Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autoverhuur Autoescape.com

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
sonne
Amerika-newbie

Autoverhuur Autoescape.com

Bericht door sonne »

Heeft iemand ervaring met autoverhuur via www.autoescape.com ?
Blijkbaar zijn hun tarieven zeer laag - 15 à 20 % goedkoper dan bijv. Hertz.
Ze verhuren zelf niet maar hebben contacten met verhuurbedrijven.
Zo te zien zitten de noodzakelijke verzekeringen er in, alhoewel men enerzijds zegt dat CDW en TP zonder franchise is en men anderzijds een suppl. aanrekent van 5 euro/dag voor "terugbetaalbaar franchise".
Graag jullie bemerkingen
Marceljesse
Amerikakenner

Re: Autoverhuur Autoescape.com

Bericht door Marceljesse »

Ik heb de site bekeken en er staat inderdaad bij dat de prijs is inclusief de verplichte verzekeringen en taksen.
Wat ik uit ervaring weet bij dit soort opmerkingen is dat je nog vele euro's kwijt bent aan extra verzekeringen.

Mijn ervaringen:
Ik boek altijd via hotelplan bij Hertz. Dara kies ik tarief C en dan weet ik echt dat echt alles gedekt is. Gratis meer bestuurders (bij deze site dus een extra kostenpost), niet bijvullen van de tank (kostenpost), geen eigen risico (ook hier weer een kostenpost) etc etc etc. Om een voorbeeld te geven, Bij Albertsons besloot iemand onze nieuwe mustang cabrio te voorzien van een hele mooie diepe kras van bumper tot bumper. Geen probleem was gewoon gedek in ons pakket. Bij Hertz staat met 9 van de 10 keer te klapperen met de oren als ze horen hoe weinig wij betalen voor dit pakket bij hotelplan.

éénmaal geboekt via Hertz zelf, want dat was wel erg goedkoop. Maar uiteindelijk waren we twee keer dat bedrag kwijt. 100 pond huur en 100 pond extra verzekeringen, bestuurders, tanken etc etc.

Ik geloof dit soort bedragen niet en reken dus op veel meer kosten!
flogolfex
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door flogolfex »

Kijk voor autoverhuur ook eens op ebookers.be of ebookers.nl.
Heb goede ervaringen met deze site, werken met bekende autoverhuurders en prijs is alles inbegrepen.
Boek steeds vanuit B/NL, dit is stukken goedkoper dan in de USA, hier proberen ze je allerhande
extra verzekeringen aan te smeren.

Vanuit sunny paradise, Florida, :doublethumb:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Marceljesse schreef:Ik heb de site bekeken en er staat inderdaad bij dat de prijs is inclusief de verplichte verzekeringen en taksen.
Wat ik uit ervaring weet bij dit soort opmerkingen is dat je nog vele euro's kwijt bent aan extra verzekeringen.

Mijn ervaringen:
Ik boek altijd via hotelplan bij Hertz. Dara kies ik tarief C en dan weet ik echt dat echt alles gedekt is. Gratis meer bestuurders (bij deze site dus een extra kostenpost), niet bijvullen van de tank (kostenpost), geen eigen risico (ook hier weer een kostenpost) etc etc etc. Om een voorbeeld te geven, Bij Albertsons besloot iemand onze nieuwe mustang cabrio te voorzien van een hele mooie diepe kras van bumper tot bumper. Geen probleem was gewoon gedek in ons pakket. Bij Hertz staat met 9 van de 10 keer te klapperen met de oren als ze horen hoe weinig wij betalen voor dit pakket bij hotelplan.

éénmaal geboekt via Hertz zelf, want dat was wel erg goedkoop. Maar uiteindelijk waren we twee keer dat bedrag kwijt. 100 pond huur en 100 pond extra verzekeringen, bestuurders, tanken etc etc.

Ik geloof dit soort bedragen niet en reken dus op veel meer kosten!
Is dit niet een beetje kort door de bocht ? Vele forummers boeken hun huurauto bij USA-reisen, Eautohuur of een andere carbrooker, meestal naar alle tevredenheid. Van autoescape lees je niet veel, wellicht een nieuwe speler op de markt. Jij hebt als huurder Hertz (via Hotelplan) goede ervaringen, prima. Ik begrijp echter niet waarom je vraagtekens bij deze prijzen zet. Je ziet op je scherm wat je dient te betalen en alle verzekeringen zijn inbegrepen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ruud2004 schreef: Is dit niet een beetje kort door de bocht ? Vele forummers boeken hun huurauto bij USA-reisen, Eautohuur of een andere carbrooker, meestal naar alle tevredenheid. Van autoescape lees je niet veel, wellicht een nieuwe speler op de markt. Jij hebt als huurder Hertz (via Hotelplan) goede ervaringen, prima. Ik begrijp echter niet waarom je vraagtekens bij deze prijzen zet. Je ziet op je scherm wat je dient te betalen en alle verzekeringen zijn inbegrepen.
Eerlijke reactie. Ik heb ook simpelweg mijn mening gegeven en attendeer de persoon erop dat er meer kosten bij kunnen komen.
Op de site staat het volgende onder tariefomschrijving:
Dit tarief bevat

Kilometerstand : onbeperkt
Verzekering ongeval (CDW) : zonder franchise
Verzekerings diefstal (TP) : zonder franchise
Wettelijke aansprakelijkheid : materiaal Beperkt tot 1 000 000 USD, fysiek Beperkt tot 1 000 000 USD
Dit tarief bevat niet
Kosten van verlaten : Vraag om meer informatie.
Jonge bestuurders extra kosten : 25 USD per bestuurder (minder het 25 Jaren) et per dag
Volledige brandstoftank verplicht : Onze partner van de autohuur zal u zijn verplichte brandstofoptie bij de oogst.
Onze raad: Breng terug het voertuig met lege tank!
Aanvullende bestuurder : 10 USD per dag, Maximum 3 Extra bestuurder
Belangrijke informatie
Uitgaven No Show : 20 %
Minimumleeftijd : 21 Jaren (mogelijke bijkomende kosten)
Minimaal aantal jaren van vergunningen : 1 Jaar (s)
Aantal standaardcreditcards : 1

Wat ik hieruit opmaak is dat er nog kosten van verlaten bijkomen, kosten voor een eventuele extra bestuurder en ik mis toch echt de opgaves van de takses. Ook begrijp ik de uitgaven No Show niet.

Maar iedereen is natuurlijk vrij om te gaan en te staan waar ze willen dus laat mij jullie niet tegenhouden en als ik het fiout heb dan hoor ik het natuurlijk graag en zal ik de eerste zijn die toe zal geven dat ik fout zat.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zal toch niet de enige zijn die bij zo'n slechte vertaling hier niet zal boeken, "kosten van verlaten" :dunno: , "onze partner van de autohuur zal u zijn verplichte brandstofoptie bij de oogst" :dunno: , we kunnen wel gaan raden wat ze hiermee bedoelen, maar ik zou met een firma die dit soort zinnen schrijft nooit in zee gaan.

Harry
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Harry schreef:Ik zal toch niet de enige zijn die bij zo'n slechte vertaling hier niet zal boeken, "kosten van verlaten" :dunno: , "onze partner van de autohuur zal u zijn verplichte brandstofoptie bij de oogst" :dunno: , we kunnen wel gaan raden wat ze hiermee bedoelen, maar ik zou met een firma die dit soort zinnen schrijft nooit in zee gaan.
Harry

Leuk spelletje
kosten van verlaten = Drop-off kosten?
brandstofoptie bij de oogst = brandstof betalen bij ophalen?
zonder franchise = ????
No show = niet verschijnen (anuleringskosten)?
Minimaal aantal jaren van vergunningen = aantal jaren rijbewijs?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wikipedia schreef:De franchise is een percentage of vast bedrag van de verzekerde som waaronder schade niet voor rekening van de verzekeraar komt. In tegenstelling tot bij een eigen risico vergoedt de verzekeraar de gehele schade wanneer het schadebedrag de hoogte van de franchise overschrijdt.

Door opname van een franchise beoogt de verzekeraar de schadelast te beperken. De verzekeraar hoeft minder kleine schades af te wikkelen. Hierdoor wordt de schadelast van de verzekeraar beperkt. Daarnaast brengt de afwikkeling van een kleine schade (bagatel- of kruimelschade genoemd) relatief hoge kosten met zich mee. Daarnaast hoopt de verzekeraar dat de verzekerde enige voorzichtigheid in acht neemt. Hij kan er tenslotte niet vanuit gaan dat elke schade zonder meer wordt vergoed.

Een franchise is zeer gebruikelijk bij rechtsbijstandverzekeringen en bij goederentransportverzekeringen.

Voorbeelden:
  1. - Een verzekerde heeft een goederentransportverzekering. De goederen zijn verzekerd voor € 100.000,--. De franchise bedraagt 3%. Is de schade maximaal € 3.000,-, dan blijft deze voor rekening van de verzekerde. Is de schade meer dan € 3.000,-, dan wordt deze volledig door de verzekeraar vergoed.
  • - Een verzekerde heeft een rechtsbijstandverzekering. De verzekeraar heeft een franchise opgenomen van € 250,-. Dit betekent dat de verzekerde een minimale schade van € 250,- moet hebben om gebruik te kunnen maken van de rechtsbijstandverzekering.
Bron:Wikipedia
Aldus Wikipedia...

De vraag die blijft openstaan, is of er hier echt sprake is van een franchise, of dat er sprake is van een minder gelukkige vertaling van eigen risico. In het laatste geval betekent "zonder franchise" dus dat je geen eigen risico hebt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer