Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco in 1 dag
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
San Francisco in 1 dag
Inderdaad, we komen 's avonds laat toe in SF (begin juli 2009), hebben er maar 1 volle dag want we vertrekken de dag erna 's morgens naar Yosemite.
Ik had gedacht de volgende zaken te bekijken via een combinatie auto, taxi en tram.
Zijn er zaken die ontbreken of staan er zaken tussen die de moeite niet waard zijn ?
- Golden Gate brug (klein stukje te voet) en eventueel 's avonds met de auto heen en terug
--> kun je aan de voet van de brug makkelijk parkeren ?
- Buena Vista Park (aan Golden Gate park) voor uitzichtpunt
--> iemand ervaring mee ?
- Lombard Street (zigzag gedeelte)
--> welke zijde (O of W) is het mooist ?
- Telegraph Hill
--> zie je genoeg ook zonder de Coit Tower zelf in te gaan ?
- Cable car museum, een ritje en een cable car turnaround punt
--> kun je onderweg makkelijk opstappen of zitten de trams volledig vol tussen begin en eindpunt ?
- Chinatown (Dragon Gate en Ross Alley)
- Victorian houses aan Alamo Square
- Pier 39 (zonder toegang tot het aquarium)
--> zijn er nog sea lions begin juli ?
- Fisherman's Warf
Doen we bijna zeker niet:
- Alcatraz (vonden de kinderen niet interessant)
Iemand ervaring met de California Academy of Science ?
Idem wat betreft Embarcadero Center ?
Alvast bedankt!
Ik had gedacht de volgende zaken te bekijken via een combinatie auto, taxi en tram.
Zijn er zaken die ontbreken of staan er zaken tussen die de moeite niet waard zijn ?
- Golden Gate brug (klein stukje te voet) en eventueel 's avonds met de auto heen en terug
--> kun je aan de voet van de brug makkelijk parkeren ?
--> welke zijde (O of W) is het mooist ?
- Telegraph Hill
--> zie je genoeg ook zonder de Coit Tower zelf in te gaan ?
--> kun je onderweg makkelijk opstappen of zitten de trams volledig vol tussen begin en eindpunt ?
- Fisherman's Warf
Doen we bijna zeker niet:
Iemand ervaring met de California Academy of Science ?
Idem wat betreft Embarcadero Center ?
Alvast bedankt!
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Re: San Francisco in 1 dag
Onze kinderen de eerste keer ook niet, tot ze voet aan wal van dat eiland hadden gezet en de eerste cel zagen...lsl schreef:Doen we bijna zeker niet:
Vorig jaar mocht ik alles wat ik wilde regelen, als San Francisco maar bezocht werd en Alcatraz op de planning kwam.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
geen alcatraz?
lijkt mij nou juist 1 vd dingen die Echt indruk achterlaat
in SF, naast die typische dingen als the painted ladies.
Iets ervaren is heftiger dan iets zien he
lijkt mij nou juist 1 vd dingen die Echt indruk achterlaat
in SF, naast die typische dingen als the painted ladies.
Iets ervaren is heftiger dan iets zien he

is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
lsl schreef: - Golden Gate brug (klein stukje te voet) en eventueel 's avonds met de auto heen en terug
--> kun je aan de voet van de brug makkelijk parkeren ? Als je hw 1 north neemt, neem dan de laatste afslag VOOR de brug. Hier kun je prima parkeren om een stukje de brug op te lopen!
--> welke zijde (O of W) is het mooist ?Je kunt hier maar 1 kant nemen, het is 1-richtingsverkeer!
- Telegraph Hill
--> zie je genoeg ook zonder de Coit Tower zelf in te gaan ?Je kunt redelijk wat zien, maar wij vonden het uitzicht vanuit de toren onbeschrijfelijk! dus wel even naar boven!
--> kun je onderweg makkelijk opstappen of zitten de trams volledig vol tussen begin en eindpunt ?Wij zijn tot nu toe altijd in de winter geweest en hebben soms een trammetje moeten laten gaan omdat ie vol zat. Maar ze komen zo geregeld langs dat je eigenlijk maar even hoeft te wachten. TIP: Neem s'morgens de eerst trammetjes vanaf Fishermans wharf, dan weet je zeker dat je de hele rit meekan!
--> zijn er nog sea lions begin juli ?Naar mijn weten zijn deze er het hele jaar door...
- Fisherman's Warf
Ik vind het heel ambitieus voor 1 dag en hoop dat je er wel van kunt genieten zo!
Groetjes!
Manon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zonde dat je Alcatraz overslaat.
Probeer misschien uw route niet te veel vast te leggen. Want het durft nogal mistig zijn in de buurt van de golden gate bridge. Toen we er dit jaar half juni waren, heeft hij 2 dagen volledig in de mist gehangen. We hebben er zelfs geen stukje van kunnen zien. Maar misschien als je ook zo'n dag hebt, dat er misschien op een bepaald moment wat wind opsteekt of zo.
Probeer misschien uw route niet te veel vast te leggen. Want het durft nogal mistig zijn in de buurt van de golden gate bridge. Toen we er dit jaar half juni waren, heeft hij 2 dagen volledig in de mist gehangen. We hebben er zelfs geen stukje van kunnen zien. Maar misschien als je ook zo'n dag hebt, dat er misschien op een bepaald moment wat wind opsteekt of zo.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Onze ervaring met de zeeleeuwen was dat er aanvang mei (2005) bergen met zeeleeuwen lagen te zonnen bij Fisherman's Warf maar einde juli (2007) geen enkele.lsl schreef:- Pier 39 (zonder toegang tot het aquarium)
Voor wat betreft Alcatraz: onze jongens vonden dat in 2005 heel erg leuk! Ze konden zich helemaal een voorstelling maken hoe het geweest moet zijn. De wind die om Alcatraz heen giert, in de verte het vaste land dat gevangen wel konden zien, maar niet konden bereiken. Daarbij het regime in de gevangenis.... wij vonden het zeker de moeite waard!
In 2007 hebben we Alcatraz niet nogmaals bezocht, was niet nodig.
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
ik was er 23 juni, de zeeleeuwen waren er.
Je kunt ook die 59 mile route nemen, die bij alle hoogtepunten van san fransisco stopt, wij begonnen al om 8 u (jetlag) aan de voet van de golden gate, dan door golden gate park, en door naar fisherman. ook een stukje cablecar is dan mogelijk (maar waarschijnlijk heel druk in juli). De lombard street ligt niet zover van die telegraph toren ofzo af volgens mij, wij waren daar s'avonds en dan is de oakland bridge mooi verlicht.
groeten
Je kunt ook die 59 mile route nemen, die bij alle hoogtepunten van san fransisco stopt, wij begonnen al om 8 u (jetlag) aan de voet van de golden gate, dan door golden gate park, en door naar fisherman. ook een stukje cablecar is dan mogelijk (maar waarschijnlijk heel druk in juli). De lombard street ligt niet zover van die telegraph toren ofzo af volgens mij, wij waren daar s'avonds en dan is de oakland bridge mooi verlicht.
groeten
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hmmmmm, stukje omgereden zeker?, het is de 49 mile scenic drive.RoyBergen schreef:Je kunt ook die 59 mile route nemen

Wij waren vorig jaar in juli in SF en de zeeleeuwen waren dus niet aanwezig, hooguit 3 of 4 stuks en er stond er bord bij waarom ze er niet waren, was wel jammer trouwens.

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Vreemd zeg, wij waren dit jaar in juli daar, en het stikte er van de zeeleeuwen.
Echt een dierentuin daar
Echt een dierentuin daar

Wij waren er 7-8-9 juli van dit jaar, maar geen zeeleeuw te zien....
Is het de eerste keer dat je naar SF gaat?
Eventuele planning voor een 1dag:
-vroeg opstaan --> cable car nemen voor 09.00u!!
-'s middags fietsen huren en de golden gate over fietsen en weer terug.
-'s avonds/laat in de middag alcatraz bezoeken.
-tussendoor of 's avonds lekker eten op fisherman''s wharf.
Deze 3 dingen vond ik de hoogtepunten van mijn bezoek. Wel een volle dag...maar wel leuk.
P.S Lombardstreet zou ik niet bezoeken... ik vond het geen echt hoogtepunt, wel grappig. Je komt er langs met een cablecar. Als je de cablecar naar NOB HILL neemt dan heb je ook mooi uitzicht over stad.
Tja het is lastig om keuzes te maken. Nog een tip over de golden gate bridge... Je kunt hier ook over heen als je naar Yosemite gaat.
Groetjes en succes Susanne
Is het de eerste keer dat je naar SF gaat?
Eventuele planning voor een 1dag:
-vroeg opstaan --> cable car nemen voor 09.00u!!
-'s middags fietsen huren en de golden gate over fietsen en weer terug.
-'s avonds/laat in de middag alcatraz bezoeken.
-tussendoor of 's avonds lekker eten op fisherman''s wharf.
Deze 3 dingen vond ik de hoogtepunten van mijn bezoek. Wel een volle dag...maar wel leuk.
P.S Lombardstreet zou ik niet bezoeken... ik vond het geen echt hoogtepunt, wel grappig. Je komt er langs met een cablecar. Als je de cablecar naar NOB HILL neemt dan heb je ook mooi uitzicht over stad.
Tja het is lastig om keuzes te maken. Nog een tip over de golden gate bridge... Je kunt hier ook over heen als je naar Yosemite gaat.
Groetjes en succes Susanne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij waren er 3, 4, en 5 augustus. Bergen zeeleeuwen. Was ik ook gewoon van uitgegaan. Wist niet eens dat ze in de zomer vaak afwezig waren. Het was trouwens wel berekoud dus het leek niet echt op zomer. Misschien dat ze er daarom wel waren
.

Wij zaten op het vliegtuig naar SF naast een vrouw van daar en die had ons tips gegeven wat je best op 1 dag deed, 2 dagen,... enz
Op 1 dag is dit misschien een tip:
- een bootje nemen aan pier 39, dan vaar je voorbij alcatraz en ga je helemaal tot onder de golden gate bridge. Garantie op megamooie superfoto's !!!! (Je wordt ook wel even kletsnat, maar dat neem je er met plezier bij
).
- Vervolgens eventjes rondslenteren op Pier 39 en eten aan één van de vele kraampjes.
- Te voet naar de Coit Tower (hier moet je echt op, het zicht was de moeite!!!) en via het Financial District (wat een gebouwen zeg!) naar Chinatown.
Dat gaat allemaal redelijk snel, want alles ligt dicht bij elkaar (reken er wel op dat het nogal omhoog en omlaag gaat).
- s Avonds hebben we heel lekker gegeten in Japantown aan die toren (heel mooi verlicht 's avonds)
Wat je dan wel niet ziet is het Golden Gate Park met de Japanse tuin, maar misschien kan je dat er nog in 1 dag bijgepropt krijgen?! Dat vonden wij wel een hoogtepunt
Wat is ons tegengevallen: het museum van moderne kunst! Totaal zijn geld niet waard
Maar het gebouw zelf, en de gebouwen errond zijn wel mooi.
Ps: in het financial district kan je ook superlekker eten.
Want al die fastfood... daar heb ik het niet voor
Op 1 dag is dit misschien een tip:
- een bootje nemen aan pier 39, dan vaar je voorbij alcatraz en ga je helemaal tot onder de golden gate bridge. Garantie op megamooie superfoto's !!!! (Je wordt ook wel even kletsnat, maar dat neem je er met plezier bij

- Vervolgens eventjes rondslenteren op Pier 39 en eten aan één van de vele kraampjes.
- Te voet naar de Coit Tower (hier moet je echt op, het zicht was de moeite!!!) en via het Financial District (wat een gebouwen zeg!) naar Chinatown.
Dat gaat allemaal redelijk snel, want alles ligt dicht bij elkaar (reken er wel op dat het nogal omhoog en omlaag gaat).
- s Avonds hebben we heel lekker gegeten in Japantown aan die toren (heel mooi verlicht 's avonds)
Wat je dan wel niet ziet is het Golden Gate Park met de Japanse tuin, maar misschien kan je dat er nog in 1 dag bijgepropt krijgen?! Dat vonden wij wel een hoogtepunt

Wat is ons tegengevallen: het museum van moderne kunst! Totaal zijn geld niet waard

Maar het gebouw zelf, en de gebouwen errond zijn wel mooi.
Ps: in het financial district kan je ook superlekker eten.
Want al die fastfood... daar heb ik het niet voor

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je kunt inderdaad wel via de Golden Gate bridge naar Yosemite rijden, maar dan rij je eerst de verkeerde kant op, ben je niet in de war met de Oakland Bay bridge?, dan rij je wel meteen richting Yosemite.suusja schreef:Nog een tip over de golden gate bridge... Je kunt hier ook over heen als je naar Yosemite gaat.
Het is wel een leuk rondje om te maken, eerst via de Golden Gate naar het noorden, dan via de San Rafael bridge weer naar het oosten, en dan door naar Yosemite, toch wel ongeveer een uurtje langer rijden dan meteen via de Oakland bay bridge.
Harry
- Puffin
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hallo,
Vorig jaar zijn we ook in San Francisco geweest voor een paar dagen en ik moet zeggen dat het Cable Car Museum niet echt de moeite is. In een kleine 10 minuten sta je daar weer buiten, veel meer dan 2 oude trammetjes en een souvenirshop zie je daar niet. Wel kan je eens het systeem van de kabels bekijken maar daar sta je dan ook geen uur naar te staren hé.
Chinatown vonden wij toch wel een zware tegenvaller. De poort aan de ingang van Chinatown is wel tof om te zien maar de straatjes zelf zijn niet meer dan een smelly neighbourhood.
Alcatraz is zeker een aanrader. Wij zijn 's avonds geweest en dat maakte inderdaad een grote indruk. Vooral bij het sluiten van de cellen vlak voor de laatste boot terug naar land gaat.
Groetjes
Stefanie & Henny
Vorig jaar zijn we ook in San Francisco geweest voor een paar dagen en ik moet zeggen dat het Cable Car Museum niet echt de moeite is. In een kleine 10 minuten sta je daar weer buiten, veel meer dan 2 oude trammetjes en een souvenirshop zie je daar niet. Wel kan je eens het systeem van de kabels bekijken maar daar sta je dan ook geen uur naar te staren hé.
Chinatown vonden wij toch wel een zware tegenvaller. De poort aan de ingang van Chinatown is wel tof om te zien maar de straatjes zelf zijn niet meer dan een smelly neighbourhood.
Alcatraz is zeker een aanrader. Wij zijn 's avonds geweest en dat maakte inderdaad een grote indruk. Vooral bij het sluiten van de cellen vlak voor de laatste boot terug naar land gaat.
Groetjes
Stefanie & Henny
Hoe werkt dit met de cable car?
Kun je hiervoor een pas kopen zodat je overal kunt opstappen?
Kun je hiervoor een pas kopen zodat je overal kunt opstappen?
Hoi,
Je hebt een dagkaart voor het openbaar vervoer. Die kost 11 dollar.
Een los kaartje voor de cablecar kost 5 dollar en een kaartje voor de bus is volgens mij iets van 1,50 dollar.
Als je heen en terug wilt met de cablecar betaal je 2 x 5 dollar p.p.
Dus je moet even uitzoeken wat goedkoper is.
Groetjes Susanne
P.S beste opstapplek is vaak de eerste halte na het beginpunt.
Je hebt een dagkaart voor het openbaar vervoer. Die kost 11 dollar.
Een los kaartje voor de cablecar kost 5 dollar en een kaartje voor de bus is volgens mij iets van 1,50 dollar.
Als je heen en terug wilt met de cablecar betaal je 2 x 5 dollar p.p.
Dus je moet even uitzoeken wat goedkoper is.
Groetjes Susanne
P.S beste opstapplek is vaak de eerste halte na het beginpunt.
Oh en trouwens die dagkaarten of losse tickets kun je op de cablecar zelf kopen.
Wij zijn in juni ook 1 dag in SF geweest. Zijn vroeg opgestaan (was niet moeilijk gezien de jetlag). Ontbeten in een diner (Lorri's diner). Gelopen naar Pier 39. Vanaf daar hebben we een stadwandeling gemaakt die in het Marco Polo boekje staat.
Daarna een boottocht gemaakt vanaf pier 39 langs alcatraz en onder de golden gate brug door. Geweldig voor foto's.
's avonds een hapje gegeten op pier 39.
Wij hadden toch wel het gevoel dat we veel gezien hadden. Zaten met het hotel vlakbij Union Square dus dat hebben we ook nog even meegenomen.
groet, Joycee
De wandeling brengt je naar Coit Tower (geweldig uitzicht), Lombart street, ritje cablecar, cable car museum, china town. Leuke wandeling waar je veel ziet van de highlights.Daarna een boottocht gemaakt vanaf pier 39 langs alcatraz en onder de golden gate brug door. Geweldig voor foto's.
's avonds een hapje gegeten op pier 39.
Wij hadden toch wel het gevoel dat we veel gezien hadden. Zaten met het hotel vlakbij Union Square dus dat hebben we ook nog even meegenomen.
groet, Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
interessant! die dingen als chinatown en zon museum lijken me van te voren idd van die dingen dieHenny&Stefanie schreef:Hallo,
Groetjes
Stefanie & Henny
je juist bij zon georganiseerde reis krijgt. drop ze daar uit de bus.. ff rondlopen en weer verder.
dat heb k in t verre oosten ook al te vaak meegemaakt haha.
als je toch bezig bent je droomvakantie te plannen, dan maar tijd inplannen voor de dingen die echt
indruk achterlaten op de 1e plaats.
ik zal jullie blog eens checken

is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1306 Weergaves
-