoe beter.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zou kiezen voor de vlucht met een tussenstop van 2 u. 05 min. Dit zou voldoende moeten zijn mits het vliegtuig geen vertraging heeft. Ik vind 2 uur toch wel het minimum voor een tussenstop op de heenweg. Zeker omdat oma ook mee gaat die wellicht niet meer zo vlug loopt als jullie.

Succes met boeken! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jan - België
Amerikafan

^^^^Daar heb je inderdaad gelijk in.
Ergens had ik nog een klein sprankeltje hoop om 's avonds eventueel wat te wandelen op Hollywood Blvd (aangezien we zullen logeren in de Orchid Suites), maar zoals je zegt: na zo'n lange vlucht & al wat er komt bij kijken zal ik waarschijnlijk wel (en ik niet alleen) tamelijk vermoeid zijn.

Dus goed, het wordt dus de eerste vlucht. Zullen we ons alsnog moeten haasten bij die tussenstop, of denk je dat twee uur ruim dan voldoende is?

En dan nog één bijkomende vraag: de huurwagen ga ik pas ergens in november/december reserveren, maar wanneer zou het beste moment zijn om hem af te halen? 's Avonds de 11e juli als we toekomen in LAX, of pas 's morgensvroeg de dag erop (de zondag, zijn die car rental bedrijven eigenlijk open?). Kun je m.a.w. probleemloos vanuit LAX in de Orchid Suites geraken? Hoe zouden jullie dit het best doen? Een taxi nemen? We zijn met 5 personen btw...
Jan - België
Amerikafan

Coyote: bedankt voor je reactie! Twee uur zou dus het minimum moeten zijn? Da's goed om weten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jan - België schreef:En dan nog één bijkomende vraag: de huurwagen ga ik pas ergens in november/december reserveren, maar wanneer zou het beste moment zijn om hem af te halen? 's Avonds de 11e juli als we toekomen in LAX, of pas 's morgensvroeg de dag erop (de zondag, zijn die car rental bedrijven eigenlijk open?). Kun je m.a.w. probleemloos vanuit LAX in de Orchid Suites geraken? Hoe zouden jullie dit het best doen? Een taxi nemen? We zijn met 5 personen btw...
Als je niet bij LAX overnacht zou ik de auto meteen afhalen. Anders moet je de volgende dag weer vanuit Hollywood terug naar LAX of ergens anders om de auto te halen. Dat is echt niet handig.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ook hier ga ik weer mee met Marianne. :wink:

Huur gelijk de auto bij aankomst. Zeker omdat jullie overnachten in Orchid Suites. Dat is toch een stukje rijden vanaf het vliegveld. De volgende ochtend ben je toch vroeg wakker en kun je gelijk met de auto erop uit als je dat wilt en verlies je geen tijd omdat je eerst een auto moet ophalen. De verhuurbedrijven zijn op LAX 24 u/dag open.

Mocht je een dag willen besparen op de autohuur, kijk dan eens hoe laat jullie weer vertekken op de laatste dag. Als dat 's ochtends heel vroeg is, kun je overwegen om de auto de avond ervoor (uiterlijk dezelfde tijd als wanneer je de auto ophaalde) alvast in te leveren en een hotel vlakbij het vliegveld te nemen die over een shuttledienst naar het vliegveld beschikt. Auto's worden altijd per 24 uur verhuurd en op de dag dat je 'm terug brengt, mag dat op het tijdstip wanneer je 'm ophaalde. Houd er wel rekening mee dat je in de regel een verwachte ophaaltijd op moet geven. Als je aankomt om 17.20 uur zou ik de ophaaltijd stellen op 18.30 uur. Dat uur heb je zeker nodig en op de laatste dag mag de auto dan ook op dat tijdstip inleveren. Geef je 17.30 uur op en je haalt de auto om 18.30 uur op dan is de kans groot dat je 'm toch om 17.30 uur weer moet inleveren. Is mij al eens overkomen bij Hertz in Boston.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Je kan ook altijd voor die eerste avond een hotel boeken bij de luchthaven zelf (hadden we bij Connections geboekt samen met onze vlucht, de rest van de hotels hadden we zelf vastgelegd). Zo hebben wij het ook gedaan dit jaar in mei. Je zal blij genoeg zijn als je, na die lange dag vliegen, meteen naar een hotel kan, douchen en op je bed kan gaan liggen. De dag erna zijn we dan 's morgens (je bent toch al vroeg wakker) de auto gaan halen en zijn we meteen doorgereden naar Hollywood. Waar we ook in The Orchid Suites zaten. Eerst naar Hollywood en de dag erna terug naar LAX voor de auto te gaan halen lijkt mij echt van het goede te veel.

Het hotel dat we bij LAX geboekt hadden was: het Howard Johnson Hotel. Dit was een prima hotel voor 1 nacht met propere kamers en 's morgens een onbijtbuffet (wel niet inbegrepen in de prijs). Er rijdt een shuttle van de luchthaven naar het hotel (moet je wel zelf bellen bij aankomst op LAX). Er langs ligt een 7/11 waar je meteen voor die avond en de dag erna al wat inkopen kan doen. Het autoverhuurbedrijf Alamo zat op een 10-tal minuutjes wandelen van ons hotel bij LAX.
Jan - België
Amerikafan

Coyote schreef:Ook hier ga ik weer mee met Marianne. :wink:

Huur gelijk de auto bij aankomst. Zeker omdat jullie overnachten in Orchid Suites. Dat is toch een stukje rijden vanaf het vliegveld. De volgende ochtend ben je toch vroeg wakker en kun je gelijk met de auto erop uit als je dat wilt en verlies je geen tijd omdat je eerst een auto moet ophalen. De verhuurbedrijven zijn op LAX 24 u/dag open.

Mocht je een dag willen besparen op de autohuur, kijk dan eens hoe laat jullie weer vertekken op de laatste dag. Als dat 's ochtends heel vroeg is, kun je overwegen om de auto de avond ervoor (uiterlijk dezelfde tijd als wanneer je de auto ophaalde) alvast in te leveren en een hotel vlakbij het vliegveld te nemen die over een shuttledienst naar het vliegveld beschikt. Auto's worden altijd per 24 uur verhuurd en op de dag dat je 'm terug brengt, mag dat op het tijdstip wanneer je 'm ophaalde. Houd er wel rekening mee dat je in de regel een verwachte ophaaltijd op moet geven. Als je aankomt om 17.20 uur zou ik de ophaaltijd stellen op 18.30 uur. Dat uur heb je zeker nodig en op de laatste dag mag de auto dan ook op dat tijdstip inleveren. Geef je 17.30 uur op en je haalt de auto om 18.30 uur op dan is de kans groot dat je 'm toch om 17.30 uur weer moet inleveren. Is mij al eens overkomen bij Hertz in Boston.

Roland
De vlucht terug naar België (vanuit Frisco) is inderdaad vroeg: 7u45. Bedankt voor het idee...de dag ervoor in een hotel logeren die vlakbij SFO ligt, dat lijkt mij wel handig. Morgenochtend ga ik een hotel zoeken via tripadvisor, tenzij jullie al tips hebben?
Wat onze aankomst in LA betreft, we hebben beslist dat we eerst de huurwagen zullen ophalen (ook al zullen we moe zijn) om dan vandaaruit naar de Orchid Suites te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer