Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tijdelijke Werk/Verblijfsvergunning Muzikant

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Arnold
Amerika-newbie

Tijdelijke Werk/Verblijfsvergunning Muzikant

Bericht door Arnold »

Hallo ik ben muzikant en ik ben net terug van een "vakantie" van ruim 2 maanden in California zonder werk of verblijf vergunning terwijl ik wel studiowerk heb verricht (zwart).

Ik heb nu een aanbieding gekregen om "schoon" studiosessie werk te verichten voor een jaar. Weet iemand welke visa-vorm voor mij geschikt is, om langer dan 3 maanden tot max. een jaar te kunnen wonen en werken.

Woonruimte is aanwezig en werkgever wil garant staan.

Groetjes,

Arnold
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wat bedoel je met "werkgever wil garant staan ?"

Voor "entertainers" zijn er het O-visum (maar dit vraagt "extraordinary abilities" en die moet je driedubbel - en dwars - kunnen bewijzen !), de P-visa (maar daarbij wordt gevraagd om exakte data van optreden enz. plus je moet ook hiervoor een zekere naam/faam hebben) en het Q-visum (maar dat vraagt om international cultural exchange programs).

Voor tijdelijke werkers is het H-1 visum het meest geschikte/gebruikte, in principe moet je dan aan opleiding/ervaring minstens "bachelors"niveau hebben, dus in Ned. bv. een HBO-opleiding afgerond.
Probleem hierbij is dat de H-1 visa voor dit jaar "op" zijn en dat pas op 1 oktober as. een nieuwe ronde begint.
Ook moet het dan om een echte baan gaan in principe.

Mijn advies: neem kontakt op met een goede immigratie advokaat in de US, die kan je vertellen wat de mogelijkheden zijn en wat je ervoor moet doen.
(Maar is voor een uitvoerend artiest niet verplicht om lid te zijn van een union, als je wilt werken in de US ?)
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

hi,
wat voor muziek maak je als ik vragen mag?
En is het inmiddels gelukt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer