Vorige week tijdens de superbowl trok Justin Timberlake iets te hard aan de bh van Janet Jackson, waarna er een borst van Janet voor ongeveer 1 seconde in beeld kwam (tepel was trouwens netjes afgedekt met een piercing). Heel Amerika in rep en roer.
Nu zit ik MTV te kijken en zie de laatste videoclips van Christana Aquilera en Britney Spears (zo zijn er ook nog een paar, waar een schaars geklede vrouw met haar kont tegen het kruis van een man staat aan te dansen). Ik vind ze persoonlijk behoorlijk aanstootgevend.
Wat ik nu niet kan vatten is dat een (met een piercing afgedekte) borst van een vrouw van tegen de 50 meer opschudding veroorzaakt dan deze videoclips. Daarbij wil ik wel opmerken dat tijdens de superbowl "heel" Amerika voor de buis zit en bij MTV (meestal) alleen een selectief (jong) publiek.
Mede voor dit laatste (jong publiek) werden de beelden van Janet's borst niet geschikt geacht.
Ze schijnen tevens ook een shot uit de serie ER geknipt te hebben, waar ook een borst-operatie in beeld kwam.
Vanuit NL wordt er met verbazing na dit "spektakel" gekeken.
Neder-Amerikanen: Wat is jullie mening hierover en hoe wordt er in jullie omgeving hierop gereageerd?