Wij beiden hebben een onverklaarbare liefde voor Amerika, bij mij zit het duidelijk in de genen. Mijn familie woont daar. Ik heb een Indische achtergrond.. Mijn vader kwam naar Nederland met zijn moeder, broers en zusjes. Zijn zussen en één broer zijn vervolgens naar Amerika geëmigreerd, mijn vader wilde ook maar kreeg geen toestemming. De exacte reden is me ontschoten, maar ik herinner me dat het te maken had met een stop op de stroom immigranten naar Amerika, die na een bepaalde datum in Nederland waren aangekomen. Mijn vader viel dus in die categorie en mocht niet naar Amerika. (Staat me ook bij dat hij TBC had, maar weet niet of dat juist in die periode was.. dus houd me ten goede) .. Het was één van de grootste teleurstellingen in mijn vaders leven. Hij heeft wel altijd lange tijd in het buitenland kunnen werken.. zoals Singapore, Duitsland, Saoudi Arabie ..
In ieder geval mijn vader, mijn broer, neven, nichten .. noem maar op .. we hebben allemaal wat met Amerika. Zo ook mijn man .. en als er zich ooit een mogelijkheid had voorgedaan dat we naar Amerika zouden kunnen (via werkgever in een internationaal bedrijf bijv.), dan hadden we het zo gedaan. Toch hebben we het idee laten varen, omdat het ons onmogelijk en onrealistisch leek en misschien ook wel gebaseerd op een te romantisch beeld van een leven in Amerika ..
Nu zijn we in september naar Washington geweest en echt het moment dat we aankwamen op Dulles Airport en ik de Amerikaanse vlag zag.. voelde ik me thuis. Kreeg zelfs een brok in mijn keel. Ons verblijf daar was fantastisch .. Nu sinds we terug zijn is het verlangen om naar Amerika te gaan toch weer sterk aanwezig. Ik ben wel wat realistischer nu wat betreft het achterlaten van mijn leven hier. Vroeger was ik zo vertrokken, maar we hebben inmiddels wel wat opgebouwd hier nu.. Vier schatten van kinderen (3jr, 2x4jr & 6 jr) .. we hebben een huis gekocht .. mijn man werkt als systeembeheerder.. Ik zou zo gaan hoor, daar niet van.. maar mits alles goed georganiseerd is en voldoende zekerheden geeft aan een jong gezin..
Maar ja waarom dromen als het niet mogelijk is … zijn we nu echt kansloos?
En hoe start je zoiets op? Waar begin je eigenlijk?
Sandy
p.s. we zijn naar een Nascar night race geweest in Richmond - Zo fantastisch en indrukwekkend!
We zijn meegenomen door Amerikaanse vrienden, die ons kennis lieten maken met "Tailgating" .. Overal Amerikanen aan het grillen en 'hanging out' bij de track. Heel gezellig en gemoedelijk...
Ik heb echt mijn hart verloren aan Amerika - als ik Amerikanen zie, dan houd ik al van ze
..