Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bellen en gebeld worden in de U.S
Bellen en gebeld worden in de U.S
Ik wil als ik op vakantie ben in de U.S, eigenlijk gebeld kunnen worden door amerikanen.
Ik weet dat een mobiele telefoon met tri-band in amerika zou moeten werken, maar als iemand in amerika mijn mobieltje belt, is dat dan een internationaal gesprek voor hun?
Of zou ik beter een goedkoop mobieltje met pre-pay tegoed kunnen kopen als ik in de U.S ben?
Ik weet dat een mobiele telefoon met tri-band in amerika zou moeten werken, maar als iemand in amerika mijn mobieltje belt, is dat dan een internationaal gesprek voor hun?
Of zou ik beter een goedkoop mobieltje met pre-pay tegoed kunnen kopen als ik in de U.S ben?
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Bellen en gebeld worden in de U.S
Als je door een Amerikaan je op een europees nummer wil bellen en je bent in Amerika word het voor alle twee een duur gesprekje Amerika betaald het traject naar europa en jij betaald de weg terug naar Amerika.
Als je echt bereikbaar wild zijn heb je dus zelf de oplossing al gegeven
Harm
Als je echt bereikbaar wild zijn heb je dus zelf de oplossing al gegeven
Harm
En zo'n pre-paid mobieltje koop ik dan het beste bij..... wallmart/target/circuit city of zo?hdeweert schreef: Als je echt bereikbaar wild zijn heb je dus zelf de oplossing al gegeven
Harm
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Circuit City of Best Buy zijn soms aan de dure kant voor dit soort dingen.
Walmart heeft ze wel eens, maar ook Walgreens heeft ze soms al voor $20 - $30....
Walmart heeft ze wel eens, maar ook Walgreens heeft ze soms al voor $20 - $30....
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Aankomende zomer ga ik naar de VS, ik was van plan mijn mobiel(Tri-band, simlock vrij) mee te nemen en daar een sim-kaart te kopen en die er in te stoppen. Dit is neem ik aan de goedkoopste en beste oplossing ?
Maar hoe zit het met de providers en waar kan ik het best terecht, ik bezoek de staten Indiana en Michigan, is 1 simkaart voldoende of ben ik met een simkaart uit Indiana een buitenlander in Michigan (zoals in de Europese Unie het geval is)?
Maar hoe zit het met de providers en waar kan ik het best terecht, ik bezoek de staten Indiana en Michigan, is 1 simkaart voldoende of ben ik met een simkaart uit Indiana een buitenlander in Michigan (zoals in de Europese Unie het geval is)?
Je kan bij de supermarkt een Tracfone kopen (http://tracfone.com). Dan heb je voor $20.- een toestel en moet je nog wat beltegoed kopen. Via internet is hij zo geactiveerd enbinnen een paar uur kun je dan bellen. Het is niet de goedkoopste telefoon in gebruik, maar het scheelt je een hoop geld t.o.v. je nederlandse mobieltje, en je hoeft Amerikanen ook niet uit te leggen dat ze allemaal rare codes moeten intypen om je te kunnen bellenveg_eric schreef:Ik wil als ik op vakantie ben in de U.S, eigenlijk gebeld kunnen worden door amerikanen.

"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Wat bedoel je hiermee?Het is niet de goedkoopste telefoon in gebruik, maar het scheelt je een hoop geld t.o.v. je nederlandse mobieltje, en je hoeft Amerikanen ook niet uit te leggen dat ze allemaal rare codes moeten intypen om je te kunnen bellen
Is het niet gewoon een prepaid kaart kopen, in je toestel steken en mee bellen??
Of is vanuit het hotel of telefooncel naar Europa bellen goedkoper?
(hebben ze telefooncellen in de VS trouwens? In België zijn ze bijna allemaal uitgestorven ... )
Of moet je in zo'n internet/call/café van Indiers/Marokanen/Turken/... en is dat dan goedkoper?
Wat is het beste om te doen?
(liefst allesinds ook per gsm bereikbaar)
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Amerika is dik bezaait met publieke telefoneermogelijkheden bij elke supermarkt staan er een paar, collect call bellen is het goedkoopste. Wij gaan al aardig wat jaartjes naar de USA maar hebben altijd collect call naar huis gebeld en nog nooit een GSM meegenomen.
Losse kaartjes zijn denk ik niet of nauwelijks te koop meestal moet je er ook een telefoon bij kopen en wat beltegoed.
Harm
Losse kaartjes zijn denk ik niet of nauwelijks te koop meestal moet je er ook een telefoon bij kopen en wat beltegoed.
Harm
Cingular oftewel AT&T heeft simkaartjes te koop, Pas as you go, voor ons was dat een van de beste opties, kan je ook mee naar Nederland bellen, en overal verkrijgbaar.
Deze service hebben we een tijdje voor onze dochter gebruikt, ik had een Nokia triband meegenomen vanuit NL en werkte perfekt.
Ook T-mobile heeft deze simkaartjes, ik vond de mogelijkheden van Cingular prettiger.
Deze service hebben we een tijdje voor onze dochter gebruikt, ik had een Nokia triband meegenomen vanuit NL en werkte perfekt.
Ook T-mobile heeft deze simkaartjes, ik vond de mogelijkheden van Cingular prettiger.
Hoe werkt dat collect call juist?
Waar kan ik hierover prijzen vinden?
Dat is waarschijnlijk goedkoper als het naar een vast toestel is ipv een gsm.
De prijzen voor AT&T, kwestie dat ik de juiste bekijk, waar vindt ik die?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hier is een lijstje met nummers die je kunt bellen vanuit je vakantie land en dan krijg je een Nederlands sprekende computerstem die je verder help.Racerke schreef:Hoe werkt dat collect call juist?
Er staat ook hoe het in zijn werk gaat.
Dat lijstje ... is dat voor Nederland of België ??
Ik moet nl uiteraard de nummer voor België weten.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Racerke schreef:Dat lijstje ... is dat voor Nederland of België ??
Voor België toets je 1-800-472-0032 in.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een collect call is wel handig als je zelf niet wilt of kunt betalen maar zorg ervoor dat degene die je wilt bellen ook bereid is de kosten te betalen.Racerke schreef:Hoe werkt dat collect call juist?
Het is ook erg gemakkelijk om een telefoonkaart te kopen waarmee je bijvoorbeeld in een telefooncel kunt bellen. Wij konden met een kaart van een paar dollar meerdere keren naar Nederland bellen en telefooncellen zijn er voldoende.
Bellen is tegenwoordig zo goedkoop dat je gewoon moet doen wat je het makkelijkste lijkt.
Als je zelf bereikbaar wilt zijn dan is een gsm nodig, maar anders zou ik die gewoon thuislaten (je hebt toch niet overal bereik), en zo nu en dan eens zelf bellen.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vorig jaar hebben wij op dezelfde manier voor onze zoon een goedkoop mobieltje bij Wal*Mart gekocht. Kostte toen nog net geen 19 dollar. Activeren moest per telefoon vanaf een vast nummer én je moest dat nummer ook opgeven om een mobiel nummer te krijgen.fcolos schreef:Je kan bij de supermarkt een Tracfone kopen (http://tracfone.com). Dan heb je voor $20.- een toestel en moet je nog wat beltegoed kopen. Via internet is hij zo geactiveerd enbinnen een paar uur kun je dan bellen
Ik heb net geprobeerd een 'fake-activering' te doen bij Tracfone en daar kan je inderdaad via Internet activeren. Maar ook daar willen ze een adres in een Amerikaanse staat én een vast nummer hebben. Lastig dus als je dat niet hebt. Voor ons niet zo'n punt, ik kan altijd de gegevens van vrienden daar gebruiken, maar als je die niet hebt? Zou je 'zomaar' een adres en nummer kunnen gebruiken?
Voor zover ik kan zien, moet je bij tracfone inderdaad een adres in de U.S.A opgeven.fcolos schreef: Je kan bij de supermarkt een Tracfone kopen (http://tracfone.com). Dan heb je voor $20.- een toestel en moet je nog wat beltegoed kopen. Via internet is hij zo geactiveerd enbinnen een paar uur kun je dan bellen. Het is niet de goedkoopste telefoon in gebruik, maar het scheelt je een hoop geld t.o.v. je nederlandse mobieltje, en je hoeft Amerikanen ook niet uit te leggen dat ze allemaal rare codes moeten intypen om je te kunnen bellen
Ik begrijp alleen niet helemaal waar ze de zipcode voor nodig hebben, ze willen weten in welke zipcode je de telefoon gaat gebruiken, maar wat als je dan in een andere zipcode (van een andere staat) gaat bellen?
- Harry-Carla
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik blijf het toch vreemd vinden dat Tracphone vraagt: "Please enter the ZIP Code of the area where you will be using your TRACFONE the most".
Wij hebben (verre) familie in Phoenix wonen die ons met aanmelden van dienst zouden kunnen zijn zodra wij in Las Vegas een toestel hebben gekocht.
Ik lees wel over Airtime, dus de ons bekende Prepaid beltegoedkaart. Da's dus duidelijk
Wij hebben (verre) familie in Phoenix wonen die ons met aanmelden van dienst zouden kunnen zijn zodra wij in Las Vegas een toestel hebben gekocht.
Ik lees wel over Airtime, dus de ons bekende Prepaid beltegoedkaart. Da's dus duidelijk

Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Harry & Carla
- Harry-Carla
- Amerikafan
Ik weet niet of dit al bekend was maar, op onze zoektocht m.b.t. een mobieltje, kwamen wij ook dit tegen.
Harry & Carla
Harry & Carla
Zou je misschien kunnen toelichten wat daar zo bijzonder aan is?
Gr. Miza
Gr. Miza
- Harry-Carla
- Amerikafan
Het schijnt een 'disposable Cell Phone' te zijn. Dus voor kort gebruik en dan weg? Vreemd.
Kent iemand dit?
Maar ook hoe je aan dat ding kan komen en prijzen? (in iedergeval niet op hun site)
Kent iemand dit?
Maar ook hoe je aan dat ding kan komen en prijzen? (in iedergeval niet op hun site)

Harry & Carla
Harry & Carla