Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag even hulp vliegticket

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
searcher
Amerika-ontdekker

Graag even hulp vliegticket

Bericht door searcher »

Ik ben een newbie :wink: en wij hebben een vliegticket met vertrek vanaf Brussel Airport naar Las Vegas gekocht bij American Airlines Be

We hebben 1 overstap op Chicago

Nu staat de volgende tekst op het ticket

OPERATED BY AMERICAN AIRLINES
CHECK-IN WITH OPERATING CARRIER

Het ticket vermeldt :

Brussel Airlines............Chicago----------American Airlines --Las Vegas.

De vraag:

Het is me niet duidelijk of ik bij AA moet in checken OF bij Brussel Airlines.

Bij navraag bij beidde maatschappijen krijg ik 2 verschillende antwoorden.
Brussel Airlines zegt dat AA de vlucht uitvoert en AA zegt het omgekeerde.

Hoe kom ik hier nu achter ? Vlucht nummer bij aankomst op de luchthaven te checken en dan in te checken ?

Bedankt
Searcher
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Mijn eerste ingeving als staat operated by American Airlines zou zijn dat het een vlucht is uitgevoerd door American Airlines, dus zou ik zeggen inchecken bij American.

Het beste kun je gewoon naar het vliegveld toe gaan en op de info schermen kijken welke balie je in moet checken. Vaak komt het dan wel goed.

Succes ermee!
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Tja, dat klinkt als "Codesharing". Twee maatschappijen die een innige samenwerking hebben. (bv net als KLM en Northwest) Toch moet je via het internet kunnen uitvinden wie de vlucht nu werkelijk uitvoert. Als er bij jou staat "Operated by American Airlines", dan zal dat dan ook wel zo zijn.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

en uiteindelijk zullen ze allebei dezelfde inckheckbalie hebben dus dan even de compu/teletekst ect in de agten houden
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je vliegt zowiezo met American Airlines, Brussel Airlines vliegt zelf helemaal niet naar de VS, alle vluchten zijn een codeshare met AA. Gewoon op de luchthaven kijken naar het vluchtnummer en dan naar de balie die aangegeven wordt, zorg wel voor voldoende tijd.

Harry
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

En je moet sowieso gewoon op de luchthaven inchecken dan, want je kan volgens mij niet in Europa inchecken op een vlucht van een Amerikaanse carrier (andersom lukt iig ook niet, hier inchecken op bijv een klm-vlucht).
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

misschien begrijp ik je verkeerd, maar toen wij naar US gingen met Continental konden wij gewoon thuis inchecken en de boardingpassen uitprinten, en hoefden we alleen nog maar de bagage af te geven bij een speciale balie.

off topic: wij vlogen vanaf Brussel, en ik vond 3 uur vantevoren aanwezig zijn in BRU redelijk veel, het voordeel is daar dat er een centrale secuity check is, met veel poortjes. Wij waren er in 5 minuten doorheen. Het Schiphol systeem met check aan de gate vind ik veel omslachtiger en tijdrovender.
searcher
Amerika-ontdekker

Bericht door searcher »

fcolos schreef:En je moet sowieso gewoon op de luchthaven inchecken dan, want je kan volgens mij niet in Europa inchecken op een vlucht van een Amerikaanse carrier (andersom lukt iig ook niet, hier inchecken op bijv een klm-vlucht).
Je kunt indien geboekt bij de amerikaanse carrier gewoon online inchecken.
Stoelen kun je vaak al ruim van te voren vast leggen.
searcher
Amerika-ontdekker

Bericht door searcher »

Harry schreef:Je vliegt zowiezo met American Airlines, Brussel Airlines vliegt zelf helemaal niet naar de VS, alle vluchten zijn een codeshare met AA. Gewoon op de luchthaven kijken naar het vluchtnummer en dan naar de balie die aangegeven wordt, zorg wel voor voldoende tijd.

Harry
Bedankt
Ik houd 2 1/2 uur van te voren aan

Gr Searcher
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer