Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Papierwerk trouwen in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MSFlash
Amerika-ontdekker

Papierwerk trouwen in Las Vegas

Bericht door MSFlash »

Hallo kenners,

Op 15 mei jl. zijn wij getrouwd in Vegas en hebben rondgesnuffeld op het internet hoe het papierwerk af te handelen. Men zegt dat alles simpel op te lossen is, maar mijn ervaringen liggen iets anders:

De volgende documenten hebben wij meegekregen:
-Affidavit of Application for Marriage License
-Marrige Certificate

Nu moeten wij een Certified Copy Of A Marriage Certificate aanvragen, maar welk formulier moeten wij nu meesturen..???
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Certified copies of a marriage certificate (which is proof of marriage) may be obtained by contacting:

Clark County Recorder
P.O. Box 551510
Las Vegas, Nevada 89155-1510
(702) 455-4336

The fee is $10.00 per copy.

You may also visit their web site by clicking on Recorder under the Other Links section at the bottom of this page.

Hier is het Recorder website: http://www.co.clark.nv.us/RECORDER/certs.htm
MSFlash
Amerika-ontdekker

Bericht door MSFlash »

Even voor de duidelijkheid:

Ik hoef alleen een certified copy aan te vragen..?? M.a.w. wij hoeven niets mee te sturen? Alleen een aanvraagformulier en een money-order van USD 10,00?

Daarna een kopie van de certified copy gebruiken om een Apostil aan te vragen.

Heb ik het zo goed in beeld..???
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik geloof van wel.
MSFlash
Amerika-ontdekker

Bericht door MSFlash »

Ik moet het wel zeker weten.....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

MSFlash schreef:Ik moet het wel zeker weten.....
Bel dan naar dat nummer dat Joke hier boven reeds vermeld heeft.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

als het niet goed is, hoor je het wel.
MSFlash
Amerika-ontdekker

Bericht door MSFlash »

Kan het wat vriendelijker..??
Mijn engels is nou niet zo goed dat ik in technische details kan treden omtrent ambterlijke formulieren. Iemand heeft toch wel ervaring in deze..?? Alle hulp is welkom.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Het was niet onvriendelijk bedoeld.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Joke schreef:Het was niet onvriendelijk bedoeld.
Idem voor mij.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
MSFlash
Amerika-ontdekker

Bericht door MSFlash »

OK, excuses voor mijn wat heftige reactie. No hard feelings. Blijft mijn vraag aan de mensen die deze ervaring hebben doorstaan: wat is stap voor stap de juiste procedure.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Dit heb ik op een andere site gevonden, wellicht dat dit helpt?

Dan ben je getrouwd en terug in Nederland. Je kan dan eventueel je huwelijk inschrijven bij de Burgerlijke Stand in je woonplaats, zodat je huwelijk ook in Nederland geldig is. Hiervoor heb je enkele zaken nodig. Na afloop van je huwelijk krijg je van de kapel de compleet ingevulde Marriage License mee. Hierop vult de kapel de datum van het huwelijk in en de naam van de dominee. Dit stukje papier heeft verder geen waarde en kan dus gebruikt worden om in te lijsten. Maar voor je dit doet zul je er een kopie van moeten maken. Deze kopie moet je opsturen, samen met een money order van 10 dollar naar het Marriage License Bureau. Het adres is te vinden achter op de License. Zij sturen je dan een zogenaamde Certified Copy op. Dit is hetzelfde papiertje, maar nu met stempel en zegel van de staat Nevada. De officiële License dus, welke je in moet leveren bij de burgerlijke stand. Dit hoeft echter niet genoeg te zijn. Het kan namelijk zijn dat je een Apostille nodig hebt. Dit is een document dat wordt afgegeven door de Secretary of State van de staat Nevada. Het aanvragen is simpel, zodra je de certified copy binnen hebt, maak je hier een kopie van en deze stuur je weer op met een money order van 75 dollar naar het adres dat te vinden is op de achterzijde. Je krijgt de apostille nu vanzelf thuis gestuurd. Informeer bij de burgerlijke stand van je woonplaats of je de apostille ook echt nodig hebt. Nu heb je alles wat je nodig hebt om het huwelijk in Nederland in te schrijven. We wensen je veel trouwplezier!

Voor informatie over de Marriage License en het adres van het Marriage License Bureau, klik: hier. Voor informatie over de Apostille klik: hier.
Enkele links van trouwkapellen: A Little White Wedding Chapel, Viva Las Vegas Wedding Chapel en Garden of Love.

Succes!

Manon
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Manon, je hebt de links in je laatste alinea niet actief gemaakt ;)
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Manonneke

Bericht door Manonneke »

oja, ships.... :oops:

Het komt van:

http://www.verenigdestatenvanamerika.co ... wenlv.html

Groetjes!

Manon
MSFlash
Amerika-ontdekker

Bericht door MSFlash »

OK..het probleem is nu het volgende. Een money-order wordt in Nederland niet meer gebruikt. Een internationale cheque ook niet en Western Union betaald niet aan overheidsinstellingen. Clark County accepteert ook geen contant geld. Wat nu...heeft iemand hier recent ervaring mee gehad..??
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

MSFlash schreef:OK..het probleem is nu het volgende. Een money-order wordt in Nederland niet meer gebruikt. Een internationale cheque ook niet en Western Union betaald niet aan overheidsinstellingen. Clark County accepteert ook geen contant geld. Wat nu...heeft iemand hier recent ervaring mee gehad..??
Je kunt volgens mij nog wel met een bank cheque betalen. Neem kontakt op met je bank en vraag om raad. Als je een Postbank rekening hebt, kun je hier informatie daarover vinden. Ik geloof dat dit is wat je zoekt.

Margaret
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer