Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hond mee

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Sunny10
Amerika-ontdekker

Hond mee

Bericht door Sunny10 »

Voor degenen die in de VS wonen. Vraagje: Hebben jullie je hond weleens meegenomen naar Nederland per vliegtuig? Hoe ging dat in z'n werk? Hebben jullie daar goede of slechte ervaringen mee? IK heb zowel de dierenarts als de airlines al gebeld, maar ik weet nog niet wat ik zal doen. Ik ga nl. voor langere tijd naar Nederland.

liefs Sunny
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben het andersom wel gedaan.
Dus van Amerika naar NL.
Moet zeggen dat het me achteraf is meegevallen en ik er waarschijnlijk meer pijn in mijn buik van had, dan de hondjes zelf.

Zorg voor de juiste inentingen en een juiste bench en reserveer ook voor je hond een plek in de cargo ruimte. (dit kan bij de KLM) Zodat je zeker weet dat je hond met de zelfde vlucht mee gaat.

Kleine honden (formaat kat) mogen overigens in de cabine mee met bepaalde maatschappijen.
MarkD
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkD »

Wij hebben onze hond ook van Amerika naar Nederland mee genomen. Logistiek ging dat tijdens de vluchten erg goed. Elke keer als we ingestapt waren in het vliegtuig (na in- en overstap) kregen we van de stewardes een briefje waarop stond dat de hond ook in het vliegtuig zat. Dat gaf wel wat gemoedsrust.
Op Schiphol zou de hond (met "bench" waar ie in zit) ons persoonlijk overhandigd worden. Dat was echter niet het geval. Nadat we door de douane kwamen hoorden we de hond al blaffen vanuit de volgende bagage hal die een flink eind verder op ligt. De "bench" was opbewaakt naast de baggage carousel gezet en de hond ging behoorlijk tekeer. Dat vonden we eigenlijk niet zo netjes. De hond zelf had een aardig trauma opgelopen. Het heeft een paar maanden geduurd voordat ie weer de oude was.
Wij hebben voor onszelf al besloten om nooit meer een hond mee het vliegtuig in te nemen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Toevallig, bij ons speelt die vraag nu ook, maar dan van NL naar VS, nu we weer serieus aan verhuizen denken...

Je hoort inderdaad heel wisselende verhalen - net zoals je dit nu ook in dit draadje weer ziet...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Wij hebben meerdere malen onze blaffers ingevlogen. Van USA --> NL, van NL --> Curacao en weer terug en weer van NL --> USA.
Ze kunnen vaak mee met dezelfde vlucht alleen moet je hier wel ruim van te voren voor bellen want er zijn vaak maar een aantal plaatsen beschikbaar.
Je kan je hond dan meestal bij de "grote/afwijkende'' bagage oppikken na de landing.
Zorg dat al je papierwerk in orde is: gezondheidsverklaring (die mag maar een paar dagen oud zijn), rabies, andere spuiten alles zetten ze tegenwoording in een soort van hondenpaspoort.
In de jaren '90 kon je vaak een hond meenemen ipv een koffer, maar de laatste keer dat we een hondje invlogen van NL --> USA koste het $150 met de Martinair...

suc6
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

MarkD schreef:Op Schiphol zou de hond (met "bench" waar ie in zit) ons persoonlijk overhandigd worden. Dat was echter niet het geval. Nadat we door de douane kwamen hoorden we de hond al blaffen vanuit de volgende bagage hal die een flink eind verder op ligt. De "bench" was opbewaakt naast de baggage carousel gezet...
Toen onze katten vanuit Nederland mee naar de V.S. verhuisden, maakten wij precies hetzelfde mee. De vlucht en zo ging prima, maar bij aankomst stonden de kennels gewoon onbewaakt bij de bagage. Elke idioot had ze zo mee kunnen nemen! En we hoefden ons niet eens te legitimeren om de kennels op te halen! Dat vond ik zelf ook heel raar.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Staceybeesie
Amerika-expert

dutch_in_seattle schreef:
MarkD schreef:Op Schiphol zou de hond (met "bench" waar ie in zit) ons persoonlijk overhandigd worden. Dat was echter niet het geval. Nadat we door de douane kwamen hoorden we de hond al blaffen vanuit de volgende bagage hal die een flink eind verder op ligt. De "bench" was opbewaakt naast de baggage carousel gezet...
Toen onze katten vanuit Nederland mee naar de V.S. verhuisden, maakten wij precies hetzelfde mee. De vlucht en zo ging prima, maar bij aankomst stonden de kennels gewoon onbewaakt bij de bagage. Elke idioot had ze zo mee kunnen nemen! En we hoefden ons niet eens te legitimeren om de kennels op te halen! Dat vond ik zelf ook heel raar.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Dat was bij ons ook zo een beetje het geval. Ik stond al bij de balie van bijzondere bagage te wachten. En toen kwam er een man van het vliegveld naar me toe met een heel klein benchje. Alstublieft zegt hij. Maar daar zat dus een kat in. Dus ik vertel die is niet van ons hoor. Oh, en toen nam hij hem weer mee terug. Toen kwam 1 van onze honden. En toen nog 1 andere hond, die ik ter aanbieding kreeg en nog 1 kat. Daarna kwam pas onze tweede hond. Vond dat ook wel erg vreemd. Had zo een hond en twee katten er bij kunnen hebben.
Denk overigens wel dat ze het naar hun zin hebben gehad, met zijn allen in dat vliegtuig ;-)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik wil zeker geen olie op het vuur gooien en ik ben het er mee eens dat er bedroevend met "Ingecheckte" huisdieren wordt omgegaan.

Maar..

Dat er niemand bij staat en dat de hond of kat door iedereen had kunnen worden meegenomen is (in tegestelling tot reisbagage) niet helemaal waar. Er vanuit gaande dat de Douane hun werk goed doet, zullen er daar de nodige formulieren moeten worden getoond. Iemand die jouw huisdier meeneemt, heeft die niet en kan jouw huisdier dus niet zo maar meenemen.
Dat vervoer van huisdieren eens goed onder de loep moet worden genomen is duidelijk. Een uniforme regeling voor alle luchtvaartmaatschappijen lijkt wenselijk.

Daarin zal dan ook moeten worden opgenomen dat huisdieren helemaal niet meer in de passagierscabine mogen worden toegelaten. De overlast (blaffen, miauwen, stank etc.) die dit kan (vaak zat meegemaakt) die dit kan veroorzaken is niet acceptabel voor overige passagiers.
Toppunt (voor mij) was een vlucht Johannesburg-Amsterdam dat er een dame met een klein hondje naast mij kwam zitten. En maar blaffen, piepen, loslopen etc. Ook de crew werd er gek van. Hoezeer deze dame ook probeerde haar hondje in toom te houden, het was een drama. Tijdens de tussenlanding in Nairobi werd er wat geschoven in de "seating" en heb ik er in de Business-Class er geen last meer van gehad. Ook te gek voor woorden toch ...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Staceybeesie
Amerika-expert

Ruud2004 schreef:Ik wil zeker geen olie op het vuur gooien en ik ben het er mee eens dat er bedroevend met "Ingecheckte" huisdieren wordt omgegaan.

Maar..

Dat er niemand bij staat en dat de hond of kat door iedereen had kunnen worden meegenomen is (in tegestelling tot reisbagage) niet helemaal waar. Er vanuit gaande dat de Douane hun werk goed doet, zullen er daar de nodige formulieren moeten worden getoond. Iemand die jouw huisdier meeneemt, heeft die niet en kan jouw huisdier dus niet zo maar meenemen.
Dat vervoer van huisdieren eens goed onder de loep moet worden genomen is duidelijk. Een uniforme regeling voor alle luchtvaartmaatschappijen lijkt wenselijk.
Het is denk ik op elk vliegveld verschillend, hoe dat gaat.
Hier op Raleigh kan iedereen bij de bagage hal komen. Ook mensen zonder ticket. Ook daar heb ik honden over de band zien gaan.
Te triest voor woorden. Wij zelf, die familie kwamen ophalen, hebben de bench toen van de band af gehaald en die er naast gezet. Toen later de baas er nog niet was, is de hond naar de overgebleven bagage afdeling gebracht.

Ook op Washington is destijds bij onze eigen honden, niet gevraagd naar de papieren voor onze honden. Niet aan de balie waar de meneer ze kwam brengen en ook niet door de douane. Helemaal niks. Was dan ook blij dat ik al bij die balie stond. Ron is onze bagage gaan doen en ik ben naar de speciale balie gegaan (lees gerend).

Op Schiphol gaat dat anders, de bagage hal is afgesloten en alleen mensen met een ticket kunnen daar zijn. En hopelijk worden de dieren daar bij een speciale balie gebracht en wordt er dan naar papieren gekeken. Dat weet ik niet, maar zo uit jouw woorden te merken gaat het wel zo in Amsterdam.
Bij ons is bij het inchecken op Schiphol niet naar de papieren gevraagd en bij aankomst in Washington ook niet. Wel hadden wij een kopie van alle papieren aan de bench bevestigd. Dus wellicht is er wel naar gekeken door de douane wat betreft inentingen aangaande, maar niet voor ons zichtbaar.
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Is er trouwens gedurende de vlucht een verzorger bij de dieren of worden ze aan hun lot overgelaten?
Staceybeesie
Amerika-expert

Cisca schreef:Is er trouwens gedurende de vlucht een verzorger bij de dieren of worden ze aan hun lot overgelaten?
Ze zijn alleen in het ruim. Dus nee, geen verzorger.
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

Ze worden aan hun lot overgelaten...en er is geen enkele controle...
Sommige honden overleven het niet wanneer het personeel vergeet de verwarming aan te zetten.

Hoe langer de vlucht hoe groter de kans op trauma bij de hond.

Ik wacht tot mijn 2 oudere honden overlijden vooraleer ik overzees verhuis...ik wil ze het niet aandoen.

Ze hebben een reis van Bxl-Alicante gemaakt en dat was dan ook genoeg. Elks met bench en al gewoon op de bagageband...zie daar die Dobermann afkomen...ze bibberde gewoon
En buiten zonder enige controle van de douane (douane, douane, welke douane...hahaha)

Nee ze gaan niet mee...ik doe ze het niet aan.

Veel succes met het nemen van je beslissing.

Eva
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer