Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
in december naar orlando
in december naar orlando
Hallo,
Wij zitten in de kerstperiode in orlando iemand ervaring er mee volgens mij
is het dan stervens druk.
We willen een week in orlando de pretparken bezoeken en dan een paar dagen op de bonnefoi richting miami
is dat verstandig ,want willen de everglades en keywest bezichtigen.
En wat is echt de moeite waard om te zien.
We zijn met 4 volw. en 1 kind (9jaar).
groetjes jennifer
Wij zitten in de kerstperiode in orlando iemand ervaring er mee volgens mij
is het dan stervens druk.
We willen een week in orlando de pretparken bezoeken en dan een paar dagen op de bonnefoi richting miami
is dat verstandig ,want willen de everglades en keywest bezichtigen.
En wat is echt de moeite waard om te zien.
We zijn met 4 volw. en 1 kind (9jaar).
groetjes jennifer
- Animar
- Amerikakenner
Re: in december naar orlando
Wij zijn ook in december in Orlando geweest, een aantal jaren terug. Wij vonden het perfect!
Voor kerst waren we alweer terug in Nl, we vertrokken daar 21 december. Nu weet ik niet wanneer je precies gaat, maar aangezien je een kind van 9 jaar bij je hebt, neem ik aan in de kerstvakantie?
De laatste dag dat wij er waren, werd het echt druk, de weken daarvoor was het heerlijk rustig. Het weer was echt ideaal, we liepen heel de dag in korte broek en t-shirt, tot 's nachts toe!
De kerstperiode vonden wij heel leuk, alles is erg leuk aangekleed.
Maar de kerstvakantie zal inderdaad echt heel erg druk zijn.
Voor kerst waren we alweer terug in Nl, we vertrokken daar 21 december. Nu weet ik niet wanneer je precies gaat, maar aangezien je een kind van 9 jaar bij je hebt, neem ik aan in de kerstvakantie?
De laatste dag dat wij er waren, werd het echt druk, de weken daarvoor was het heerlijk rustig. Het weer was echt ideaal, we liepen heel de dag in korte broek en t-shirt, tot 's nachts toe!
De kerstperiode vonden wij heel leuk, alles is erg leuk aangekleed.
Maar de kerstvakantie zal inderdaad echt heel erg druk zijn.
Anita
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Er is niets mooier dan in de Kerstperiode naar Orlando te gaan. Wij waren er 16 dagen tijdens midden december, dus niet in de Kerstvakantie zelf. Maar alles was in Kerstsferen gebracht en elk park heeft zijn eigen ceremonie (meestal 18:00 uur 's avonds) voor het ontsteken van de Kerstboom. Echt geweldig om mee te maken.
Ook de Mickey's Christmas Party in Magis Kingdom mag je niet overslaan. Het allermooiste vond ik Osborne Family Spectacle of Dancing Lights in MGM. Fantastisch, je weet niet wat je ziet en zeker voor kinderen.
Ook de malls zijn allemaal in Kerstsfeer en overal zijn er versierde kinderfiguren en vooral veel lichtjes. Ik vind het een aanrader om dan naar Orlando te gaan. Bij ons was het niet overdreven druk )niet veel drukker dan in andere jaargetijden tenminste', maar hoe het tijdens Christmas zelf is, weet ik niet. De temperaturen zijn dan aangenaam. Er kan wel eens een buitje regen vallen of wat afkoelen ´s avonds, maar over het algemeen heel aangenaam en zonnig.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Gr. Marjan
Ook de Mickey's Christmas Party in Magis Kingdom mag je niet overslaan. Het allermooiste vond ik Osborne Family Spectacle of Dancing Lights in MGM. Fantastisch, je weet niet wat je ziet en zeker voor kinderen.
Ook de malls zijn allemaal in Kerstsfeer en overal zijn er versierde kinderfiguren en vooral veel lichtjes. Ik vind het een aanrader om dan naar Orlando te gaan. Bij ons was het niet overdreven druk )niet veel drukker dan in andere jaargetijden tenminste', maar hoe het tijdens Christmas zelf is, weet ik niet. De temperaturen zijn dan aangenaam. Er kan wel eens een buitje regen vallen of wat afkoelen ´s avonds, maar over het algemeen heel aangenaam en zonnig.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Kerst in Florida is fantastisch, we doen dat al jaren. Orlando is tussen Kerst en oud en nieuw druk, maar, zoals Marjan al zegt, prachtig versierd, zeker met kinderen helemaal goed. Hoe lang wil je gaan want je geeft aan dat je ook naar Miami en Key West wilt? Als je twee weken gaat zou je de kerstweek naar Miami kunnen gaan en de week na de kerst naar Orlando. Het is dan een stuk minder druk en de outlets en malls hebben geweldige uitverkoop.
Als je een strandvakantie overweegt dan zou je ipv Miami ook kunnen kiezen voor een week aan de Golf van Mexico, b.v. Clearwater, St. Pete, Sarasota etc. Zelf ben ik een fan van St.Pete Beach.
Het weer is over het algemeen goed, afgelopen januari waren er een paar nachten vorst, best koud, maar overdag zon.
Veel plezier met je voorbereidingen.
Sonja
Als je een strandvakantie overweegt dan zou je ipv Miami ook kunnen kiezen voor een week aan de Golf van Mexico, b.v. Clearwater, St. Pete, Sarasota etc. Zelf ben ik een fan van St.Pete Beach.
Het weer is over het algemeen goed, afgelopen januari waren er een paar nachten vorst, best koud, maar overdag zon.
Veel plezier met je voorbereidingen.
Sonja
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi,
Wij zijn er ook 2 keer geweest tijdens de kerstperiode en moet zeggen dat het echt super was.
Het heeft zo z'n aparte dingen, rijden in korte broek met topje tijdens kerstmuziek :dance: dat was het eerste jaar echt lachen hoor.
Inderdaad erg leuk zijn de malls, de pretparken en de Wallmart, Publix etc.
Vind het erg leuk om in de supermarkten te sneuvelen naar kerstdingen die je thuis net niet hebt.
En vaak erg goedkoop!.
Heel veel succes met de verdere voorbereidingen en je maakt een goed keus hoor, de kerst periode.
Zorg denk ik wel dat je op tijd het hotel op de Keys boekt.
gr. Monique
Wij zijn er ook 2 keer geweest tijdens de kerstperiode en moet zeggen dat het echt super was.
Het heeft zo z'n aparte dingen, rijden in korte broek met topje tijdens kerstmuziek :dance: dat was het eerste jaar echt lachen hoor.
Inderdaad erg leuk zijn de malls, de pretparken en de Wallmart, Publix etc.
Vind het erg leuk om in de supermarkten te sneuvelen naar kerstdingen die je thuis net niet hebt.
En vaak erg goedkoop!.
Heel veel succes met de verdere voorbereidingen en je maakt een goed keus hoor, de kerst periode.
Zorg denk ik wel dat je op tijd het hotel op de Keys boekt.
gr. Monique

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
Bedankt voor de reacties ,volgens mij gaan we 2 geweldige weken beleven daar
heb er nu al zin in we vertrekken 20 dec. en komen 4 jan. terug.
Zouden ze moeilijk doen bij de koffer controle want onze zoon wil al van alles kopen daar onze
pokemon fan.hahaha
hoeveel kilometers rijden is het van orlando naar miami???
groetjes jennifer
heb er nu al zin in we vertrekken 20 dec. en komen 4 jan. terug.
Zouden ze moeilijk doen bij de koffer controle want onze zoon wil al van alles kopen daar onze
pokemon fan.hahaha
hoeveel kilometers rijden is het van orlando naar miami???
groetjes jennifer
Hoi,
Het is volgens maps-google z'n 239 miles en je doet er ongeveer 3 uur en 43 minuten over..........
Je bent dus de hele dag aan het rijden als je dit in een dag zou willen doen, is niet echt leuk kan ik je vertellen, vorig van Fort-Lauderdale naar Clearwater Beach gereden en dat was heel zwaar tegen gevallen.
Maar ieder het zijne dus, als je het wilt gewoo doen, het jullie vakantie......
Misschien dat je het al weet, vergeet niet de M&M winkel te bezichtigen in de Florida Mall, echt geweldig daar......
gr. Monique
Het is volgens maps-google z'n 239 miles en je doet er ongeveer 3 uur en 43 minuten over..........
Je bent dus de hele dag aan het rijden als je dit in een dag zou willen doen, is niet echt leuk kan ik je vertellen, vorig van Fort-Lauderdale naar Clearwater Beach gereden en dat was heel zwaar tegen gevallen.
Maar ieder het zijne dus, als je het wilt gewoo doen, het jullie vakantie......
Misschien dat je het al weet, vergeet niet de M&M winkel te bezichtigen in de Florida Mall, echt geweldig daar......
gr. Monique

ik las ergens een strandvakantie maar is dat niet een beetje te koud in december??
temperatuur is toch gem. tussen 20-25 graden??
temperatuur is toch gem. tussen 20-25 graden??
He nou zie ik het pas, wat gezellig, ook een bredanaar
.
Wat bedoel je precies met strandvakantie, wel of niet??
Het laaste wat wij zijn vertrokken is 13 december en toen was het in Orlando geweldig weer dus, niets te klagen betreffende de zon hoor, alleen toen wij het jaar daarvoor in Miami waren (iets eerder in December) was het daar warmer maar dat mag de pret in je bikini niet drukken hoor.
Wij hebben vorig jaar heerlijk aan het zwembad liggen bakken.... :dance:
Gr. Monique uit het regenachtige Breda

Wat bedoel je precies met strandvakantie, wel of niet??
Het laaste wat wij zijn vertrokken is 13 december en toen was het in Orlando geweldig weer dus, niets te klagen betreffende de zon hoor, alleen toen wij het jaar daarvoor in Miami waren (iets eerder in December) was het daar warmer maar dat mag de pret in je bikini niet drukken hoor.
Wij hebben vorig jaar heerlijk aan het zwembad liggen bakken.... :dance:
Gr. Monique uit het regenachtige Breda

haha grappig he
ja het is weer lekker rotweer hier
Gek he kan me niet voorstellen dat je in de winter gewoon in je bikini op het strand kan liggen.
ben benieuwd :dance:

ja het is weer lekker rotweer hier
Gek he kan me niet voorstellen dat je in de winter gewoon in je bikini op het strand kan liggen.
ben benieuwd :dance:
Maar je weet toch wel dat er geen strand in Orlando is.....
gr. Monique

gr. Monique

Houd er rekening mee dat het ook kouder kan zijn, December is "winter" in Florida...
Miami ligt lager dan Orlando en is dan ook vaak wat warmer.
Van Orlando naar Miami en vice versa kan je behoorlijk snel komen via de Florida Turnpike, je betaalt er wel voor, maar gemiddeld kan je ca 80 tot 90 miles per uur rijden. Je ziet dan echter niets, alleen beton....
Wat ik zelf hel leuk vind is tijdens de Kerstperiode door woonwijken te rijden, omdat er overdag weinig sfeer is, gaan veel mensen hun huizen versieren met de meest prachtig gebouwde kunstwerken buiten, in het donker heel mooi om te zien.....
Miami ligt lager dan Orlando en is dan ook vaak wat warmer.
Van Orlando naar Miami en vice versa kan je behoorlijk snel komen via de Florida Turnpike, je betaalt er wel voor, maar gemiddeld kan je ca 80 tot 90 miles per uur rijden. Je ziet dan echter niets, alleen beton....
Wat ik zelf hel leuk vind is tijdens de Kerstperiode door woonwijken te rijden, omdat er overdag weinig sfeer is, gaan veel mensen hun huizen versieren met de meest prachtig gebouwde kunstwerken buiten, in het donker heel mooi om te zien.....
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn nu twee keer in Florida geweest met de kerst (en gaan deze kerst weer, maar oud en nieuw zijn we in New York) en het weer is over het algemeen heerlijk. Vorige kerst hebben we gekampeerd: eerst ten noorden van Chrystal River .. dat was best koud, maar de laatste dagen bij Fort Myers: strandweer. Behalve de laatste nacht: het weather channel op z'n kop, want het werd berekoud en 's nachts nachtvorst! Gelukkig zaten we toen in een motel. Ik vind de kerstversiering, terwijl je in de korte broek loopt, wel een beetje onwerkelijk.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ook wij zijn al een paar keer begin december in Orlando (lees: Kissimmee) geweest en wij zijn verslaafd geraakt aan deze periode. We gaan dus dit jaar ook weer.
Houd er rekening mee dat vanaf half december de prijzen in diverse restaurants en hotels omhoog schieten. Het weer is natuurlijk nooit voorspelbaar. Het kan vooral 's avonds erg koud zijn. Ook overdag is het niet altijd 'korte broeken-weer'. Ook hebben wij eens een seizoen meegemaakt met bijna 5 dagen regen achterelkaar. Dus: alles is mogelijk.
Maar m.n. voor de kerstsfeer is het echt de moeite waard.
diny
Houd er rekening mee dat vanaf half december de prijzen in diverse restaurants en hotels omhoog schieten. Het weer is natuurlijk nooit voorspelbaar. Het kan vooral 's avonds erg koud zijn. Ook overdag is het niet altijd 'korte broeken-weer'. Ook hebben wij eens een seizoen meegemaakt met bijna 5 dagen regen achterelkaar. Dus: alles is mogelijk.
Maar m.n. voor de kerstsfeer is het echt de moeite waard.
diny
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6803 Weergaves
-
Laatste bericht door Laura_Amerika
-