Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

recessie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
hondake0
Amerika-ontdekker

recessie

Bericht door hondake0 »

je hoort er ineens veel over, stel nou dat het inderdaad gebeurt in amerika, wat voor invloed heeft dat op het toerisme , en wat bv voor ons als toekomstige reizigers?
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: recessie

Bericht door stijnec »

het zou wel eens gunstig kunnen zijn voor de koers van de dollar voor ons als toerist :D
Afbeelding
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

stijnec schreef:het zou wel eens gunstig kunnen zijn voor de koers van de dollar voor ons als toerist :D
Ik zou er maar niet te veel naar uitkijken...
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

want?

zeker met de renteverlaging van gisteren denk ik dat de dollar nog goedkoper zal worden dan ie nu al is
Afbeelding
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Omdat onze economieen te veel aan elkaar hangen.

Zij failliet = Wij failliet

Plus dat het veel moeilijker concurreren nu is voor Nederlandse bedrijven dus daardoor verliezen ze wel wat contracten.
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

De dollar koers zal zeer waarschijnlijk op korte termijn verder dalen. Echter wat men niet moet onderschatten is dat een recessie in Amerika wel degelijk gevolgen zal hebben voor alle andere internationale markten inclusief Europa. Aangezien de dollar minder waard wordt kan de Amerikaan zich geen buitenlandse goederen meer veroorloven, denk aan auto’s uit Duitsland, electronica uit Europa en Japan, bloemen en kaas uit Nederland. Dit heeft tot gevolg dat de productie van dergelijke goederen en alle toeleveranciers zal terug lopen en dus minder werknemers nodig zijn. Met andere woorden, op lange termijn zullen er dus ontslagen gaan vallen in Europa en de rest van de wereld. Een ander groot probleem hier in Amerika is het te kort aan krediet op de krediet markt waardoor Amerikanen hun te hoge hypotheek niet meer kunnen herfinancieren, geen nieuwe leningen meer kunnen afsluiten en zelfs geen nieuwe creditcards kunnen openen. De werkeloosheid loopt op wat de overheid een hoop geld kost en gaat kosten. Aangezien de Amerikaanse economie nog steeds de grootste ter wereld is zal een recessie weldegelijk gevolgen hebben voor de rest van de wereld. Waarom denk je dat een recessie in Amerika direkt tot gevolg heeft dat alle beurzen in de wereld inzakken en ik praat niet over 1 of 2 procent? Dit alleen maar omdat men voorziet dat de productiviteit en winsten sterk zullen afnemen.

Nog even dit, de grote verliezen op de beurs kan tevens gevolgen hebben voor jouw pensioen op lange termijn aangezien alle pensioenfondsen een groot deel van hun geld (jouw pensioen) beleggen in aandelen.

Wouter Bos mag dan wel roepen dat er geen vuiltje aan de lucht is voor de Nederlandse economie maar wacht een maandje en kijk wat hij dan te zeggen heeft, wellicht heeft hij zijn cursus economie voor beginners dan afgerond. :D
Stratos
Amerika-ontdekker

Bericht door Stratos »

Het is grappig hoe de media de wereld de recessie inpraat. En hoe de mensen zich laat beinvloeden door de media. De media is de invloedrijkste middel die er is.

Amerika is niet in een recessie, er is wel sprake van trage economisch groei (slowdown). Er is sprake van recessie als de Bruto Binnelandse Product in de min staat over 2 achtereenvolgende kwartalen. In derde kwartaal van 2007 boekte de V.S. nog een economische groei. De cijfers over die vierde kwartaal zijn nog niet eens bekend.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Stratos schreef:Het is grappig hoe de media de wereld de recessie inpraat. En hoe de mensen zich laat beinvloeden door de media. De media is de invloedrijkste middel die er is.

Amerika is niet in een recessie, er is wel sprake van trage economisch groei (slowdown). Er is sprake van recessie als de Bruto Binnelandse Product in de min staat over 2 achtereenvolgende kwartalen. In derde kwartaal van 2007 boekte de V.S. nog een economische groei. De cijfers over die vierde kwartaal zijn nog niet eens bekend.
Je hebt helemaal gelijk en ik erger me dus ook blauw aan alle recessie gepraat (niet op dit forum, maar hier in de VS). Grootste risico is dat mensen echt gaan geloven dat er een recessie is, daarnaar gaan handelen en hem dan vervolgens zelf veroorzaken. :?
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

BuckeyeRed schreef:
Stratos schreef:Het is grappig hoe de media de wereld de recessie inpraat. En hoe de mensen zich laat beinvloeden door de media. De media is de invloedrijkste middel die er is.

Je hebt helemaal gelijk en ik erger me dus ook blauw aan alle recessie gepraat (niet op dit forum, maar hier in de VS). Grootste risico is dat mensen echt gaan geloven dat er een recessie is, daarnaar gaan handelen en hem dan vervolgens zelf veroorzaken. :?
Dan moet je ons zichzelf benoemd mirakel Willem Middelkoop eens horen. Hij praat iedeereen een recessie en depressie aan.

Gisteravond presteerde hij het zelfs om over zichzelf te beweren dat hij veel meer wist van al zijn "bronnen" en dat de wereldeconomie op instorten staat.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Tinkerbell schreef:
BuckeyeRed schreef: Je hebt helemaal gelijk en ik erger me dus ook blauw aan alle recessie gepraat (niet op dit forum, maar hier in de VS). Grootste risico is dat mensen echt gaan geloven dat er een recessie is, daarnaar gaan handelen en hem dan vervolgens zelf veroorzaken. :?
Dan moet je ons zichzelf benoemd mirakel Willem Middelkoop eens horen. Hij praat iedeereen een recessie en depressie aan.

Gisteravond presteerde hij het zelfs om over zichzelf te beweren dat hij veel meer wist van al zijn "bronnen" en dat de wereldeconomie op instorten staat.
Inderdaad, ik heb die Willem Middelkoop nog nooit iets positiefs over de economie horen zeggen, al jaren en jaren roept hij bij RTLZ dat de economie op instorten staat, die man is daar duidelijk niet op z' n plaats.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer