Ik ben een dochter van een moeder die graag in Amerika wilt rentenieren. Ik ben zelf hard bezig om ook naar Amerika te verhuizen maar mocht dit lukken dan mag ik mijn mamsie niet zomaar meenemen volgens mij...
Ik heb al uren (dagen...) achter de pc gezeten om meer informatie hierover te krijgen maar het enige wat ik vind is waarbij je ook gaat werken in Amerika. Mijn moeder wilt dus alleen daar legaal wonen en hoeft niet perse te werken. Weet iemand hier hoe dat in zijn werk gaat en of het uberhaubt mogelijk is?
Ander vraagje...stel ik win een greencard is er dan een manier om mijn moeder ook legaal in Amerika te laten wonen?
Alvast heeeeeeel erg bedankt voor jullie hulp want ik zie door de bomen het bos niet meer
Amerika kent geen visum voor renteniers, helaas voor veel mensen. Bij de topic, kun je tussen de mazen van de wet doorkomen, speelt dit ook. ChevyAstro hoeft ook niet meer te werken omdat hij voldoende inkomen heeft maar zal zich moeten schikken aan de regels die gelden. Voor je moeder geldt hetzelfde. Een oplossing is om mee te doen aan de greencard loterij of zoals voorgesteld aan ChevyAstro een bedrijf kopen en dit (als je niet meer wilt werken) laten runnen door een manager.
D.m.v. aankoop van een bedrijf kun je een E2 visum aanvragen wat oneindig verlengbaar is (zolang je een bedrijf hebt wat aan de E2 eisen voldoet) Jullie zouden zelfs beiden op een E2 kunnen gaan, je moeder als investeerder, jij als manager.
Dit kan natuurlijk alleen als je moeder ook voldoende geld heeft om een bedrijf te kunnen kopen. Indien dit niet het geval is en ze heeft enkel voldoende inkomen om te rentenieren dan is dit ook geen oplossing.
Blijft alleen over de greencard loterij. Je kunt overigens niet zomaar je moeder meenemen als jij zou winnen, de kaart is voor jou, eventueel voor je man en kinderen maar de rest van de familie heeft pech.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.