Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Deze site kwam ik tegen op internet.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Jan
Amerika-ontdekker

Deze site kwam ik tegen op internet.

Bericht door Jan »

Hier kan je je inschrijven en dan regelen hun de inschrijvingen enzo voor de loterij maar ik vertrouw er niks van.
Niet dat ik het wou doen ofzo maar was gewoon beetje aan het lezen op een site die een kennis mij gaf en stond deze link bij:
http://www.usagc.org/index2.aspx?afk=Gglocaldutim01eng
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Er is al uitgebreid tegen allerlei lotterij websites gewaarschuwd. NIET DOEN dus.

De enige echte loterij wordt georganiseerd door het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken.

Begin je zoektocht hier:

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html

DEELNEMEN AAN DE LOTERIJ (als die er weer komt) IS GRATIS, EN REDELIJK EENVOUDIG ZELF TE REGELEN.

WEBSITES DIE GOUDEN BERGEN BELOVEN, BELOVEN LUCHTKASTELEN EN WILLEN JE ALLEEN MAAR GELD UIT DE ZAK KLOPPEN!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
WimR
Amerika-ontdekker

Bericht door WimR »

Bennogr schreef:Er is al uitgebreid tegen allerlei lotterij websites gewaarschuwd. NIET DOEN dus.

De enige echte loterij wordt georganiseerd door het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken.

Begin je zoektocht hier:

http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html

DEELNEMEN AAN DE LOTERIJ (als die er weer komt) IS GRATIS, EN REDELIJK EENVOUDIG ZELF TE REGELEN.

WEBSITES DIE GOUDEN BERGEN BELOVEN, BELOVEN LUCHTKASTELEN EN WILLEN JE ALLEEN MAAR GELD UIT DE ZAK KLOPPEN!
Ja sorry hoor, ik heb al diverse malen aangegeven dat wij wel via de beruchte site onze greencard hebben gewonnen en dat in 1 keer. Alleen laat je je niet verleiden door in zee te gaan met het bureau Katz..ja dat kost klauwen met geld.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb laatst "voor de aardigheid" eens naam en adres ingevuld bij een van die betalende sites. Kreeg ik om half zes (!) in mijn ochtend een dame aan de lijn die vertelde dat ik absoluut via hen moest werken, dat formulier is ZO moeilijk, daar kom je zonder advocaat niet uit. Plus natuurlijk dat ik een geweldige kans maakte, omdat ik uit Nederland kom.

Haar een half uur aan de praat gehouden (kon ze tenminste geen andere mensen bedriegen) en toen voelde ze nattigheid en hing op. Terecht, dat ophangen dan, want ik heb al jaren geleden een groene kaart gekregen en ben zelfs sinds 2003 Amerikaan.

Maar ik bedoel maar, ze houden prachtige praatjes, maar ze willen alleen maar je geld.

Als je toch via zo'n bureau hebt gewonnen, heb je meer dan normaal geluk gehad.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Omdat we deze weken hier waarschijnlijk toch weer een aantal bezoekers/lezers gaan krijgen die op zoek zijn naar info over de Green Card Loterij en zo, even dit artikel nog van Test-Aankoop, de Belgische Consumentenorganisatie:

(...) De organisatie Usafis (een privé-organisatie) treedt op als tussenpersoon tussen u en de Amerikaanse overheid. U kunt via deze organisatie deelnemen door ofwel rechtstreeks naar de website te gaan (http://www.official-green-card.org), of via de pop-upberichten die u op het scherm te zien krijgt als u op het internet surft. Deze berichten zijn afkomstig van het US Programme of Green Card Usafis en stellen voor om deel te nemen aan de loterij. De deelname aan de trekking is gratis, maar Usafis vraagt wel een som voor de geleverde service (inschrijving, controle van de gegevens, bewijs van de inschrijving, enz.). Usafis stelt zich verantwoordelijk voor de goede registratie van uw inschrijving en zou ervoor zorgen dat uw inschrijving niet uitgesloten wordt. De betaling kan enkel met een kredietkaart gebeuren. Al snel nadat u zich heeft ingeschreven, neemt een Engelstalig persoon contact met u op die u verzekert dat het Amerikaanse consulaat u zal opbellen om de deelname te bevestigen, maar ook om… u een woordenboek Engels te verkopen aangezien u van plan bent u te vestigen in het land van Uncle Sam. Uw kredietkaart wordt gedebiteerd door een firma die zich buiten de landsgrenzen van de VS bevindt.

Wat doen?
De enige officiële website die deze loterij organiseert en die erkend werd door de Amerikaanse overheid is http://www.dvlottery.state.gov. Er bestaat geen enkele plicht om geld te storten om deel te nemen aan dit jaarlijkse programma. U zult enkel dossierkosten moeten betalen als uw dossier werkelijk geselecteerd wordt.

De Amerikaanse overheid stelt geen externe consultants aan, noch privé-diensten voor het beheer van dit programma. De tussenpersonen of andere diensten die hun hulp aanbieden bij de voorbereiding van de dossiers doen dat zonder enige toestemming of gezag van de Amerikaanse overheid.

Alle aanvragen die voldoen aan de gestelde voorwaarden, die elektronisch door de kandidaat gestuurd werden, genieten eenzelfde kans om geselecteerd te worden door de computer als de aanvragen die elektronisch werden doorgestuurd door een betaalde tussenpersoon die het dossier voor de kandidaat samengestelde.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

WimR schreef:Ja sorry hoor, ik heb al diverse malen aangegeven dat wij wel via de beruchte site onze greencard hebben gewonnen en dat in 1 keer. Alleen laat je je niet verleiden door in zee te gaan met het bureau Katz..ja dat kost klauwen met geld.
Wim, je schreef vorig jaar ook dit:
WimR schreef:Ik heb meegedaan via USAFIS voor de DV2007, en ja wij hebben gewonnen, maar niet zonder slag of stoot. Ook wij wilde hieronder uit, maar dat ging niet meer. Eigenlijk hebben wij verder geen problemen gehad behalve dat zij niet meer op onze e-mails reageerden en ja dat van die gratis vliegticket daar hebben wij nooit meer iets van gehoord.
En Kastelke heeft gelijk, mocht je winnen dan zijn zij zeer dwangmatig bezig om dit via hun advocaten buro Katz te laten doen en dat is heel duur.
Wij hebben het zelf verder gedaan en uiteindelijk staat er ook in onze paspoorten de Visum ongelooflijk maar waar.
In mijn optiek is het een Scam organisatie die toch kan zorgen dat je kan winnen..heel maf eigenlijk, maar ik zal toch via de orginele site je laten inschrijven...succes
Bron: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=usafis

Jouw advies is dus toch ook om er gewoon geen geld aan uit te geven, en het document zelf in te vullen?

Sorry hoor, ik vind maar dat mensen niet genoeg kunnen gewaarschuwd worden! Er zitten hier zoveel mensen die al deelnamen, als je écht niet weet hoe je het forumulier in moet vullen, dan kan je het hier nog altijd vragen. Gratis. Er is hier niemand die je ondertussen woordenboeken of wat dan ook van je visakaart gaat afschrijven, niemand die je in het holst van de nacht belt, niemand die je aan wil zetten om voor 4 jaar tegelijk in te schrijven, niemand die jouw tracht wijs te maken dat je meer kans hebt om te winnen als je het 'via ons' doet, niemand die je wijsmaakt dat de Amerikaanse ambassade zelf jou gaat contacteren, niemand die je valselijk gratis vliegtuigtickets gaat beloven, ... (vergeet ik nog iets?)

Oh ja, misschien ook nog even dit bekijken, als je nog niet overtuigd bent:
A Few Words about the Diversity Visa Program. There have been instances of fraudulent websites posing as official U.S. Government sites. Some companies posing as the U.S. Government have sought money in order to "complete" lottery entry forms. To learn more, please see the Federal Trade Commission Warning . Applicants selected in the Diversity Visa random drawing are notified by the Department of State, Kentucky Consular Center by letter, NOT email and are provided instructions on how to proceed to the next step in the process. No other organization or company is authorized by the Department of State to notify Diversity Visa lottery applicants of their winning entry.
bron: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1749.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer