Terug van vakantie oosten VS

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Terug van vakantie oosten VS

Bericht door Dennis » 24 dec 2003, 17:40

Ziezo, ik ben weer terug uit de VS. Het betrof een korte 11-daagse trip naar Philadelphia, New York City en Washington, DC. Het is daarbij tot heel veel leuke ontmoetingen gekomen, o.a. met een hoop Amerikaanse vrienden die ik al lang niet meer had gezien en waarvan er twee zelfs gingen trouwen; maar ook een bijzonder leuke maar helaas te korte ontmoeting met Petra, één van de AllesAmerika.com redacteurs. Haar verslag van onze ontmoeting kun je trouwens al nalezen op haar Amerikablog (datum: 21 december).

Hoewel ik niet van plan ben een uitgebreid reisverslag te maken van mijn vakantie, kun je wel vooruitkijken naar een uitgebreide samenvatting met de hoogtepunten van de reis, inclusief een paar foto's en enkele waardevolle reistips, die jullie ook een hoop problemen kunnen besparen.

Eentje zal ik alvast verraden: draag geen riem of schoenen met metaal als je naar de VS gaat, want dan zul je er bij elke controle met een metaaldetector eruit gepikt worden. En aangezien sinds 11 september bijna alle openbare gebouwen zwaar bewaakt worden en dus ook van metaaldetectoren voorzien zijn, betekent dat dat je er vaak, heel vaak, tussenuit wordt gepikt.

Het volledige reisverslag plus enkele andere updates van de site hoop ik binnen een paar dagen online te kunnen plaatsen, dus blijf de site goed in de gaten houden.

Voor nu: hele fijne kerstdagen toegewenst!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels

Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis » 27 dec 2003, 17:43

Wel, hier is hij dan: het reisverhaal staat online! Kijk snel op deze pagina. Als je wilt reageren, kan dat uiteraard in deze thread! Ik ben benieuwd naar je reactie.
Dennis

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 27 dec 2003, 20:50

Ik heb van je verslag genoten, Dennis! Wij vonden het ook ontzettend leuk jullie te ontmoeten en wat rond te leiden, jammer, dat de tijd zo beperkt was. Maar je moet zeker nog eens terugkomen, je hebt nog heel veel van Washington en omgeving gemist :).

Dat huwelijk klinkt wel echt traditioneel en leek in jouw beschrijving erg op dat van ons, ook met rehearsal dinner en 6 bruidsmeisjes en jonkers (en een Best Man en Maid of Honor).
Ik herkende veel in je beschrijving.

Doe de groeten aan Steven!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis » 28 dec 2003, 13:29

Ik heb inderdaad ook nog lang niet het idee dat ik alles gezien heb, Petra. Maar we hebben genoten van het gedeelte dat we wel gezien hebben! Het staat in ieder geval vast dat ik nog een keer terugkom, want ik ben me er absoluut bewust van dat ik nog lang niet alles van DC en ook New York gezien heb. En Philly, for that matter. :D
Dennis

Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino » 29 dec 2003, 15:22

Bedankt voor het reis verslag!

Ivm met metaaldetectoren: het beste is gewoon spontaan je sleutels, portefeuille, broeksriem en dergelijke in het mandje te leggen dat aan iedere metaaldetector aanwezig is. Als de veiligheidsmensen je verzoeken om dat te doen doe het dan ook. Als je 3X door de detector moet gaan omdat er iets blijft piepen en het blijkt dan je broeksriem te zijn, terwijl ze je gevraagd hadden om hem uit te doen, dan kunnen ze daar meestal niet echt mee lachen. Ik heb het ook sterk ondervonden op mijn reis naar NY. Op de luchthaven kan ik zoiets sterk begrijpen, maar op veel plaatsen is het echt op het paranoide af...

Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis » 29 dec 2003, 15:41

Als het mij gevraagd werd deed ik dat uiteraard ook. Maar ik werd het moe op een gegeven moment en als men mij niets vroeg liep ik gewoon met riem en al door de detector heen en vertelde vervolgens tegen de veiligheidsagent dat mijn riem dat ding overal liet afgaan. Als je dat met een grapje afdoet, kunnen ze er heel vaak wel om lachen.

Paranoide vind ik het trouwens niet dat er overal beveiliging is. Zeker, ik had liever gezien dat die er niet hoefde te zijn, maar de realiteit is dat er twee jaar geleden ruim 3.000 doden gevallen zijn bij terroristische aanslagen in de VS. Dat steden als New York en Washington DC dan goed beveiligd worden vind ik niet meer dan normaal.

Probeer je maar eens voor te stellen hoe wij gereageerd hadden als het Binnenhof in Den Haag gebombardeerd was door terroristen, twee jaar geleden. Dan hadden wij op precies dezelfde manier gereageerd en waarschijnlijk en masse metaaldetectoren uit de VS geïmporteerd.
Dennis

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 29 dec 2003, 15:41

Het is ook aan te raden je schoenen uit te doen als er ook maar iets metaal-achtigs op zit.

Ik vind het wel goed, die extra veiligheid voor de musea. Voorheen kon je zo het museum binnenlopen, want er wordt geen toegang geheven en die musea hebben onvoorstelbare schatten hangen en staan.
Terroristen of niet, er kan altijd een of andere gek zijn met slechte bedoelingen, denk aan de schade aan de Nachtwacht, die met een mes werd aangebracht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer