Vakantie moet zeker leuk zijn, maar het moet ook leuk blijven als het even niet zo loopt als gedacht!
Ik bedoel het ook niet vervelend, maar voorkomen is beter dan genezen
Het is misschien niet leuk, of zelfs vervelend om er over na te denken, en ook makkelijker om het niet te doen en alleen kijken naar die lage prijs, wie wil dat niet. Ik wil ook graag een lage prijs.
Maar ik ben gewoon benieuwd of iemand wel eens heeft nagedacht wat het inhoud om via deze constructie een boeking te doen?
Is zo gek toch niet om er vooraf overna te denken ?! Ik ga er eigenlijk vanuit dat iedereen die al eens in het buitenland heeft geboekt dat heeft gedaan.
Dus wie kan er inhoudelijk vertellen wat je consumentenrechten zijn?
Hoe weet je met wie je zaken doet in het buitenland, ze hebben geen ANVR of SGR keurmerk
Wat ik me dus net als de topicstarter afvraag is, waarom boek je bij een buitenlands reisbureau?
Omdat ze de goedkoopsten zijn, maar waarom? En heeft iemand al eens onderzocht welke garanties er zijn?
Je betaald wel aan de tussenpersoon, wat als deze je verhuurbedrijf niet heeft betaald of failliet gaat?
Sta je daar met je voucher in Amerika. Kun je nog een keer betalen en achteraf proberen je geld terug te krijgen uit het buitenland
Wat ook kan als je via een tussen persoon boekt en dus vooraf aan hen betaald.
Als er niet betaald is, en je wel je auto mee krijgt omdat je een voucher hebt, dan kun je achteraf geen aanspraak maken op verzekeringen (zie b.v. voorwaarden Hertz). Zul je net zien dat je een ongelukje krijgt. Heb je 1 rechtzaak in Amerika om het ongeluk en nog 1 in het buitenland omdat ze niet betaald hebben en je dus niet verzekerd was.
Het kan je ook in Nederland gebeuren, maar als je in Nederland boekt het je bepaalde rechten, heb je die in het buitenland ook? Als er eu consumenten rechten/garanties zijn en ik zorgeloos zou kunnen boeken, graag! Het enige wat ik kan vinden over europees consumenten recht is ivm pakketreizen en het eventueel failliet gaan van de aanbieder (deze moet hiervoor maatregleen nemen om je op de hoogte te brengen)
Weet anders iemand hier een alternatief in Nederland met vergelijkbare prijzen?
Ik heb wel een paar sites gezien, maar die hebben ook allemaal buitenlandse adressen.
Dus doe je ook met een buitenlandse aanbieder zaken