binnen kort ga ik naar la en meerdere plaatsen in california...maar ik hoorde ergens dat ze daar nog al tegen roken zijn!?
hoe zit dat ...ik weet dat je niet in restaurants enzo kunt roken maar op straat od parken ...waar moet ik op letten?!
Ik ben zelf een roker en heb eigenlijk niet veel hinder gehad in Amerika.
In restaurants mag je nergens roken, in de hotels kan je zelf kiezen of je een rokerskamer of niet-roker kamer wil. Wij hebben altijd een niet-roker kamer genomen, voor mijn gezin wat te sparen, en ben altijd buiten een sigaretje gaan roken.
In de meeste parken mag je alleen roken op de parking en niet op de trails, meestal is dit vanwege het groot brandgevaar dat er wegens de droogte heerst. Wat ik wel deed was zelfs op de parking mijn sigarettenpeukje goed uitdoen en oprapen, het is er overal zo netjes dat ik me anders schuldig zou gevoeld hebben.
In Universal Studio's in Hollywood mag je alleen roken in de daarvoor bestemde rookzones die aangegeven zijn, deze kom je wel regelmatig tegen.
Op straat heb ik gewoon gerookt en heb ik geen problemen gehad.
Met een beetje goede wil, kan je overal op tijd en stond een sigaretje roken.
Nou zie ik je al denken, daar hebben we er weer één, maar geloof me ik spreek uit ervaring, het is veel beter voor je en minder moeilijk dan je denkt. Je zult het zeker waarderen als je gestopt bent. Succes.
Een paar jaar geleden kregen wij een Nederlandse jongen te gast voor twee weken. Hij rookte ook meer dan een pakje per dag. Omdat wij een niet-roken huis hebben, heeft hij de gelegenheid inderdaad aangenomen om te stoppen.
Hij is ons nog altijd dankbaar, want hij is al twee jaar rook vrij. De moeite van het proberen waard, dus.
Ik sluit me volledig aan bij Anita, het is echt niet vervelend om buiten te moeten staan, vaak is het nog wel gezellig ook en zo kom je ook weer leuke dingen van anderen te weten.
Wat ik wel erg goed vind is de grote asbakken die meestal bij de deur staan, zo hou je alles netjes en bijvoorbeeld in SF hangen er aan de prullebakken kleinere asbakken zodat je ook niet wordt "uitgenodigd" om het op de grond te gooien. Dat mogen ze van van mij in Nederland ook doen.
Nog een voordeel, je komt heel vlug in contact met andere mensen die daar ook staan te roken men maakt een praatje en zo kom je soms aan goede tips over wat er te doen of te zien is in de omgeving.
Gr.
Rob
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.