Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Helder en duidelijk @BahamaOne .
Jouw insteek komt aardig overeen met die van mij.
Ook ik huur de laatste jaren bij Hertz op dezelfde wijze waarop ik dat eerder bij National deed...
Je huurt een midsize car en je ziet wat er nog meer beschikbaar is.
Als je het niet zelf ziet vraag je een greeter even mee te kijken..
En je vergeet niet die na afloop te bedanken op een manier dat ie er ook iets aan heeft....
Maar .....
Wat jij en ik beleven als "flexibiliteit " een plus in onze reisbeleving kan voor een ander juist belemmerend werken.
Onbekend maakt onbemind ...
Er zijn massa s mensen die uitkijken naar het zekere en geregelde van een pre paid auto
Er zijn er ook die het pre paid nog gebruiken om de kat uit de boom te kijken vwb andere mogelijkheden..
Onze langjarige , seniore , forumgenoot @Coyote gaf in het verleden ook aan pre-paid bij derde partijen te boeken.
Was geen fan van loyalty programma s en code s.
Zou je eens willen aangeven waardoor jij je boekingswijze gewijzigd hebt @Coyote ?
Ook voor hen die kiezen voor derde partij / pre-paid boeken is deze thread bedoeld.
We kunnen niet bij elke posting proberen iemand over te halen om op onze wijze te boeken.
We kunnen wel aangeven hoe wij het doen en tegelijkertijd verwijzen naar de degelijke bookers die er zijn.
Het Nederlandse UStravel en het Duitse Usareisen bijvoorbeeld zijn hele degelijke tussenpersonen waarvan je weet dat ze geen idioot hoge tarieven .
Anders dan Sunny Cars die juist speculeren op onzekerheid bij de klant om daarmee hun marge te maximaliseren .
Een paar weken geleden wist ik een kennis over te halen zijn bestaande Avis pre-paid huur te cancelen en opnieuw rechstreeks te huren bij Avis.be met de beste AWD W819200.
Twee dagen later kreeg ik een app je ; want hij had zijn eerdere pre paid huurbedrag alweer op zijn bank retour ...
Als je wat vaker huurt kun je het ook wat meer uit de losse pols doen....de tijd die je er zelf voor nodig hebt gehad om dat zo te ervaren gaat ook op voor een ander.
Jouw insteek komt aardig overeen met die van mij.
Ook ik huur de laatste jaren bij Hertz op dezelfde wijze waarop ik dat eerder bij National deed...
Je huurt een midsize car en je ziet wat er nog meer beschikbaar is.
Als je het niet zelf ziet vraag je een greeter even mee te kijken..
En je vergeet niet die na afloop te bedanken op een manier dat ie er ook iets aan heeft....
Maar .....
Wat jij en ik beleven als "flexibiliteit " een plus in onze reisbeleving kan voor een ander juist belemmerend werken.
Onbekend maakt onbemind ...
Er zijn massa s mensen die uitkijken naar het zekere en geregelde van een pre paid auto
Er zijn er ook die het pre paid nog gebruiken om de kat uit de boom te kijken vwb andere mogelijkheden..
Onze langjarige , seniore , forumgenoot @Coyote gaf in het verleden ook aan pre-paid bij derde partijen te boeken.
Was geen fan van loyalty programma s en code s.
Zou je eens willen aangeven waardoor jij je boekingswijze gewijzigd hebt @Coyote ?
Ook voor hen die kiezen voor derde partij / pre-paid boeken is deze thread bedoeld.
We kunnen niet bij elke posting proberen iemand over te halen om op onze wijze te boeken.
We kunnen wel aangeven hoe wij het doen en tegelijkertijd verwijzen naar de degelijke bookers die er zijn.
Het Nederlandse UStravel en het Duitse Usareisen bijvoorbeeld zijn hele degelijke tussenpersonen waarvan je weet dat ze geen idioot hoge tarieven .
Anders dan Sunny Cars die juist speculeren op onzekerheid bij de klant om daarmee hun marge te maximaliseren .
Een paar weken geleden wist ik een kennis over te halen zijn bestaande Avis pre-paid huur te cancelen en opnieuw rechstreeks te huren bij Avis.be met de beste AWD W819200.
Twee dagen later kreeg ik een app je ; want hij had zijn eerdere pre paid huurbedrag alweer op zijn bank retour ...
Als je wat vaker huurt kun je het ook wat meer uit de losse pols doen....de tijd die je er zelf voor nodig hebt gehad om dat zo te ervaren gaat ook op voor een ander.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Even los van persoonlijke voorkeuren voor bepaalde verhuurders wel of niet en prijzen, kun je prima boeken bij US travel. Je hebt daar namelijk ook gewoon de mogelijkheid om pay later te kiezen. Het zit goed verstopt maar in een van de laatste schermen kun je daarvoor kiezen. Ja dat kost iets extra maar daarmee ben je wel heel flexibel.
Die flexibiliteit vind ik wel heel erg belangrijk.
Die flexibiliteit vind ik wel heel erg belangrijk.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb bij Hertz nu een pay later optie en ben het met je eens dat dit altijd de voorkeur heeft!
Bij Avis maakt het me eigenlijk niks uit omdat je daar tot 48 uur van te voren nog kunt annuleren als je al betaalt hebt en duurt het maar 2 a 3 dagen voordat het weer op je CC staat. In principe prima.
Bij Hertz is dit wat minder transparant omdat er ook op de site vermeld staat dat het tot 150 dollar kan kosten wil je dus annuleren (met de nadruk op kan). Of dit in de praktijk ook gebeurd heb ik geen ervaring mee.
Voor mij heb ik nu die Avis reservering dus al vooruit betaalt omdat het verschil in prijs vrij groot was en ik dat toch echt teveel vindt voor last minute switchen. Ik heb ook nog nooit last minute een reserveboeking gebruikt, maar daar zit ik ook echt niet op te wachten als ik aankom om dan te gaan discussieren over of ik een auto wel/niet mooi vindt en wat ik dan perse wil hebben. Wel eens teleurgesteld geweest (Pickup geboekt, Jeep Wrangler meegekregen) en een keer een wrak meegekregen waar ik pas later achter kwam en ben toen de dag erna terug gegaan en kreeg netjes een andere auto mee. Maar dat is denk ik persoonlijk toch?
Codes etc. gebruik ik als ik denk dat ik er recht op heb, die discussie is hier al zovaak voorbij gekomen en blijft nog steeds ieders keus toch?
Bij Avis maakt het me eigenlijk niks uit omdat je daar tot 48 uur van te voren nog kunt annuleren als je al betaalt hebt en duurt het maar 2 a 3 dagen voordat het weer op je CC staat. In principe prima.
Bij Hertz is dit wat minder transparant omdat er ook op de site vermeld staat dat het tot 150 dollar kan kosten wil je dus annuleren (met de nadruk op kan). Of dit in de praktijk ook gebeurd heb ik geen ervaring mee.
Voor mij heb ik nu die Avis reservering dus al vooruit betaalt omdat het verschil in prijs vrij groot was en ik dat toch echt teveel vindt voor last minute switchen. Ik heb ook nog nooit last minute een reserveboeking gebruikt, maar daar zit ik ook echt niet op te wachten als ik aankom om dan te gaan discussieren over of ik een auto wel/niet mooi vindt en wat ik dan perse wil hebben. Wel eens teleurgesteld geweest (Pickup geboekt, Jeep Wrangler meegekregen) en een keer een wrak meegekregen waar ik pas later achter kwam en ben toen de dag erna terug gegaan en kreeg netjes een andere auto mee. Maar dat is denk ik persoonlijk toch?
Codes etc. gebruik ik als ik denk dat ik er recht op heb, die discussie is hier al zovaak voorbij gekomen en blijft nog steeds ieders keus toch?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Als jullie zeggen dat jullie met een greeter praten voor een eventuele upgrade, bedoelen jullie dan de mensen die de auto's daar parkeren of gewoon in de office? Want als zo'n greeter gewoon zegt "neem deze maar mee hoor" en je komt bij de gate dan zien ze toch dat je een andere klasse gepakt heb dan je gereserveerd hebt en moet je bijbetalen (neem ik aan)?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als een greeter je (bijvoorbeeld in ruil voor een stroopwafel
)een andere auto meegeeft tekent die meestal je ophaalfornumier af en dan krijg je die auto zonder bijbetalen mee.
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Laat dat 'seniore' nog maar even achterwege, hè?...
Ik moet even heel hard nadenken waarom ik voorheen enkel bij brokers boekte en de laatste jaren bij beide maar vooral ook rechtstreeks bij verhuurders kijk naar autohuur.
Ik denk dat ik tot die tijd bij brokers prijzen vond die flink concurreerden met de verhuurders zelf. Ik bedoel, in oktober 2019 heb ik voor 2 weken een Mustang Cabrio via Happy Tours bij Alamo kunnen huren voor $ 431,16 met betaling achteraf. Daar kon toen geen verhuurder aan tippen.
Wellicht ben ik mijn blikveld v.w.b. autohuur gaan verruimen toen iedereen ging statusmatchen bij de autoverhuurders. Ik had eerst nooit zoveel te matchen maar kon toen een keer toch dankzij mijn status bij Wyndham Rewards (motels) een matching doen en van daaruit kon ik uiteindelijk doormatchen tot PC member bij Hertz en matchen bij Avis en National.
Overigens, ik kijk nog steeds bij brokers. Ook voor de aanstaande trip in juni. En ook nu kan een verhuurder zelf nog steeds niet tippen aan de deal die ik nu bij ustravel.nl heb. Ik bedoel, waar vind jij een Convertible voor 22 dagen voor iets meer dan € 1.000 incl. one way??
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo is het bij mij wel altijd gegaan 'neem deze maar mee' en nee, ik heb nog nooit hoeven bijbetalen bij het uitrijden.
En 'aftekenen' zoals @Tantelotje aangeeft is bij mij nog nooit gebeurd. Het is altijd goed gegaan bij mij. En als ik al tegen problemen was aangelopen had ik aangegeven dat ik de huurauto na akkoord van de desbetreffende greeter mocht meenemen. Nou weet ik niet of de greeter zelf in hun systeem e.e.a. heeft aangegeven als ik een specifieke auto mocht meenemen. Dat zou best kunnen.
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
Je komt er wel mee weg .
Maar het zou wel verrekte Hollands zijn !!!
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Ik ben de allerlaatste om toespelingen te maken mbt kalenderleeftijd, maar je bent ook hier natuurlijk wel een "senior member "
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Er lopen in de garage (dus niet in de office) genoeg mensen rond die je assisteren bij je auto. Als je vragen hebt, ect. Die kun je natuurlijk ook aanspreken dat je een specifieke auto wil of niet tevreden bent over de auto's die er staan of die je in sommige gevallen toegewezen krijgt. Of het lukt is de vraag en hangt af van de situatie ter plaatse. Ik doe het nooit. Maar ik geef ook niks om auto's.
Ik wil zo kort mogelijk in die garage zijn voor een auto na een lange reis en heb geen zin in een eventuele onderhandeling met een greeter en eventueel zwaaien met dollars. Als dat anno 2026 overigens überhaupt nog kan/gebruikelijk is.
Ik zoek een auto uit (indien ik vrije keuze heb), kijk naar de staat van de banden, andere beschadigingen, wat zaken die ik handig vind, zoals apple carplay en climate control, verstelbare stoel ect. Ik start de auto om te kijken of er geen lampjes blijven branden, olie of onderhoud nodig is ect en we rijden weg.
Bij onze Texas reis in september 2024 en onze Florida reis in juni 2022 hadden kregen we uiteindelijk een categorie hoger mee dan we gehuurd hadden maar daar kwam de greeter zelf mee.
- bedeve
- Amerika-expert
"
Ik wil zo kort mogelijk in die garage zijn voor een auto na een lange reis en heb geen zin in een eventuele onderhandeling met een greeter en eventueel zwaaien met dollars. Als dat anno 2026 overigens überhaupt nog kan/gebruikelijk is.
Je hebt een hele vliegreis lekker in de rust/slaap stand kunnen zijn.
Aan het begin van je vakantie vraag je een greeter om wat persoonlijke dienstverlening.
Je vraagt dat aan een minimum loon hourly ....
Eventueel zwaaien met $Dollars ????
Wat een plezier doe je dan iemand met $ 10 .....
Oh ja ; Hollands zie ik ....
Je hebt een hele vliegreis lekker in de rust/slaap stand kunnen zijn.
Aan het begin van je vakantie vraag je een greeter om wat persoonlijke dienstverlening.
Je vraagt dat aan een minimum loon hourly ....
Eventueel zwaaien met $Dollars ????
Wat een plezier doe je dan iemand met $ 10 .....
Oh ja ; Hollands zie ik ....
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wij zien (bijna) nooit een greeter in de garage. Wat we wel zien zijn mannen en vrouwen die auto's in bepaalde vakken komen zetten. Zo iemand wel eens aangesproken, sprak alleen Spaans en was blijkbaar alleen aangenomen voor dat klusje.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Ok die spaans sprekende meneer snapt US dollar bills als je een automerk en type van je voorkeur noemt, denk ik.
Een Ford Explorer is in het spaans nog steeds een Ford Explorer
En ja de greeters zijn meestal de mensen in de garage met een polo/shirt/overhemd/jas aan met een logo van de verhuurder; de meesten rijden/verplaatsen autos van inlever punt weer terug naar de vakken en zetten auto's op gereserveerde plaatsen.
Ik ga dat eens proberen wat @Tantelotje zegt over dat aftekenen. Ik ben al eens teruggestuurd omdat ik een auto uit een andere rij had gepakt, misschien helpt het om wel uit te mogen rijden
Een Ford Explorer is in het spaans nog steeds een Ford Explorer
En ja de greeters zijn meestal de mensen in de garage met een polo/shirt/overhemd/jas aan met een logo van de verhuurder; de meesten rijden/verplaatsen autos van inlever punt weer terug naar de vakken en zetten auto's op gereserveerde plaatsen.
Ik ga dat eens proberen wat @Tantelotje zegt over dat aftekenen. Ik ben al eens teruggestuurd omdat ik een auto uit een andere rij had gepakt, misschien helpt het om wel uit te mogen rijden
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik weet niet precies wat ze doen, meestal een onleesbare opmerking in combinatie met iets wat op een paraaf ljikt. Maar het werkt; nooit vragen gehad bij de exit boothCoyote schreef: ↑06 feb 2026, 06:35
En 'aftekenen' zoals @Tantelotje aangeeft is bij mij nog nooit gebeurd. Het is altijd goed gegaan bij mij. En als ik al tegen problemen was aangelopen had ik aangegeven dat ik de huurauto na akkoord van de desbetreffende greeter mocht meenemen. Nou weet ik niet of de greeter zelf in hun systeem e.e.a. heeft aangegeven als ik een specifieke auto mocht meenemen. Dat zou best kunnen.
Roland
Haha, dat is een keer gebeurd ja. We hadden een Standard SUV gehuurd bij Alamo in Seattle en we konden niet echt iets van onze zin in de rij vinden. Er liep een mevrouw rond, en ik vroeg of ze wat leuks had voor ons. Haar reactie was: do you have a candybar? En die had ik niet, maar wel een stroepwaffel, die had ik in het vliegtuig in m'n tas gestopt. Die wilde ze wel en ze gaf ons de sleutels van een Ford Expedition
Uiteraard werd de stroepwaffel nog aangevuld met een fooi!
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
De autohuurprijzen blijven maar dalen de laatste tijd en het loont om te blijven kijken.
Zojuist keek ik weer bij ustravel.nl en zie, de Convertible is alweer zo'n € 72 / $ 85 in prijs gezakt voor mijn periode. Gelijk een nieuwe boeking gemaakt. Zit nu ruim onder de € 1.000 voor 22 dagen autohuur (incl. drop off en Pay on Arrival).
Zou ik direct betalen dan zit ik zelfs al onder de € 900. Dat doe ik niet want nu houd ik iets meer vrijheid qua wijzigingen. Overigens de Full Size SUV is slechts € 10 goedkoper en een Midsize SUV zelfs € 7 duurder
dan de Convertible die ik nu gehuurd heb.
Ook bij National(.de) zag ik dat de prijzen aardig gezakt zijn. Nog steeds zo'n € 100 duurder dan bij Alamo (voor een Convertible) maar de prijzen komen al in de buurt van Alamo. Ik hield National ook al een tijdje in de gaten maar die was steeds veel duurder. Bij National was het weglaten nu van Konto-Nummer 5005946 voordeliger dan met dat nummer.
Bij Hertz zie ik nog geen nieuwe prijswijzigingen. Nog steeds dezelfde prijs voor een Midsize SUV sinds ik daar vorige week een backup boeking vastlegde. Bij Hertz overigens geen keuze uit een Convertible dus die vergelijking kan ik niet maken. De Q4 (Midsize SUV) is daar slechts enkele tientjes goedkoper dan de Convertible bij Alamo.
Roland
Zojuist keek ik weer bij ustravel.nl en zie, de Convertible is alweer zo'n € 72 / $ 85 in prijs gezakt voor mijn periode. Gelijk een nieuwe boeking gemaakt. Zit nu ruim onder de € 1.000 voor 22 dagen autohuur (incl. drop off en Pay on Arrival).
Ook bij National(.de) zag ik dat de prijzen aardig gezakt zijn. Nog steeds zo'n € 100 duurder dan bij Alamo (voor een Convertible) maar de prijzen komen al in de buurt van Alamo. Ik hield National ook al een tijdje in de gaten maar die was steeds veel duurder. Bij National was het weglaten nu van Konto-Nummer 5005946 voordeliger dan met dat nummer.
Bij Hertz zie ik nog geen nieuwe prijswijzigingen. Nog steeds dezelfde prijs voor een Midsize SUV sinds ik daar vorige week een backup boeking vastlegde. Bij Hertz overigens geen keuze uit een Convertible dus die vergelijking kan ik niet maken. De Q4 (Midsize SUV) is daar slechts enkele tientjes goedkoper dan de Convertible bij Alamo.
Roland
Wij hebben een Chevrolet Tahoe SUV 4wd voor 2k via sunnycars (28 dagen). Bij sunny cars zelf is die niet goedkoper vooralsnog iig.
Overigens de keuze voor sunny cars omdat ik daar al jaren huur (binnen Europa maar ook Zuid-Amerika) en nog nooit problemen hebt gehad.
Overigens de keuze voor sunny cars omdat ik daar al jaren huur (binnen Europa maar ook Zuid-Amerika) en nog nooit problemen hebt gehad.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@Padje Je keuze voor Sunnycars in Europa en Zuid Amerika is te rechtvaardigen want daar kennen ze een eigen risico en dan is de all in formule van Sunnycars prima en is de prijs ook meteen concurrerend omdat in Europa en Zuid Amerika het afkopen van je eigen risico en de verzekeringen relatief duur zijn.
In de VS is dat anders want er is geen eigen risico en de verplichte verzekeringen zitten al in het tarief (in de meeste gevallen). Wat bedoel je met ''Bij sunnycars zelf is die niet goedkoper vooralsnog''?
Want je noemt 2x in Sunnycars in je bericht..
In de VS is dat anders want er is geen eigen risico en de verplichte verzekeringen zitten al in het tarief (in de meeste gevallen). Wat bedoel je met ''Bij sunnycars zelf is die niet goedkoper vooralsnog''?
Want je noemt 2x in Sunnycars in je bericht..
Dat was mij niet bekend! Ik bedoelde dat ik opnieuw had gekeken bij sunnycars maar dat de prijs niet lager is geworden tov van de reeds gemaakte boeking 
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Zoals hier al omgeschreven, voor de V.S, is Sunnycars 9 van de 10x niet interessant en te duur.
Als je dan toch via hun gaat boeken, gebruik dan een partnerlink. Scheelt je weer 10%, bijvoorbeeld https://booking.sunnycars.de/?ak=2394758.
Een mooi alternatief voor Sunnycars is TUI cars. https://www.tuicars.com/ibe/?agk=vacationatsea
Als je dan toch via hun gaat boeken, gebruik dan een partnerlink. Scheelt je weer 10%, bijvoorbeeld https://booking.sunnycars.de/?ak=2394758.
Een mooi alternatief voor Sunnycars is TUI cars. https://www.tuicars.com/ibe/?agk=vacationatsea
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht