Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite inplannen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Yosemite inplannen

Bericht door Pushkin »

Hoi Hoi,

Wederom een vraagje waar ik dus maar niet helemaal uitgeraak :?
We vertrekken vroeg in de ochtend vanuit SF naar Yosemite, schatting dat we rond 14u in de namiddag in Yosemite zullen arriveren.
Het eerste dat we willen doen is kijken of er nog plaats is voor de bus naar Glacier Point voor het Panorama Trail, voor de dag erna.
Stel dat dat niet zo is, is de Mist Trail dan een leuk alternatief om de meeste hoogtepunten te zien?

We zullen ook die namiddag onze tent nog moeten opzetten in Upper Pines. Mijn dilemma is Mariposa Grove, ik zou dit écht graag willen zien, en ik weet maar niet waar ik het moet inpassen.

OF we doen het nog na het opzetten van de tent, OF de dag erna als we de Panorama Trail doen, alleen vraag ik me dan af of het nog fysiek "haalbaar is om nog door te rijden naar Mariposa na zo'n zware hike?

De dag daarna willen we vroeg doorrijden langs de Tioga Pass naar Death Valley dus...

HELP!
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je inderdaad vroeg in de middag in Yosemite bent (en dat moet kunnen als je op tijd vertrekt, reken op ruim 4 uur rijden) lijkt het mij een prima plan om eerst die bus te regelen. Ik weet niet hoe druk het is (wanneer ga je?), maar het is waarschijnlijk wel verstandig om die kaartjes van te voren te regelen. Je kunt dan ook meteen de tent opzetten en je alvast oriënteren (wandelkaarten halen bij het visitor center etc).
Het is goed te doen om dan nog naar de Mariposa Grove te gaan. als alternatief zou je naar een van de andere groves kunnen gaan, dat is minder ver rijden, maar wel meer lopen.
De Mariposa Grove is ongeveer een uur rijden van de vallei. Hoeveel tijd je daar kwijt bent is afhankelijk van hoever je gaat, en of je de tram neemt etc.
Na de Panorama Trail nog naar de Mariposa Grove lijkt mij erg veel van het goede. Het is een lang wandeling en een behoorlijke aanslag op je kuiten (nou hadden onze kinderen daar geen last van moet ik zeggen, dus hangt ook wel van je leeftijd en conditie af).

Mocht je geen plaats meer kunnen krijgen op de bus (je hebt nog de keuze uit twee tijdstippen) dan zou ik inderdaad de mist trail doen, en dan naar Glacier Point rijden voor het uitzicht, en een van de wandelingen bij Sentinel Dome of Taft Point.
Wil je het na de Mist Trail wat relaxter doen, dan is een wandeling of fietstocht door de vallei ook geweldig. Je kunt dan naar Mirror Lake, en langs de Merced, ergens picknicken of zwemmen, heerlijk.
Glacier Point is ook een aanrader voor de avond, om de zonsondergang mee te maken.
Is het druk in het park, dan is het ook een idee om de Mist Trail later op de dag te doen, bv vanaf een uur of 4. Dan heb je wel tegenliggers, maar nauwelijks mensen die nog omhoog gaan.

Van Yosemite naar Death Valley is een lange dag, maar probeer toch om nog langs de Tioga Road nog iets te bekijken (Olmsted Point, wandeling naar Soda Springs).

Marianne
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Mist trail is zeker een perfect alternatief, inderdaar wel dikwijls zeer druk. We zijn daarna ook doorgereden naar Glacier Point, en ja een beermet haar jong tegengekomen... onvergetelijk. Mariposa 's anderdaags gedaan.

Ik heb wel een vraagje: de dag daarna willen jullie doorrijden langs Tioga Pass naar DV. Is dit in één keer bedoelt? Zoja, vind ik dit niet realistisch eventueel tussen stop in Mammoth Lakes?Onderweg nog zoveel moois...
dimi
Amerika-ontdekker

Bericht door dimi »

Hei,
De mist trail is een mooie route, vrij zwaar, maar goed te doen.
Het bestaat eigenlijk uit twee klimpartijen, een naar verval falls en voor de doorzetters een naar nevada falls. De meeste gaan tot vernal falls, dus dat stuk kan vrij druk zijn. Het mooiste vond ik echter het deel naar nevada falls, je hebt er ook het mooiste uitzicht. Je kan daarna de de john murr trail afdalen (wat niet zo steil is). Na deze wandeling waren we wel goed uitgeput en zijn we gewoon aan het zwembad in de village gaan liggen.
De Panorama trail hebben we niet gedaan, maar als je van glacier point komt denk ik dat het voornamelijk afdalen is. Het uitzicht op glacier point is natuurlijk fantastisch.
Om daarna naar mariposa grove te gaan, hangt er natuurlijk vanaf hoe uitgeput je bent. Maar op zich is die wandeling niet zo zwaar. Als je toch vroeg bent in yosemite kan je misschien eerst daar stoppen voor je je tent op zet. Indien je seqouia national park doet, zou ik mariposa grove overslaan: in seqouia national park zijn de seqouia's mooier en het is er minder druk.

Op 1 dag doorrijden naar death valley via tioga pass is goed te doen. Je moet wel flink doorrijden. Wij hebben er zo'n 12 uur over gedaan, met een aantal stops.
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Dimi,

Zoals je zegt heb je flink doorgereden en 12 uur over gedaan met enkele korte stops. Dit probeer ik in al mijn planningen toch te vermijden. In omgeving Mammoth Lakes kun je meer dan eens stoppen, ook daarom heb ik het met tussenstop gedaan.

Het is dus persoonlijke keuze.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als het kan zou ik ook een tussenstop nemen tussen Yosemite en Death Valley. Yosemite houdt ook niet op bij de vallei, de oostkant is ook prachtig en daar kom je niet aan toe als je in een keer doo meot rijden naar DV. En dan heb je nog Mno Lake, Bodie, Alabama Hills, allemaal erg mooi om te bezeoken.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dimi schreef:De Panorama trail hebben we niet gedaan, maar als je van glacier point komt denk ik dat het voornamelijk afdalen is. Het uitzicht op glacier point is natuurlijk fantastisch.
Het aardige van de Panorama Trail is dat je boven bij de Vernal Fall uitkomt, en dus de Mist Trail/Muir trail ook mee neemt. Je gaat inderdaad grotendeels naar beneden, maar er zit in het stuk naar de Vernal Fall nog wel een aardige klim. Wij hadden de steile afdaling genomen, vandaar de problemen met onze kuiten :wink: .
dimi schreef: Om daarna naar mariposa grove te gaan, hangt er natuurlijk vanaf hoe uitgeput je bent. Maar op zich is die wandeling niet zo zwaar.
Het is denk ik ook meer qua tijd dat het lastiger wordt, zelfs met de vroege hikers bus naar Glacier Point zul je toch pas later in de middag terug zijn. Voor de Panorama Trail staat 6-8 uur.

Marianne
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij zijjn gewoon in 1 dag van Stovepipe Wells naar Yosemite gereden via de Tioga Pass
Ja het is een dag veel rijden, maar we zijn vaak genoeg gestopt voor mooie dingen en 1 zo'n lange rijdag op je hele vakantie vind ik nou ook niet echt een probleem.
Ik vind het eerder zonde van m'n tijd om dan een half dagje te rijden, ergens te overnachten waar je voorkeur eigenlijk niet naar uit gaat, en dan daana weer een halve dag te rijden.

overigens hebben wij het in een uurtje of 10 gereden.
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Ok,

Het is zo dat we volgende week reeds vertrekken en alle overnachtingen zijn reeds geboekt, dus daar kan of wil ik liever niet meer gaan schuiven in de dagen/route.

Op mijn plan staat dat we 6u30 rijden (zonder stops) van Yosemite naar Death Valley. In Death Valley slapen we in Stovepipe Wells dus nog gelijk de tijd om de dag na onze overnachting in DV daar te bezichtigen.

Anyway, ik zal toch wel niet de enige zot zijn die de rit Yosemite - DV gedaan heeft/ of gaat doen? :oops: LOL

Om op jullie vraag te antwoorden, we zetten onze tent op/ arriveren op een vrijdag. Dus de Panorama zou voor zaterdag zijn, waarin ik veronderstel dat het best wel druk zal zijn in het park :?

Als ik het goed begrijp zou dit dus moeten lukken:

Aankomst in het park na de middag (ong. 14u) - tent opzetten en Visitor Centre - naar mariposa rijden om daar de Giant Trees te kijken.
Om welk uur zouden jullie "ten laatste" terugrijden naar Yosemite Village? We willen toch ook niet in de pikkedonker terugrijden...

Zaterdag dan de Panorama, en als het niet moest lukken de Mist Trail.
Als ik het goed begrijp: als je de wagen neemt voor de Mist Trail naar Glacier Point dan eindig je ook weer hier? (loop je dan een rondje?)
Want bij de Panorama loop je toch naar beneden nietwaar?

*OEF*

Ik weet het, veel vragen, maar het lijkt ook allemaal zo verwarrend :oops:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Pushkin,
Het is goed bedoeld hoor, maar het valt me op dat je de reis van uur tot uur inplant. Dat komt op mij wat gestressed over.
Ga gewoon lekker op weg en geniet van alles wat je tegen komt.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je iets "mist" dat op je lijstje staat, álles is mooi.
Ga gewoon eens ergens een uurtje op een rots zitten en kijk eens om je heen zonder dat je een twee uur later op een andere plek moet zijn omdat dat in je planning staat :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pushkin schreef:Als ik het goed begrijp: als je de wagen neemt voor de Mist Trail naar Glacier Point dan eindig je ook weer hier? (loop je dan een rondje?)
Je moet de shuttlebus nemen naar het begin van de Mist Trail (Happy Isles, bekijk eens een kaartje op de NPS-site, of bekijk de Yosemite Today).
De Mist trail gaat naar de Vernal Fall en verder naar de Nevada Fall, maar niet naar Glacier Point (dat is de Panorama Trail).

Zie hier, het aparte stukje op de tweede bladzijde: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... yhikes.pdf

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 aug 2007, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Hey Thebes :D
Ik kan wel tegen wat kritiek hoor :wink: anders moet je je ook niet op een vragen-forum begeven, nietwaar? :D
Maar je hebt gelijk... ik heb het van de week nog moeten horen van mijn ouders :wink: ik heb gewoon 2 wensen op mijn lijstje staan en das Mariposa Grove en Panorama of Mist-Trail, alleen had ik totaal geen idee hoe ik ze nou net het beste kon inplannen, das alles :wink:

Blijkt dat we later zijn en Mariposa niet meer kunnen zien, dan moeten we maar eens een keertje terugkomen he! 8)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Hoi Pushkin,

Yosemite is prachtig! Wij zijn er eerder geweest, maar toen de westkant en het dal.
Deze reis (v.a. 3 september) komen we er aan het eind van de trip, rond 22 september, maar dan via de oostingang.
Jullie gaan een schitterende reis tegemoet. Heb net het schema bij "op een rijtje" bekeken.

We zijn tegelijk in San Francisco, misschien komen we elkaar tegen?

Heel veel plezier in ieder geval :D
dimi
Amerika-ontdekker

Bericht door dimi »

Aankomst in het park na de middag (ong. 14u) - tent opzetten en Visitor Centre - naar mariposa rijden om daar de Giant Trees te kijken.
Om welk uur zouden jullie "ten laatste" terugrijden naar Yosemite Village? We willen toch ook niet in de pikkedonker terugrijden...
Indien jullie de zuidelijke ingang nemen van yosemite dan passeer je in feite maripose grove. Dus als jullie je camping toch gereseveerd hebben kan je er even goed stoppen. Anders mag je rekenen op 1 uur rijden vanuit yosemite village naar mariposa grove.
Wij zijn er ook geweest de periode dat jullie gaan en het begon donker te worden rond 19u30. En dan zit je het best al aan je tent want in het donker rijden is geen lachertje.

Indien je niet zeker bent ivm de hikes, ga dan naar het visitors center, daar wordt je altijd heel goed geholpen (dit doe je best in alle nat.parks).
Swat, het is misschien allemaal wel verwarrend als je er nog niet bent geweest. Maar eenmaal je er bent is het 'poep' simpel.

Genier er vooral van en pas op voor de beertjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dimi schreef:Wij zijn er ook geweest de periode dat jullie gaan en het begon donker te worden rond 19u30. En dan zit je het best al aan je tent want in het donker rijden is geen lachertje.
Wij hebben jaren geleden in septmber in Crane Flat gekampeerd. We aten dan 's avonds in Yosemite Village en dan was het inderdaad al donker als we terug reden naar de camping. En als het donker is, dan is het ook echt donker! We zijn al eens de ingang naar de camping voorbij gereden. Maar als je het rustig aan doet, is het geen proleem hoor, de weg vanuit het zuiden naar de vallei is goed te doen, je moet wel de tijd nemen.

Je spaart inderdaad wat tijd uit door vanuit SF eerst naar de Mariposa Grove te gaan. Als je dan naar de camping rijdt ben je er nog wel voordat het donker is.

Marianne
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

De panorama trail lijkt mij ook wel mooi om te lopen, hoop dat wij die ook kunnen doen met de kinderen. Kan iemand vertellen hoe zwaar deze is?

Ter indicatie: onze dochter heeft vorig jaar 10 kilometer in Finland gelopen, zij heeft een aangeboren voetafwijking en verminderde spierkracht in haar kuit, kun je onderweg nog afhaken mocht het voor haar te zwaar worden en terug naar een ontmoetingspunt?
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Myste.

Hieronder een link naar een overzicht van hikes in Yosemite.

De panoramatrail is meer dan 13 kilometer en inspannend. Lijkt me zwaar voor een tiener die snel moe is.

http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/valleyhikes.htm
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Okay, dan denk ik dat ik een keuze ga moeten maken tussen

Mariposa Grove (langs de zuidkant arriveren (gaat dit als we van SF komen?) eerst doen en dan onze tent opzetten... en dan de dag erna Mist Trail, want het reserveren van Panorama Trail-bus zal wel niet meer lukken dan...

Of Mariposa laten schieten en gewoon bij aankomst de Panorama Trail-bus gaan reserveren en opt gemakje alles verkennen en tent opzetten.

Ik krijg het gevoel dat ik zeker nog eens moet teruggaan :!: :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

myste87 schreef:De panorama trail lijkt mij ook wel mooi om te lopen, hoop dat wij die ook kunnen doen met de kinderen. Kan iemand vertellen hoe zwaar deze is?

Ter indicatie: onze dochter heeft vorig jaar 10 kilometer in Finland gelopen, zij heeft een aangeboren voetafwijking en verminderde spierkracht in haar kuit, kun je onderweg nog afhaken mocht het voor haar te zwaar worden en terug naar een ontmoetingspunt?
Nee, je kunt niet afhaken. Misschien helpt het als je voldoende tijd neemt, maar zoals gezegd daalt het behoorlijk en dat merk je vooral in je kuiten.
De Mist Trail is dan handiger, omdat je dan zelf kunt bepalen tot hoe ver je omhoog gaat.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pushkin schreef:Okay, dan denk ik dat ik een keuze ga moeten maken tussen

Mariposa Grove (langs de zuidkant arriveren (gaat dit als we van SF komen?) eerst doen en dan onze tent opzetten... en dan de dag erna Mist Trail, want het reserveren van Panorama Trail-bus zal wel niet meer lukken dan...

Of Mariposa laten schieten en gewoon bij aankomst de Panorama Trail-bus gaan reserveren en opt gemakje alles verkennen en tent opzetten.

Ik krijg het gevoel dat ik zeker nog eens moet teruggaan :!: :wink:
Wij hebben de bus de avond van te voren gereserveerd, en dat lukt toen nog. En je kunt toch bellen? Dit staat op de link die ik heb gegeven:
Making Reservations: Once you are in the park, tour reservations may be placed at any Tour & Activity Desk or by calling x1240 from any house phone. To make reservations prior to your arrival in the Park, please call (209) 372-4FUN (4386). Reservations can be made up to seven days in advance.
Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer