Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Oosten

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
sharon
Amerika-newbie

Rondreis Oosten

Bericht door sharon »

Na vorig jaar een rondreis in het westen van de VS te hebben gedaan, willen we dit jaar 3 weken rondreizen in het Oosten (juli). Omdat we niet echt veel info over reizen in het Oosten kunnen vinden plaats ik hier deze oproep. Heeft iemand suggesties voor plaatsen die we aan moeten doen of weet je welk bureau deze rondreizen aanbiedt? We willen beginnen en eindigen in NY.
Alvast bedankt!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sharon, er is heel veel te doen in het oosten (een deel van dit antwoord heb ik ook al op een ander forum geschreven), het is veel dichter bevolkt, dan het zuidwesten en daardoor is er ook veel meer te doen.

De steden, natuurlijk, New York en Washington en ik zou er ook een badplaats bij proberen te bezoeken, zoals Atlantic City, New Jersey of Ocean City, Maryland of Virginia Beach, Virginia. Die zijn toch wel echt Amerikaans en heel anders, dan Europese badplaatsen.

Ook is Baltimore een leuke stad met een prachtig aquarium en Ft. McHenry, waar het Amerikaanse volkslied werd geschreven tijdens een gevecht in de oorlog van 1812.

Er zijn talloze dingen te doen. Hershey, Pennsylvania is leuk, ook om "Chocolateworld" te bezoeken, Hershey is de grootste chocoladefabriek in de VS en Hersheypark een heel leuk amusementspark. Drie uur ten zuidoosten van Washington heb je Busch Gardens, ook een pracht amusementspark. Dit ligt in Williamsburg, een oud Coloniaal plaatsje, dat tot een soort openluchtmuseum is gemaakt.

De stad Philadelphia is interessant, omdat daar de Constitution is getekend en dus de onafhankelijkheid van de VS is ontstaan.

Noord New York state is prachtig, niet alleen om Niagara Falls, maar ook verder naar het oosten ligt het Thousand Islands gebied.

Prachtige natuur te over, zo zijn de staten Pennsylvania, West-Virginia en Virginia dicht bebost. In Virginia is ook Shenandoah National Park.

Kortom, plenty te doen en te zien! Ook als je de zuidelijke route zou nemen, Smokey Mountain National Park in Tennessee, de steden Atlanta en Charleston, South Carolina. Zelfs Florida is binnen rijbereik.

Het is maar net waar je in geinteresseerd bent!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hallo Sharon,

Wij hebben in 2003 ook een reis gemaakt naar de oostkust. Wij zijn gestart in Boston en geëindigd in NYC en onderweg zijn we geweest naar Cape Cod, de Finger Lakes (zeker een aanrader, een prachtig gebied met veel mooie state parks met de meest prachtige watervallen!), Niagara Falls, Cleveland, Sandusky, Hershey, Lancaster, Washington DC, Shenandoah, Williamsburg, Chesapeake Bay Bridge.

Het leuke aan deze reis was de variatie en afwisseling van mooie steden, natuur, pretparken (waar we dol op zijn) en outlets om te shoppen. We hebben heel veel mooie dingen gezien en veel leuke dingen gedaan.

Ik heb ook een reisverslag van deze reis. Als je daarin geïnteresseerd bent geef dan even je e-mailadres door via een persoonlijk berichtje, dan zal ik het je per e-mail sturen.

Verder wens ik je alvast veel voorpret met het maken van een leuke reisplanning.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jasmino schreef:Hallo Sharon,

de Finger Lakes (zeker een aanrader, een prachtig gebied met veel mooie state parks met de meest prachtige watervallen!), Niagara Falls,
Groetjes,
Jacqueline
Over het Finger Lake gebied kan je ook een en ander vinden in ons reisverslag van 2004 via de link onderaan dit bericht.
Gr.
Rob
stefan22
Amerika-newbie

noordoosten

Bericht door stefan22 »

Sharon kijk eens op specialtraffic.nl
Ik ben in de zomer van 2004 op vakantie geweest aan de oostkust, zeker de moeite waard hoor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer