Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste, leukste, mooiste camping in Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Joycee
Amerikakenner

Beste, leukste, mooiste camping in Yosemite

Bericht door Joycee »

Wat is de beste, mooiste of leukste camping in Yosemite voor een camper in juni? Het gaat ons vooral om de ligging van de camping.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

We afgelopen zomer prettig gestaan op North Pines. Mooie ruime plek en centraal. Voor het hoogseizoen in ieder geval bij beschikbaarheid gelijk reserveren!
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Joycee,
Heb je al op de NPS site gekeken om je te oriënteren? Kijk eens naar deze link: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm zodat je weet wat de mogelijkheden zijn, en welke camping je ook kiest, zorg ervoor dat je tijdig reserveert!

Ik zou een camping in de vallei aanraden. Je hebt dan de keuze uit 3 campings (alle Pines campgrounds)die dicht bijelkaar liggen. Je kunt nog eens zoeken op het forum, er is al meer over geschreven.
Het voordeel van een camping in de vallei is dat je met de shuttlebus alle bezienswaardigheden en trailheads in de vallei kunt bereiken zodat je niet met de camper hoeft rond te rijden.
Dichtbij de vallei, maar een stuk rustiger is Crane Flat. Je loopt echter het risico dat deze camping nog niet open is in juni.

Denk eraan dat juni misschien nog geen hoogseizoen is, maar dat het in Yosemite al druk kan zijn op de campings in de vallei! Het is een prachtige maand om Yosemite te bezoeken en de campings in de hoger gelegen delen zijn dan nog niet open, en dat merk je direct aan de beschikbaarheid in de vallei.

Marianne
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Hoi Marianne,

Ik heb inderdaad al op de site gekeken en daar zag ik dus dat er meerdere campings zijn en dat je er op tijd bij moet zijn ivm reserveren. Ik ben ook al wat reisverhalen aan het doorlezen en daar komen de Pines campgrounds vaak in voor. Ik was nog niet echt veel informatie over de campings zelf tegengekomen (mooie ligging etc) dus vandaar de vraag. Helaas zijn ze ook nog niet beschreven in het topic voor het beoordelen van campings.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Joycee schreef:Hoi Marianne,

Ik heb inderdaad al op de site gekeken en daar zag ik dus dat er meerdere campings zijn en dat je er op tijd bij moet zijn ivm reserveren. Ik ben ook al wat reisverhalen aan het doorlezen en daar komen de Pines campgrounds vaak in voor. Ik was nog niet echt veel informatie over de campings zelf tegengekomen (mooie ligging etc) dus vandaar de vraag. Helaas zijn ze ook nog niet beschreven in het topic voor het beoordelen van campings.
Op deze kaart kun je een idee krijgen van de ligging van de Pines campgrounds.
Als ik me niet vergis is de North Pines het kleinste en ook het rustigste.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer