Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Korte reis naar de VS, eerste keer, wat tips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cure
Amerika-newbie

Korte reis naar de VS, eerste keer, wat tips gevraagd

Bericht door Cure »

Hoi,

Na uren te hebben gelezen mij eindelijk geregistreerd op het forum! Korte introductie: ik ben Tim, 21 jaar, student, en ga met mijn ouders en twee broertjes naar de VS ter gelegenheid van het 25-jarig huwelijk van mijn ouders. Zij hadden geen zin in een feest maar wilden in Amerika kijken :) (fine by me haha). We gaan niet heel lang (jammer maar helaas) aangezien dat niet gaat met mijn vaders werk...

De route is al definitief, alles geboekt en we vertrekken volgende week woensdag. Ik twijfel alleen best wel over de invulling van de dagen. Aangezien het de eerste keer is moet ik het doen met de verhalen op internet. Tips zijn zeer welkom!

De reis is overigens geboekt bij Tioga Tours, top reisbureau!

In het kort:

Dag 1: (heenreis) Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas -> Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon -> Page
Dag 5: Page -> Hurricane
Dag 6: Hurricane -> Death Valley
Dag 7: Death Valley -> Oakhurst
Dag 8: Oakhurst
Dag 9: Oakhurst -> San Francisco
Dag 10: San Fransisco
Dag 11: San Fransisco (terugreis)

Met wat invulling:

Landen om 18.45 lokale tijd. Dan huurauto ophalen en naar het hotel gaan.

’s Avonds wie fut heeft stad verkennen

’s ochtends ontbijten in Paris hotel.

11.00 uur opgehaald met limo voor het hertrouwen van mijn ouders (cadeau/verrassing van mijn broertjes en ik)

12.30 uur ongeveer weer terug in het hotel

’s middags shoppen in Premium Outlet Center en Fashion Show Center

’s avonds dineren bij .... en de stad ontdekken. Stratosphere Tower nog bezoeken? En dan ’s avonds of overdag?

’s ochtends ontbijten en vroeg vertrekken

korte stop bij de Boulder Dam

’s middags Grand Canyon bezoeken (wandeling East Rim)

Is maar een korte autorit maar wil hem langzaam doen, over de west rim drive, paar keer stoppen.

In Page is Antelope Canyon interessant?

Dit is een lastige, we kunnen omrijden via Bryce, of zal Zion leuker zijn of allebei maar dat is veel te kort in 1 dag lijkt mij. Alhoewel er in Hurricane niet veel te doen is lijkt mij.

Vroeg vertrekken, richting Death Valley. Wat is hier leuk om te doen? Lijkt me an sich al erg apart maar zijn er echt highlight die je gezien MOET hebben?

Via de Tioga Pass (indien open) Yosemite binnenrijden, dan richting Oakhurst.

Inchecken in hotel en ’s middags zuiden van Yosemite Park bezoeken (met de sequoia’s).

Vroeg Yosemite Park in en voornamelijk in de Valley verblijven (wandelingen maken).

Richting San Fransisco, hotel inchecken, stad verkennen

Dag 10: San Francisco

Toeristische dingen doen, Golden Gate Bridge/Trams/misschien Alcatraz?

Rustig ontbijten, richting vliegveld, auto inleveren en terugreizen.

Eigenlijk ben ik vooral geinteresseerd naar tips. In de trant van "doe dit, anders krijg je echt spijt". Of ga hier kijken en niet daar, etc.
Maar ook: als je daar ben moet je die excursie doen, of daar eten. Dat buffet is beter dan die enz :) You catch my drift.

Alvast heel erg bedankt!
jos.nynke
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jos.nynke »

Mooie reis zo voor de eerste keer.

Wij zijn net terug en hebben het fantastisch gehad. Je zal er zeker van genieten. Wij hebben ook een deel van jullie voorgenomen reis gemaakt.

Wij hadden voor Zion gekozen i.p.v. Bryce en dat is voor ons in ieder geval goed uitgepakt. Zie onze reisverslagen. Zion naar Hurricane is maar een mijl of 25/30, valt heel erg mee. Hier kun je dan mooi de hele dag rondwandelen. Wij verbleven in Springdale, bij de ingang van Zion NP (500 meter).

Ik zal later vandaag nog wel even wat dingen bij elkaar zoeken misschien dat het jullie helpt. Vooral SF was heel mooi.

Tot later...
Jos
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Dag Tim,

Een paar puntjes die je misschien kan meenemen in je plannen...

* Grand Canyon: mensen die alleen naar de GC gaan "kijken" van aan de rand, zijn (of dat is mijn indruk) niet zo super onder de indruk. De mensen die het (terecht) "wauw" vinden hebben meestal ofwel zo'n helicoptervlucht gedaan, ofwel een wandeling waarbij ze een stuk in de canyon zijn afgedaald. Misschien is helicopter wel duur, zeker voor een heel gezin. Ik heb zelf de Bright Angel trail tot Plateau Point gedaan. Maar zeker als je de dag erop nog langs de rim gaat rijden (en ongetwijfeld stoppen aan alle uitzichtpunten), zou ik die eerste dag niet ook nog eens langs de rim doorbrengen, maar eerder de GC ingaan.

* Bryce of Zion: zeker met maar één dag ter beschikking, zou ik ZEKER kiezen voor Bryce. Zion is een leuk park om wat tijd in door te brengen en te relaxen, maar op zo'n korte reis ga je van Bryce meer een wauw-gevoel krijgen.

* Dag 6: 'vroeg vertrekken', schrijf je, en dan de volgende dag pas weg uit Death Valley... Ik vind het een wat vreemde keus om zoveel tijd door te brengen in Death Valley terwijl je reis zo kort is...

* Je rijdt enkel door Yosemite, en op die manier ga je er niet veel aan hebben. Blijf er langer ten koste van een deel van je voorziene tijd in Death Valley, of skip Yosemite en gebruik die dag ergens anders.

Veel succes in elk geval, ik ben alvast jaloers dat je al bijna mag vertrekken!

Plien
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

plien schreef:* Dag 6: 'vroeg vertrekken', schrijf je, en dan de volgende dag pas weg uit Death Valley... Ik vind het een wat vreemde keus om zoveel tijd door te brengen in Death Valley terwijl je reis zo kort is...
Hoe zo "zoveel tijd"? Ze moeten eerst uit Hurricane vertrekken, dus er blijft niet erg veel tijd over. De volgende dag is zo mogelijk nog krapper want dan moeten ze van Death Valley naar Oakhurst.
plien schreef:*
* Je rijdt enkel door Yosemite, en op die manier ga je er niet veel aan hebben. Blijf er langer ten koste van een deel van je voorziene tijd in Death Valley, of skip Yosemite en gebruik die dag ergens anders.
Vanuit Oakhurst gaan ze ook naar Yosemite, maar die dag vanuit DV blijft er inderdaad absoluut geen tijd over om iets van het park te zien, behalve dat wat je vnauit de auto ziet.
Als de Tioga Pass open is ozu ik een overnachting bij Lee Vining nemen, en dan de volgende overnachting on El Portal. Ik vind Oakhurst niet handig, je bent 1,5 uur bezig voordat je vanuit Oakhurst in d vallei bent.

Ik denk dat je oost en west doorelkaar haalt. Doe de uitzichtpunten langs de westrim en maak ook tijd voor een wandeling naar beneden zoals Plien schrijft. Dat is echt een geweldige ervaring.

Kijk eens in onze reisverslagen voor tips over de route en things to see.

Marianne
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

@Marianne: je hebt gelijk. Ik heb niet zo'n goed zicht op de rijtijden...

Maar Tim, in dat geval vind ik nog meer dat je de dagen 6 - 7 - 8 moet herbekijken. Zoals het er nu uitziet doe je die drie dagen eigenlijk niet veel anders dan rijden??? Een rijdag in een vakantie moet kunnen, maar zoveel rijdagen op zo'n korte vakantie??
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Martin & Marianne schreef: Als de Tioga Pass open is ozu ik een overnachting bij Lee Vining nemen, en dan de volgende overnachting on El Portal
Marianne
Volgens mij is alles al geboekt, dus ook de hotels neem ik aan?
Cure
Amerika-newbie

Bericht door Cure »

Hoi,

tot nu toe harstikke bedankt, ik ga dalijk even uitgebreid reageren en misschien wat specifiekere vragen stellen. Zal de reisverslagen eens doornemen, is zeer nuttig heb ik ondervonden.

Ja de hotels zijn al geboekt op aanraden van Tioga Tours, is al in maart gebeurd en toen waren we nog helemaal "blue" over de VS. Nu met alle info zou ik het misschien wel iets anders doen. Niettemin moeten we het hiermee doen.

Het is jammer dat we niet langer kunnen, maarja niks aan te doen. Het zal voor mij in ieder geval zeker niet de laatste keer naar de VS zijn. Mijn vader heeft zoiets van "wil der wel eens een keer kijken, maar dat zou ook de enige keer zijn". Nu heb ik zoiets, beetje voorwerk verrichten en hij zou zijn mening zomaar kunnen bijstellen :)
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Als je Alcatraz wil bezoeken, moet je nu nog je ticketten boeken! Ik werk op de toeristische dienst van San Francisco (als vrijwilliger) en da's het belangrijkste waarin we mensen teleur moeten stellen: als je slechts 3 dagen in de stad bent en je hebt nog geen tickets voor Alcatraz, dan geraak je er meestal ook niet. Of anders zeker op je eerste dag in de stad bij hen ticketten gaan halen (pier 33), dan betaal je geen boekingskosten (maar heb je ook maar af te wachten of er nog plaats is).

Breng de huurauto ook maar al terug als je aankomt in SF want de parking van de wagen zal je zoveel kosten als je hotelkamer. ;-) Neem gewoon een 3-dagen pas voor het openbaar vervoer (inclusief cable car, die anders 5 dollar per rit kost), te verkrijgen op de toeristische dienst.

Zeker doen: een fiets huren en langs het water naar Golden Gate Bridge rijden, dan over de brug en verder naar Sausalito en dan met de boot terug komen / wandelen in Golden Gate Park en Haight Ashbury / Coit Tower / rijden met de cable car / ...
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Korte reis naar de VS, eerste keer, wat tips gevraagd

Bericht door Vegasgirl »

Cure schreef:
Met wat invulling:

Landen om 18.45 lokale tijd. Dan huurauto ophalen en naar het hotel gaan.

’s Avonds wie fut heeft stad verkennen

’s ochtends ontbijten in Paris hotel.

11.00 uur opgehaald met limo voor het hertrouwen van mijn ouders (cadeau/verrassing van mijn broertjes en ik)

12.30 uur ongeveer weer terug in het hotel

’s middags shoppen in Premium Outlet Center en Fashion Show Center

’s avonds dineren bij .... en de stad ontdekken. Stratosphere Tower nog bezoeken? En dan ’s avonds of overdag?

Is maar een korte autorit maar wil hem langzaam doen, over de west rim drive, paar keer stoppen.

In Page is Antelope Canyon interessant?

Dit is een lastige, we kunnen omrijden via Bryce, of zal Zion leuker zijn of allebei maar dat is veel te kort in 1 dag lijkt mij. Alhoewel er in Hurricane niet veel te doen is lijkt mij.

Vroeg vertrekken, richting Death Valley. Wat is hier leuk om te doen? Lijkt me an sich al erg apart maar zijn er echt highlight die je gezien MOET hebben?

Via de Tioga Pass (indien open) Yosemite binnenrijden, dan richting Oakhurst.

Inchecken in hotel en ’s middags zuiden van Yosemite Park bezoeken (met de sequoia’s).

Vroeg Yosemite Park in en voornamelijk in de Valley verblijven (wandelingen maken).

Richting San Fransisco, hotel inchecken, stad verkennen

Dag 10: San Francisco

Toeristische dingen doen, Golden Gate Bridge/Trams/misschien Alcatraz?

Rustig ontbijten, richting vliegveld, auto inleveren en terugreizen.
Een spectaculaire restauranttip voor Vegas (zeker leuk voor je ouders als ze hun weddingvows gaan renewen: gaaf idee trouwens), vind ik Mix in the Hotel at Mandalay Bay.

http://www.mandalaybay.com/thehotel/mix.aspx

Van hier heb je een spectaculair uitzicht over de stad. Tis wel prijzig, maar ik weet jullie budgetten natuurlijk niet. Buffet is ook altijd erg lekker en zeer uitgebreid. Kan de Dishes in Treasure Island aanraden en de buffets in MGM en the Mirage (weet even de namen niet meer). SPice Market van PH (waar je zoveel reclame van ziet als zijnde beste buffet) kan ik niet echt aanraden.
Meer etenstips kan ik nog wel geven, maar elk hotel heeft tig restaurants en je kan dus overal wel iets van je gading vinden!

Ook leuk is het uitzicht van Stratosphere Tower en als je durft 1 van de attracties bovenop. Je kan in Vegas tot in de vroege uurtje bezig blijven, dus je kan genoeg zien in de paar dagen (zolang je bedje je nog niet roept :wink:).

De GC is heel groots en het is idd erg gaaf om een helicoptervlucht te doen. De prijzen vind ik behoorlijk meevallen. Wij hadden een korte tour (30 min), maar vond dat best prima (wist ook niet of ik misselik zou worden etc). Geboekt bij Papilion

http://www.papillon.com/

Ik geloof dat wij $120 pp kwijt waren.

Verder kun je dan wat trails of uitkijkpunten uitzoeken om te doen. Wij zijn na de helicoptervlucht door naar de rim gegaan voor sunset, de volgende morgen zijn we met de bus nr Hermts rest gegaan voor zonsopgang. Langs bijna de hele rim loopt ook een voetpad, dus je kan ook gewoon er langs blijven lopen als je niet nr beneden kan.

Als ik moest kiezen tussen Bryce en Zion zou ik ook kiezen voor Bryce. Ik vond Zion zelf niet zo bijzonder als je geen trail ging lopen (heb ik nog niet kunnen doen ivm mijn andere reisgezelschap). De scenic drive was daarentegen wel heel indrukwekkend.

Als je tijd zou hebben in Death Valley zou ik nr de Devils Racetrack gaan. Google er maar eens op, heel erg bizar. Ik heb er nog steeds geen mogelijkheid voor gehad (ligt ver in het park en het was voor telkens te warm, maar ik gan nu in december).

En zoals eerder gezegd, voor Alcatraz je kaarten alvast online bestellen. Anders heb je kan dat je pas een paar dagen later kan en dan moet je alweer weg :( . Ik vond het zelf errug leuk en dat had ik niet verwacht (had de film ook nooit gezien toen).

Wauw, dit is volgens mij alweer een behoorlijk verhaal geworden... haha nou de rest voor de volgende keer :wink:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

marijkedb schreef: Breng de huurauto ook maar al terug als je aankomt in SF want de parking van de wagen zal je zoveel kosten als je hotelkamer. ;-) Neem gewoon een 3-dagen pas voor het openbaar vervoer (inclusief cable car, die anders 5 dollar per rit kost), te verkrijgen op de toeristische dienst.
parkeren bij safeway op northpoint tussen mason en powell op doordeweekse dagen $16,00 per dag

Cablecar, opstappen op de "powell&mason"line, eindpunt op tayler vlakbij deze parkeergarage, hier verkopen ze ook de abo,s
Opstappen bij Giradelli's(powell&hyde) betekent meestal uren wachten

uitstappen bij chinatowm,union square en marketstreet(eindpunt) en vandaar met de tram(f-line) via de embarcadero weer terug
basha
Amerika-ontdekker

Bericht door basha »

zeker bryce!!!
en het buffet van MGM is jammie!!!

(kort maar krachtig hehe)
honeymoon in USA voor herhaling vatbaar
ruudenkit
Amerika-ontdekker

tips

Bericht door ruudenkit »

Hoi Tim,
wij zijn nu weer 1,5 mnd in nederland (helaas) wel veel ervaringen rijker.
De belangrijkste tip van mij is...het is beter om goed te zien dan veel te zien, wij hadden te veel hooi op onze vork genomen door in te korte tijd te veel te willen zien.

Wij zijn met 4 personen gegaan en vonden unaniem Yosemite het allermooist! Met name glacier point MOET JE ZIEN!!!
De schoonheid daarvan is nauwelijks te evenaren. kan je wel wat foto's laten zien (of je kunt ervoor googelen)
De rit erheen is wel een flinke omhoog maar je krijgt er veel voor terug.

SF: alcatraz is heel bizar om mee te maken....tickets boeken via internet is snel en veilig, toen wij aankwamen waren ze de komende 2 dgn al uitverkocht.
laat de auto maar staan want openbaar vervoer is goed geregeld, bovendien is het egt wel eng om te rijden over die heuvels, m.u.v. Lombard Street (meest kronkelige straat) dat is te gek!

Ik hoop dat jullie de golden gate bridge zonder mist kunnen zien, wij zagen steeds de top en de poten de rest was in mist gehuld (heeft ook z'n charme"
we waren er 3 hele dgn.

Las vegas is over the top, maar geweldig. we hebben 1 hele dag van hotel naar hotel gelopen (aanrader) je kunt ook de stripbus pakken (deze gaat over de hele strip) maar qua tijd scheelt het niet veel gezien het drukke verkeer).
hotels die je moet zien zijn:
venetian, gondeltocht in het hotel....
caesar's palace, keigroot en heel mooi
Stratosphere, de thrill rides op het dak zijn bizar, zelfs ik scheet het in mn broek toen ik dat zag.
luxor (hier verbleven wij) een zwarte piramide op het begin van de strip, ga ook in de lift, deze gaan diagonaal omhoog en omlaag. Heel raar om te ervaren.
savonds: Fonteinen bij Belaggio zijn erg mooi met verlichting
Treasure Island, de piratenshow, mits hij doorgaat (wij hadden 2 avonden pech door te harde wind.

We hebben een halve dag verspeeld aan de Hooverdam, deze vonden we erg tegenvallen.

Over death vallley zijn de meningen verdeeld: ik vond het top.
wel errug warm 49,5 graad, als je je mond opendeed leek het alsof iemand een fohn in je mons stopte.
maar met juweeltjes als dantes view, devils golfcourt, palet drive en devils golfcourt. Badwater is ook leuk..maar ik zou dit VOOR dantes view doen omdat het zicht hetzelfde is alleen is dantes door de hoogte een stuk indrukwekkender.
Als je het park uitgaat richting westen kom je langs de sanddunes (ook heel mooi) Het fijne van dit partk is dat alles dich bij elkaar ligt met uitzondering van een kasteel waarvan de naam me is ontschoten (ligt ver uit de buurt.)

Zion zijn we door heen gereden, vond ik niet zo bijzonder, denk dat je er echt moet gaan hiken om het pure te ervaren.

Bryce was goed te overzien, hier hoef je niet zo veel tijd aan te besteden om alles te zien...erg mooi. wel leuk om een klein wandelingetje omlaag te maken, das minstens zo imposant (rotsen lijken wel van papier mache

Grand canyon is vooral groot, ik heb de zonsondergang en opkomst gefilmd en foto's gemaakt...heel mooi.
Ik had de ideale spot, op een overghangende rots over de canyon, je moet wel overdag de spot verkennen anders zou je wel eens 1600 meter lager kunnen landen ;-)
Voordeel was dat ik sóchtend helemaal alleen was (geen gebler om me heen toen ik filmde en geen flitsende camerás.
Ik stond helemaal alleen op mijn spot en 300 meter verder zag ik de cameras's constand flitsen (tijdens zonsopgang 4.30 waren daar zeker een man of 50, op 1 vista point!!!!) lekker dringen dus

Zo toch weer een flink verhaal van me :-)

hoop dat je er wat mee kunt.

als je nog vragen hebt kun je me altijd mailen ruud_008@hotmail.com

grtz Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Ik wil alleen maar waarschuwen dat een zo strak geplande vakantie moeilijk is om vol te houden. Vooral als je onbekend bent in amerika kost het vinden van bepaalde dingen tijd...Dus be prepared dat je niet alles gaat doen/zien wat je ogeschreven hebt. Dat is in ieder geval mijn ervaring van de afgelopen 2 vakanties. Maar ondanks dat zal het een feest zijn, en heb je nog een goed excuus om terug te gaan!

PS ik vind Zion ook meer een park om langer door te brengen. Bryce is makkelijker te doen in een korte periode. En je hebt al Canyons gezien dus dan is sowieso Bryce interessanter!
Cure
Amerika-newbie

Bericht door Cure »

Allemaal harstikke bedankt voor jullie adviezen en tips!

Morgen vertrekken en ik neem het advies ter harte dat je beter minder dingen goed kan zien dan veel dingen half!
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Een hele fijne vakantie gewenst, geniet ervan en laat ons achteraf weten wat je allemaal gedaan hebt en hoe het bevallen is...

Plien
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Cure schreef:Allemaal harstikke bedankt voor jullie adviezen en tips!

Morgen vertrekken en ik neem het advies ter harte dat je beter minder dingen goed kan zien dan veel dingen half!
Fijne vakantie gewenst samen met je ouders en broertjes.

Pa en Ma gefeliciteerd met hun 25-jarig huwelijksfeest....... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer