Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tropical Storm Fay could hit Florida Keys

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
TedjevanEs
Amerikakenner

Tropical Storm Fay could hit Florida Keys

Bericht door TedjevanEs »

Word verwacht rond maandag avond plaatstelijke tijd tot dinsdagmorgen...

Tropical Storm Fay could hit Florida Keys as a hurricane, officials urge visitors to leave
By BRIAN SKOLOFF , Associated Press

Last update: August 17, 2008 - 1:18 PM

KEY WEST, Fla. - A light stream of traffic headed out of Key West Sunday
as officials urged visitors to leave the string of low-lying islands
ahead of Tropical Storm Fay, which forecasters said could strengthen to a hurricane.

Fay could start pelting parts of the Keys and South Florida late Monday
or early Tuesday as a strong tropical storm or minimal hurricane.
Keys officials issued a mandatory evacuation order for visitors starting at 8 a.m.
Sunday and asked those who had not yet arrived to postpone their trips.

Had mijn manager al een paar keer aan de telefoon vandaag, hij wil dat we thuiswerken en hij vliegt 1 of 2 collega's naar New Jersey (ander kantoor) voor de zekerheid. Zelf keek ik gisteren naar het nieuws en het lijkt erop dat het de westkust van Florida wel eens zou kunnen gaan terroriseren :(
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Tropical Storm Fay could hit Florida Keys

Bericht door suebrons »

Succes voor straks. Ik hoop dat het daar allemaal mee gaat vallen.

Sue in Orlando
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Ik duim voor jullie dat het allemaal mee zal vallen!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik hoop ook dat het meevalt voor jullie!
En geen hurricane kracht krijgt.

Hier onder de stormtracker link
http://www.wral.com/weather/hurricanes/flash/1441335/
flogolfex
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door flogolfex »

Hey Tedjevanes,

Terwijl jullie al bakken regen over jullie heen krijgen zijn wij ons aan het voorbereiden om Fay te ontvangen.
Onze centrale badkamer (zonder ramen) is ons hoofdkwartier, drinkwater en blikvoeding voor een dag of 7 en
alle belangrijk papierwerk (paspoorten, licenses, cash als de ATM's zonder power zitten) zijn binnen handbereik.
Belangrijk is onze home inventory in geval we een schadeclaim moeten indien bij onze insurance company,
heel gedetailleerd met foto's als bewijsmateriaal.

Beide auto's zijn volgetankt, dus in geval van evacuatie kunnen wij binnen de 5 minuten vertrekken, de rit gaat
dan richting Daytona en indien nodig nog meer noordwaarts. We zien wel wat op ons afkomt en volgen de
evolutie op TV.

Wij hopen dat jullie er zonder kleerscheuren vanaf komen, ik zeg maar altijd: That's the price you pay for living
in Paradise!

Volg Fay ook op http://weather.weatherbug.com/FL/Clermo ... lerts.html?
TedjevanEs
Amerikakenner

Flogolfex, good luck.

Je hebt je goed voorbereid en ik denk dat het mee zal vallen, nog steeds tropische storm kracht en geen hurricane kracht...
Het is hier nu 4pm en windstil en het is ook even gestopt met regenen.

suc6
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Sterkte daar in Florida, ik hoop dat het mee zal vallen.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Al de public schools, incl Brevard Community College zijn morgen gesloten, en ik had nog wel mijn eerste college..prep-Math :( ...oh well....

Op het werk zijn de taken geregeld, omdat het bedrijf waar ik werk ook 3 ziekenhuizen in beheer heeft, moeten we ons allemaal melden.
Ik heb een pre-post assignment, hangt dus helemaal af hoe het gaat lopen. Morgen is een gewone werkdag en mocht het weer plotseling verergeren worden we naar huis gestuurd of als het dan te onveilig is, moeten we allemaal blijven. Ook is aangeraden om voldoende snacks en lunches etc mee te nemen als we eventueel niet weg kunnen.
Volgens mijn colega's is het erg veilig in het gebouw, ook is er een grote generator, dus we hebben altijd power.....Hubby heeft een heel mooi plan...hij moet gewoon naar huis als het te gek wordt en is salaried...kost hem geen verlof.......

Hoop dat het allemaal meevalt en dat degenen die in het path van de storm zitten, niet te veel overlast hebben.....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop dat, wanneer ik morgenvroeg opsta, hier geen slecht nieuws volgt... (en natuurlijk de dagen nadien ook niet!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
TedjevanEs
Amerikakenner

Hier aan de oostkust alles prima verlopen, heel veel regen maar niet teveel wind.

How about the west coast?
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hier in Orlando ook niks behalve rukwinden en veel veel regen. Maar goed wij zitten ergens in het midden.

Net een rapport op TV van Palm Bay waar een auto wegdreef en een brandweerkraan (ehm fire hydrant...) net boven het water uit kwam. Hoop maar dat alles goed is aan die kant. Palm Bay is aan de oostkust geloof ik.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier in Melbourne, net boven Palm Bay ook alles rustig.
Wel belde hubby om 14.00 dat hij liever dat ik thuis kwam, nadat hij de weerkaarten goed bekeken had, er konden tornado;s aan komen .......nadat we opgehangen hadden, bleek dat ons werk zou sluiten om 15.00, voor dezelfde tornado-watch. Er hing een behoorlijk vervelend gebied over het gedeelte waar ons bedrijfspand is van 16.30 tot ca 19.00.
Nu is het weg getrokken en de regen en de wind is ook al verminderd, het oog van de storm moet echter nog overkomen, dus nog even afwachten.
Ook morgen zijn de scholen gesloten en hubby is ook nog vrij, morgenvroeg moet ik onze hot line bellen of we gewoon kunnen werken, zoniet dan kost het mij verlof.......hoop maar dat het weer normaal is, morgen is mijn verjaardag en collega's hadden een lunch gepland, na het werk zou ik met hubby en dochter lekker uit eten gaan...
flogolfex
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door flogolfex »

hoop maar dat het weer normaal is, morgen is mijn verjaardag en collega's hadden een lunch gepland, na het werk zou ik met hubby en dochter lekker uit eten gaan...

happy birthday wiepster
btw hier in Clermont is er helemaal geen spoor van Fay te bekennen. Wel hebben wij het restaurant (in Kissimmee) rond 9 uur moeten sluiten wegens power outage. Volgens Progress energy ging het 5 uur duren vooraleer we terug stroom hadden. Nu afwachten of het pad van Fay niet drastisch verandert want blijkbaar wordt ze toch nog een hurricane.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En zo blijft het dan weer spannend...

@Annewiep: da's ook niet leuk dat jullie daar een verlofdag voor moeten inschakelen!
Als hier in Belgie het openbaar vervoer staakt, en je geraakt daardoor niet op je werk, dan is dat een rondje van de baas. Niks geen verlof, en toch je loon.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
gert & peggy
Amerika-ontdekker

Bericht door gert & peggy »

Mensen ter plaatse zullen de website wel kennen, maar voor mensen die het van hieruit een beetje willen opvolgen :

http://www.wunderground.com/tropical/tr ... lerts.html
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Even een update : momenteel kan er nog niet gewerkt worden, veel doorgaande wegen zijn afgesloten ivm wateroverlast en het blijft maar vallen....de regen. De storm oid. hangt hier nog steeds boven onze area.
Verder heerlijk geslapen met de winden en de regen tegen de ramen. Het meertje achter ons huis staat behoorlijk hoog, maar in onze buurt geen last van flooding.....
Dochterlief vind er niets aan zo binnen te hangen, hopenlijk kan ze morgen weer gewoon naar school.
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Hier is het rustig gebleven. Gisterenavond kon je wel merken dat de lucht anders was maar buiten wat wind (wat anders ook wel voorkomt) hebben we verder geen last gehad.
Oef!
Mijn schoonouders hadden een dag verlof, gisteren omdat scholen en kantoren in downtown gesloten waren.
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
flogolfex
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door flogolfex »

Voor wie Fay kort wil opvolgen heb ik op onze website een nieuwe pagina geopend.
Ik zal geregeld updaten zodat jullie op de hoogte blijven.

http://web.mac.com/flogolfex/Luc_en_Rita/TS_Fay.html
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ben net thuis, naar mijn schoonouders geweest en veel wegen waren onbegaanbaar door flooding.
Zeker weten dat we de Titan houden, komt nu zeer van pas, met een gewone auto kan je nu niet overal komen. We hebben dan ook verschillende gestrande personenauto's gezien, hier een voorbeeld:
Afbeelding
Waar wij wonen, het oude Eau Gallie, is het gelukkig niet zo erg, West Melbourne en Palm Bay zijn bijna onbegaanbaar. Er word nu aangeraden om geen vaatwassers en wasmachines te gebruiken om de wateroverlast niet te verhogen.
Momenteel is het eindelijk droog, we kunnen gelukkig zien dat het al begint te zakken, de plassen worden minder groot. Morgen moeten we gewoon weer aan het werk, Afbeelding, de weg vlakbij mijn werk,hubby geeft mij een lift met de Titan.
Ruby is ook morgen nog vrij, waar ze erg van zit te balen en college blijft ook gesloten, dus nog steeds geen prep-Math.
Het vervelende van dit hele gebeuren is niet alleen dat veel mensen wateroverlast hebben met de bijbehorende problemen, maar ook nog eens veel bedrijven hierdoor gesloten zijn. De regel is hier wie niet werkt en hourly is, krijgt niet uitbetaald of moet verlof op nemen. Gelukkig is hubby salaried en ik heb nog wel verlof, veel mensen met kinderen na de lange zomerperiode niet, en moeten dus weer verlof nemen, mits ze nog genoeg hebben.....

Hoorde net van hubby, er is een warning voor vannacht dat de Indian River zal overstromen, door al het overtollige water wat momenteel wordt afgevoerd naar de rivier.
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Gefeliciteerd met je verjaardag! :beerchug:

Ik hoop dat je met al dat water toch een fijne dag hebt!

Louise
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer