Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Disney cruise en Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
jesse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Disney cruise en Orlando

Bericht door jesse »

Goedemiddag allemaal,

Ik lees regelmatig mee op dit forum, maar heb tot nu toe weinig berichten geplaatst. Volgende week (3 april) vertrekken mijn man en ik naar Florida/Orlando om daar mee te gaan met de western caribbean cruise van Disney. Deze cruise heb ik in juni al geboekt via dreamsunlimited, en dus kan ik wel zeggen dat het er nu wel van mag komen na het lange wachten!! Het is onze eerste cruise. De papieren zijn binnen en we hebben er vanzelfsprekend onwijs veel zin in. Ik wil gaan proberen om een weblog bij te houden. Ik weet niet of het zal lukken vanwege internetverbinding (na de cruise huren we 9 dagen een townhouse in Legacy Park, weet nog niet of daar wifi oid is, en op het schip zelf is het duur) of misschien heb ik toch wel geen zin om iedere dag iets te schrijven (dit heeft me op eerdere reizen naar de USA namelijk altijd tegengehouden). Maar ik vind het zelf erg leuk om een liveverslag mee te lezen, en zeker info over de cruise is een beetje schaars is mijn ervaring. Dus als ik er meer over wil weten, willen meer mensen dat vast. Ook is het dit keer geen rondreis die we gaan doen, maar eerst 7 dagen cruise en dan 9 dagen townhouse. Dat is toch wat relaxter dan hoe we "normaal" door de USA reizen, met een paar dagen per plaats en dan weer verder. Vandaar dat ik een oprechte poging ga doen. Hieronder de link naar mijn weblog. Hopelijk komen jullie meelezen en af en toe een berichtje achterlaten!

Ook heb ik gelijk een vraag: denken jullie dat het volgende mogelijk is: we reizen met United en hebben een tussenstop van 5 uur op Washington dc (we landen om 15.00 uur en vertrekken weer om 19.55 uur). Is het te doen om dan "even" met de metro naar de kersenbloesems te gaan kijken op de Mall?? Ik denk zelf van niet, want volgens mij voel ik me daar niet rustig genoeg voor (stel je voor dat je niet tijdig terug bent op het vliegveld). Maar wellicht dat er iemand andere ervaringen mee heeft! Het is ook gek om zo vlak bij te zijn (wil altijd nog een keer naar deze regio toe voor een rondreis), en er dan niet te gaan kijken!

http://www.allegro-jesse.blogspot.com

groet,
Ingrid
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Disney cruise en Orlando

Bericht door Mickey99 »

Ik wens je héél véél plezier op de Disney-cruise!! Wij hebben hem vorig jaar gedaan en het is vanaf het moment dat je aan boord gaat tot het moment dat je voor het laatst van boord gaat in 1 woord geweldig! :lol:

Ben erg benieuwd naar je verslag Afbeelding
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Heel veel plezier!
Wij hebben afgelopen zomer de Disney Cruise gedaan en het is inderdaad helemaal geweldig. Een groot feest (letterlijk :lol: , met de "Sail Away Party") vanaf het moment dat je aan boord stapt. Wij hadden een korte cruise gekozen omdat het voor ons de eerste keer was. We waren bang dat een week te lang zou zijn, we zijn eigenlijk niet zo "Cruiserig". Maar achteraf vonden we het wel jammer dat we maar vier dagen hadden.... Het is echt zo leuk!

Ik ga zeker je blog volgen!

Groetjes,
Anita
Anita
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Er gaat geen metro vanuit Dulles naar het centrum.

Kijk eens in de volgende topics:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... hilit=5uur
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =9&t=13503
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

jesse schreef:Ook heb ik gelijk een vraag: denken jullie dat het volgende mogelijk is: we reizen met United en hebben een tussenstop van 5 uur op Washington dc (we landen om 15.00 uur en vertrekken weer om 19.55 uur). Is het te doen om dan "even" met de metro naar de kersenbloesems te gaan kijken op de Mall??
groet,
Ingrid
Helaas, nee :(. Dulles ligt vrij ver buiten de stad en zoals Michael al schreef is er geen metro direct vandaan naar de stad. Je gaat in Washington door de douane en dat neemt al zeker een uur en dan moet je ook zeker een uur uittrekken voor de veiligheidscontrole als je terugkomt. En drie uur is veel te krap. Als je iets wilt zien, behalve het vliegveld en je hebt genoeg tijd, zou je een taxi naar het Air and Space Museum er dichtbij kunnen nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jesse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jesse »

Bedankt voor jullie reacties en tips! En ach, ik had al gezien op de website van Dulles dat een paar van onze USA favorieten vertegenwoordigd zijn (Starbucks, Cinnabon..) Dus we gaan gewoon een "kroegen"tocht houden :wink: En inderdaad, Air & Space museum klinkt ook aanlokkelijk. We komen de tijd dus wel door. En Petra, ik geniet gewoon door middel van de foto's via je weblog die jij van de bloesems maakt!

Nog 5 nachtjes slapen......

groet,
Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer