Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op je 22ste naar de VS?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
TimaniaC
Amerika-ontdekker

Op je 22ste naar de VS?

Bericht door TimaniaC »

Beste allesamerikavrinden,

Hoewel ik pas 17 ben en ik daarom nog een aantal jaren met mijn (vervolg)opleiding bezig zal zijn ben ik erg bezig met de vraag: hoe kom ik zo snel mogelijk naar de VS? Ik heb al van kleins af aan een onverklaarbare liefde voor Amerika. Ik kan het absoluut niet uitleggen, ik heb daar ook totaal geen achtergrond of iets dergelijks. Telkens als ik een foto van bijvoorbeeld California ben ik helemaal down, want alles hier vind ik dan k#t en saai en dan wil ik niets liever dan zo snel mogelijk daarheen. En vooral ook daar blijven.
Aangezien we de vraag 'hoe kom ik naar Amerika' niet meer mogen stellen, wil ik graag wat anders vragen (nou ja, 3 dingen eigenlijk):
- ben ik als 22 jarige (dan ben ik klaar met studeren) met praktisch geen relevante (hooguit als barman of een ander studentenbaantje) werkervaring kansrijk om een green card te krijgen?
- Wat zijn de mogelijkheden om aan een green card te komen? Kan dan alleen via zo'n loterij of zijn er ook andere wegen?
- Heb ik wel perse een green card nodig om daar te wonen en te werken?

alvast erg bedankt!

grtn,

Timothy
Waarom ik zo van Amerika houd? Ik vraag jou toch ook niet waarom jij zo van je moeder houd?
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Timothy,

Ik denkt in de toekomst je kan naar amerika kom voor paar weken vacantie zo je kan probeer de leven hier. Het is moegelijk dat je vind het uitstekend hier; het is ook mogelijk dat je vind het niet zo goede hier.

En engels (omdat ik ben amerikan): You have plenty of time in the future to come here to America to see if you really will like it as much as you think. You can try to visit for a vacation, or perhaps even get a summer job when you are older so that you can have a chance to see if you like it here. You should do some research on the internet to explore opportunities and programs. Talk with your parents about what is possible. But no matter what, don't worry. You have lots of time ahead of you, and America will always be here for you to explore when the time is right.

gr. Dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
Gast

Bericht door Gast »

Same story over here.

Ik denk dat ik na mijn school eerst een jaar naar Amerika ga, en als dat goed bevalt mn studie in Nederland afmaken en alles doen om een greencard te krijgen.
TimaniaC
Amerika-ontdekker

Bericht door TimaniaC »

Ey Neminem,

Ik ga volgend jaar 3 maanden door de VS trekken met een vriend van me. Het doel is van Boston naar Los Angeles te reizen. Ik wilde eerst ook een heel jaar gaan, maar dat is een erg lastig verhaal. Ik heb daar geen familie of vrienden om bij te blijven. Bovendien krijg ik daar geen werkvergunning, dus zal ik voor een heel jaar aan geld moeten komen. Dat lukt mij nooit...
Als ik terug ben ga ik studeren en daarna proberen een greencard te krijgen.
Hoe pak jij het aan?

grtn,

TimaniaC
Waarom ik zo van Amerika houd? Ik vraag jou toch ook niet waarom jij zo van je moeder houd?
Gast

Bericht door Gast »

Tja, ik zat te denken aan een jaar highschool of studeren daar en dan verblijf je in een gastgezin. Via reisorganisatie kun je dat doen en aangeven waar je het liefst wilt studeren, miami, ny, boston enz. Dit scheelt heel veel geld, maar het is nog steeds duur. Ik ga in de zomervakantie 1 week mee met mn ouders naar new york, en wanneer zij dan teruggaan, dan blijf ik nog langer in amerika en dan ga ik ook naar boston.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb precies hetzelfde.
Heb ook al sinds kleins af aan een soort onverklaarbare liefde voor de VS.
Ben inmiddels 23 en ben er al 3 keer op vakantie geweest en ik heb er 4 maanden gestudeerd.

Ik zou heel graag in de VS willen werken, maar het lijkt bijna godsonmogelijk. Stageplaatsen wilden al niet lukken maar een werkvergunning lijkt eigenlijk wel heelmaal onbereikbaar.
dus als iemand tips heeft.......
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Iris_1982 schreef:Ik heb precies hetzelfde.
Heb ook al sinds kleins af aan een soort onverklaarbare liefde voor de VS.
Ben inmiddels 23 en ben er al 3 keer op vakantie geweest en ik heb er 4 maanden gestudeerd.

Ik zou heel graag in de VS willen werken, maar het lijkt bijna godsonmogelijk. Stageplaatsen wilden al niet lukken maar een werkvergunning lijkt eigenlijk wel heelmaal onbereikbaar.
dus als iemand tips heeft.......
Ik ben 19 jaar en ga komende zomer 3 maanden in de VS werken, bij Cedar Point, OH.

Ik heb dat allemaal geregeld via CCUSA. http://www.ccusa.com
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

één van de beste achtbanen ter wereld is in Cedar Point, moet je absoluut langsgaan...

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
amerikalover

Bericht door amerikalover »

ik ben 16 jaar en ik wil OOK zoooo graag in de USA wonen
maar ik zal nog een aantal jaren moeten wachten omdat ik eerst mijn HAVO en VWO en hotelschool af ga maken
daarna pas kan ik naar Amerika verhuizen
vanaf mijn 15e heb ik al een GROTE onverklaarbare liefde voor de USA behalve voor bush dan :!:

ook kan ik nog niet deelnemen aan de green card lotery, right?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer