Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Additional driver onder 25

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Kenneth
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Additional driver onder 25

Bericht door Kenneth »

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje ivm het huren van een auto (bij Alamo). Zelf ben ik al 25, mijn vriendin echter nog maar 24... Als ik mezelf opgeef als "primary driver", kan mijn vriendin dan als "additional driver" rijden zonder extra charges te betalen?? Dacht van niet, maar wou het hier toch ff bevestigd (of liever ontkend ;))) zien...
En valt het te overwegen om enkel mezelf als driver op te geven en m'n vriendin af en toe toch het stuur te laten overnemen, of is het risico om betrapt te worden te groot?? :?

En beetje off-topic: iemand tips voor goedkope, maar toch goede (oa qua ligging) overnachtingsplaatsen in Los Angeles en San Francisco?

Koe-wel :)
Gast

Bericht door Gast »

Ik als 18 jarige mag dus geen auto huren in de states?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Kenneth,

Heb dit onderwerp verplaatst naar het reizen algemeen forum omdat het geen echt zuidwest vraag is.
Rob
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hoi Kenneth,
De meeste bedrijven charge meer voor de tweede drijver, zelfs als de tweede drijver ouder is dan 25.
Ik zou het risico niet nemen.

Hoi Neminem,
Volgens de statistieken van de verzekerings bedrijven , maken de mensen onder 25 jaar de meeste ongelukken.
Jongens meer dan meisjes.
Zo het is niet een kwestie van ,mag jij een auto huren ?
Natuurlijk mag je wel, maar de meeste bedrijven doen het niet.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Additional driver onder 25

Bericht door SpaceAce »

Kenneth schreef:En valt het te overwegen om enkel mezelf als driver op te geven en m'n vriendin af en toe toch het stuur te laten overnemen, of is het risico om betrapt te worden te groot?? :?

En beetje off-topic: iemand tips voor goedkope, maar toch goede (oa qua ligging) overnachtingsplaatsen in Los Angeles en San Francisco?
Volgens mij is "het risico om betrapt te worden" nog het minst erge. Het idee om onverzekerd bij een ongeluk betrokken te zijn lijkt mij een grotere zorg...

Verder over de overnachtingsplaatsen in SF en LA. Ligt er een beetje aan wat je zoekt natuurlijk. Wijzelf gaan dit over enkele dagen zelf meemaken :)

Ons hotel in SF heet Econo Lodge (op de Lombard Street). Een normaal, geen luxe dus, motel.
In Los Angeles zitten we in Hollywood. De Hollywood Orchid Suites (op de N. Orchid Avenue). Volgens mij een iets luxer hotel :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Wiseguy
Amerika-newbie

Bericht door Wiseguy »

Ik heb nu ook al twee keer een reis naar Amerika geboekt
en ook al twee keer een auto gehuurt met z'n tweeen.
Ik ben nu bijna 25 jaar
Natuurlijk moet je een hoofd bestuurder aanwijzen, ze moeten toch een naam hebben om aansprakelijkheid op te eisen.
Maar als je een rijbewiis hebt, waarbij de grens in Amerika nog lager ligt dan in Nederland, kan je niks gebeuren.
Je moet natuurlijk wel allebij verzekerd zijn!!!
Maar dat is logisch.
Het is volgens mij geen probleem om allebij te rijden.
Tuurlijk kunnen ze moeilijk gaan doen omdat je uit een ander land komt , maar dat heb je ook als jij zelf rijdt en je veroorzaakt een ongeluk of je bent betrokken bij een ongeluk.
Maar daar moet je natuurlijk niet van uit gaan!!!!
First you have to get the MONEY, when you get the money you get the WOMEN, then when you get the women you get the POWER!!!!
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Wij gaan met de bus, maar we hebben wel de prijzen laten berekenen voor een huurwagen. Ik moest normaal als 'jonge' chauffeur 68 Euro extra betalen, voor 14 dagen.
A journey of a thousand miles begins with the first step...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer