Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor Chicago

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Tips voor Chicago

Bericht door lauravanderklugt »

Ik ga binnenkort een paar dagen naar Chicago. Iemand nog leuke originele tips?

Laura
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Heel leuke stad!

Bericht door Petra/VS »

Hoi Laura,

Ik heb heel lang gewacht voor ik een bezoek bracht aan Chicago, het leek me maar een saaie, winderige midden Westen stad.

Maar niets was minder waar! Nou ja, de wind wel, maar die neem je op de koop toe.

De architectuur is bijzonder, vooral van het Wrigley gebouw (kijk omhoog!) en van het Intercontinental hotel. Michigan Avenue is de grote winkelstraat.

Navy Pier is wat kitscherig, maar geeft prachtig uitzicht op de Skyline. Ga ook naar boven in de Sears Tower. Ik heb met de kinderen aan de voet daarvan in het gras naar boven liggen kijken en pas dan merk je hoe nietig je bent ten opzichte van een wolkenkrabber!

De musea hebben we niet bezocht, maar de Natural History museum heeft het meest gave skelet van een T-Rex.

Vergeet niet Chicago Deep Dish pizza te eten.

Veel plezier, je zult je er niet vervelen!
Leon
Amerika-ontdekker

Bericht door Leon »

Hoi

Ik ben zelf afgelopen zomer ook in Chicago geweest en de stad heeft erg veel indruk op me gemaakt. Zoals Petra/VS al gezegd heeft is de architectuur er prachtig, dit zul je ook kunnen waarderen als je, net als ik, niet erg veel verstand hiervan hebt. Een aanrader is inderdaad het observation platform van de Sears Tower (nog altijd 's werelds hoogste gebouw, al willen de Maleisiërs je anders doen geloven) maar als je de drukte (en de wachtrijen) wilt vermijden kan ik je adviseer een half uurtje voor de openingstijd al in de rij gaan staan.
Voor shoppen ben je op de Magnificent Mile op het goede adres, een grote straat waar alle grote merken en winkelketens vertegenwoordigd zijn. Ook erg mooi is de Buckingham Fountain, vooral 's avonds.
Voor een adembenemende skyline moet je eens naar het Shedd Aquarium lopen, vanaf daar komt vooral Sears Tower erg mooi tot zijn recht.
Erg veel plezier in Chicago, maar dat zal zeker lukken denk ik
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Chicago

Bericht door lauravanderklugt »

Petra en Leon,

Dank jullie wel voor de tips! Ik krijg er helemaal zin in.
fxr1985
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door fxr1985 »

heb de afgelopen 2 jaar in Chicago gewoond, en hoewel ik net als anderen vooraf niet echt onder de indruk van deze stad was bleek het tegendeel waar.
Twee tips:
maak de boottocht over de Chicago River, dan krijg je zowel een goede indruk van architectuur als ook een prachtig beeld van de skyline van Chicago op het moment dat je met de boot Lake Michegan opgaat
daarnaast het Hancock Center. In plaats van betalen voor een bezoekje aan het observation deck van de Sears Tower of Hancock center kun je beter een bezoekje brengen aan het restaurant/bar in het Hancock center.
Dit zit net onder het observation deck, geeft je dus eenzelfde uitzicht zonder dat je entree hoeft te betalen (dat kun je daar dan besteden aan aan drankje of lunch)
You can't steal second base without leaving first
jvinch
Amerikakenner

Teveel om op te noemen

Bericht door jvinch »

Mijn top 3:

- Joggen langs Lake Shore Drive met iPod in de oren
- Eten bij Chef Corcoran O'Connor's "Gioco's" (South Loop)
- De Trib op zondag op een bankje in Grant Park
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer