Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Phoenix naar San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Van Phoenix naar San Francisco

Bericht door Doockles »

Hey allemaal!

Na wat zoeken op internet naar routes in het westen van amerika kwam ik toevallig dit forum tegen :D Het ziet er in ieder geval een geweldig forum uit met véééél informatie. Aangezien ik in juni naar amerika trek heb ook ik een aantal vraagjes.

We zouden op 14 juni vertrekken en vliegen op Phoenix. Om dan twee weken later op 28 juni opnieuw te vertrekken vanuit San Francisco. Nuja, de dagen zijn nog onder voorbehoud, want straks ga ik de vlucht boeken en zien wat de mogelijkheden zijn :)

We hadden al een beetje de volgende route uitgedokterd:

- zaterdag (14/jun) aankomst phoenix/scotssdale
- zondag (15/jun) van phoenix naar grand canyon
- maandag (16/jun) van grand canyon naar monument valley naar page
- dinsdag (17/jun) van page naar bryce canyon
- woensdag (18/jun) bryce canyon
- donderdag (19/jun ) van bryce canyon naar zion np naar las vegas
- vrijdag (20/jun) las vegas
- zaterdag (21/jun) van las vegas naar death valley
- zondag (22/jun) van death valley naar yosemite np
- maandag (23/jun) yosemite np
- dinsdag (24/jun) van yosemite np naar san francisco
- woensdag (25/jun
- donderdag (26/jun) daje naar napa valley
- vrijdag (27/jun) dagje in san francisco
- zaterdag (28/jun) vertrek in san francisco

Zoals je ziet hebben we dus eigenlijk nog een dag over ;-) Hebben jullie soms tips voor onze route? Waar is het zeker de moeite om nog die extra dag in te zetten?
Zelf dachten we ofwel in Phoenix een extra dag te blijven om een beetje uit te rusten van de reis. Of wat ook kan, de trip van maandag 16 juni in twee splitsen: Grand Canyon --> Monument Valley en volgende dag Monument Valley --> Page.
Aangezien het niet zo ver rijden is van Page/Lake Powell naar Bryce leek het ons niet nodig om een extra dag aan Lake Powell te hebben. We hebben dan eigenlijk nog bijna een hele dag voor we doorrijden naar Bryce.

Op het einde zouden we dan een aantal dagen in SF zitten en van daaruit een dagje uittrekken voor Napa Valley (wijn proeven ;-) ) en een dagje in SF zelf rondlopen.

En dan heb ik nog een klein vraagje: we hadden dus graag van Grand Canyon, naar Monument Valley gegaan en dan naar Page. Maar als ik dat zo eens op kaartjes bekijk is dat precies toch niet zo'n handige volgorde? Weet er iemand daar een goeie route? Ik heb al gezien dat er in een ander deel van het forum kaartjes gepost zijn met routes, maar die worden hier op mijn werk geblokkeerd ;-)

In ieder geval al bedankt voor jullie info hier.
Nu zal ik me eens gaan voorstellen :D

Doockie!!
jta
Amerika-expert

Re: Van Phoenix naar San Francisco

Bericht door jta »

allo,
een hele boterham om af te werken en daarom eerst zelf een vraagje : op welke manier willen jullie de streek bezoeken? Rijden en nu en dan een korte wandeling ? Of geregeld langere wandelingen, want bv voor Bryce nemen jullie een hele dag ? Van Phoenix naar Grand Canyon zijn er een heleboel mooie dingen te zien/bewandelen ( bv Sedona, Walnut Canyon, Sunset Crater, Wupatki, eventueel Meteor Crater), idem voor het traject tussen Page en Bryce, en Bryce -Vegas met slechts een korte tussenstop in Zion : overal zomaar voorbijrijden is zonde, maar wandelingen inlassen kost tijd en dan zou je eventueel Monument Valley ( wat ,,buiten" het traject liggen) moeten laten vallen.
Doe je Grand Canyon-Monument Valley-Page heb je Monument Valley kort na de middag, wat wil zeggen zonder schaduw en veel minder indrukwekkend dan in de late namiddag/avond of 's morgens: overnachten in de omgeving (Kayenta, Gouldings Post) levert het ,,betere" Monument Valley op.
Gezien de vrije dag, en mits het weglaten van Monument Valley en Napa Valley zou de rest van de trip kunnen opgefleurd worden met heelwat mooie wandelingen.

jacques
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

ja, t is dat wat we allemaal niet goed weten :D hebben ons voorlopig gebaseerd op routes die je overal in reisbrochures vindt en hieruit de dingen genomen die we graag zouden zien. het is zeker niet de bedoeling om elke dag zware wandelingen te gaan doen. maar ook niet om zoveel mogelijk te willen zien op korte tijd en dan van hier naar daar te moeten crossen. het is de bedoeling dat we nog wel eens terug gaan ;-) ik weet wel dat er enooorm veel mooie dingen te zien zijn, maar als eerste reis heb je toch graag een aantal hoogtepunten, niet? :wink:

als de rit van phoenix naar grand canyon niet te lang is, kunnen we onderweg zeker nog ergens stoppen. maar er moet nog voldoende tijd zijn voor grand canyon natuurlijk. ik had gelezen dat de grand canyon niet zo spectaculair zou zijn als bryce canyon. dus daarom liever een korter bezoek aan GC en een extra dag uittrekken voor Bryce. of is een extra dag voor bryce niet aan te raden? misschien dat je die dag beter in Zion NP doorbrengt? :)

het traject tussen page en bryce leek me niet zo lang, dus daar zijn zeker nog mogelijkheden voor een wandeling denk ik :)

de info over Monument valley ga ik zeker in het achterhoofd houden!! het zou zonde zijn om er op een "verkeerd" moment toe te komen natuurlijk!

napa valley zal ik niet kunnen weglaten. we zijn nogal wijnliefhebbers en in die streek worden nogal goede wijnen geproduceerd. het zou stom zijn van daar niet te passeren dan.

in ieder geval al bedankt voor de info!!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Doockles schreef:
napa valley zal ik niet kunnen weglaten. we zijn nogal wijnliefhebbers en in die streek worden nogal goede wijnen geproduceerd. het zou stom zijn van daar niet te passeren dan.
Napa valley moet je ook helemaal niet weglaten, wij vinden het een fantastisch gebied om te vertoeven, als je van het "goede" leven houd is het er echt heerlijk. Mocht je er willen overnachten dan kan ik je de River Terrace Inn in Napa ten zeerste aanbevelen, op loopafstand van de "wine train" zodat je het wijntje in de trein goed kan laten smaken.

Harry
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

- dinsdag (17/jun) van page naar bryce canyon
- woensdag (18/jun) bryce canyon
- donderdag (19/jun ) van bryce canyon naar zion np naar las vegas
een mogelijkheid :

17 jun : van page naar bryce met onderweg wandelingetje naar Toad Stool ( max uurtje), eventueel wandeling in slot canyon ( iets speciaals, inclusief rijtijd ernaartoe wel 3 uur dus dit is twijfelachtig), eventueel stop in Kanab, eventueel wandelingtje in Red Rock ( kort voor Bryce), ben je in namiddag in Bryce. Tenzij je bij Page Antelope Canyon aandoet, eveneens schitterend maar dan blijft er niet veel tijd voor de rest.
18 jun : voormiddag nog Bryce en dan naar Zion
19 jun : voormiddag nog Zion en dan naar Vegas

zo heb je de beschikbare tijd mooi verdeelt tussen Bryce en Zion ( Zion : favoriet van velen).

Voor de trip Phoenix - Grand Canyon kun je langs Sedona passeren en in Flagstaff eventueel Walnut Canyon en Sunset Crater aandoen : korte wandelingen

jacques
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

amai, ik ben echt blij dat ik dit forum ontdekt heb! jullie weten echt veel :dance:

jacques, dat ziet er een mooie suggestie uit! bedankt!

ik begin er al over te denken om toch niet een dag langer te blijven ;-)
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

dinsdag (24/jun) van yosemite np naar san francisco
- woensdag (25/jun
- donderdag (26/jun) daje naar napa valley
- vrijdag (27/jun) dagje in san francisco
24.06 :Ben je kort na de middag in san francisco, goed voor kennismaking met fisherman's warf, china town, nob hill
25/06 : een fietstocht door sf is voor velen een enorme meevaller. korte trip is vanaf fisherman's warf de golden gate bridge over tot sausolito en terug met de fery ( passeer je langs Alcatraz maar je stopt er niet !!). een langere trip eventueel via het golden gate park ( voor je aan het park bent een paar van die typische steile hellingen !!) tot aan de oceaan en dan richting golden gate bridge en naar sausolito. Voor een prachtig zicht op San Francisco : eenmaal de brug over links de helling op en je zit ,,bovenop" de Bridge, wel oppassen dat je niet wegwaait. zie o m
http://www.blazingsaddles.com/
27/06 : zeker alcatraz niet vergeten.

jacques
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Doockie,
15/6 weinig stops onderweg, want dat zou ten koste gaan van de tijd in Grand Canyon. GC is iets heel anders dan Bryce, beide op hun eigen manier spectaculair.
16/6 in tweeen splitsen
18/6 alvast naar Zion
Algemeen: veel in weinig tijd (bewaar Monument Valley eventueel voor de volgende reis, in combi met o.a. Moab).
Johan
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

ja, dat laatste lijkt me inderdaad geen slecht idee!
we hebben echt geen zin om heel de tijd gehaast te zijn :-)

beter genieten van meer kwaliteit dan veel kwantiteit, niet? :)
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

ik heb hier nog eens wat zitten lezen en ben een toffe route tegengekomen. voor onze trip heb ik ze wel omgedraaid en dan bekom ik het volgende. wat denken jullie er van?

Dag 1: aankomst phoenix
Dag 2: Phoenix - GCNP
Dag 3 : GCNP
Dag 4 : GCNP – Page (Bezoek Horseshoe bend overlook)
Dag 5: Page – Bryce (Bezoek Antelope Canyon, Glen Canyon Dam)
Dag 6: Bryce – Red Canyon - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion – Valley of Fire SP - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Soshone-Pahrump - DVNP – Lone Pine
Dag 10: Lone Pine – Mono Lake - Lee Vining – Tioga Pass - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite – Napa valley
Dag 13: Napa Vallay - SF
Dag 14: SF
Dag 15: vertrek SF

eventueel is er dus nog een extra dag die we dan zouden besteden aan ofwel extra dag SF ofwel extra stop tussen phoenix en GCNP

en euh, is de tioga pass al open tegen 20 juni ongeveer? :)
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Route is zo beter.
- Bij Page is meer te zien, maar probeer het wenslijstje niet te vol te maken.
- LV op deze manier waarschijnlijk alleen namiddag, avond & nacht.
- Nu heb je in Zion tijd voor een langere hike (liefhebber?)
- Voor de Tioga Pass bestaat geen glazen bol, wel feiten: http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Johan
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

We zijn - spijtig genoeg - terug uit Amerika. Maaaaaaaaaaaaar het was een geweldige reis! Zeker niet overhaast door ons drukke schema en de autoritten waren zeer goed te doen. We hebben prachtige dingen gezien, geweldige wandelingen gemaakt, ons fantastisch geamuseerd,...

Iedereen van het forum: enorm bedankt voor alle info! Het was een prachtige ervaring 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer