Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke vliegmaatschappij en waarom.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Afgelopen zomer gingen wij voor het goedkoopste ticket. Ook voor de zomer van 2007 willen wij een zo goedkoop mogelijk ticket, service is voor ons dan bijzaak. Wij gaan met z'n vijven dus dan tikt het toch lekker aan als de prijs per ticket wat hoger is voor betere service. Het is even een lange zit maar dan kan de vakantiepret ook beginnen!
Groetjes Elly
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Tijdens ons verblijf in de VS afgelopen januari was op de tv een programma waarin werd geopperd dat op termijn (weet niet welke) tickets 'a la carte' worden verkocht. Je hebt een basis prijs en daarbij kun je extra's kiezen, een maaltijd, extra betalen; dekentje, extra betalen, een koptelefoon, extra betalen, enz. enz. Een soort keuzemenu, je geeft je wensen op bij de aankoop van je ticket.Marby schreef: Wat vinden jullie: Zou je meer willen betalen om betere service te krijgen? Ik weet dat velen van jullie dat inderdaad doen door in economy plus of business class te vliegen, maar hoe denkt de rest er over?
Ik heb daar tot nu toe verder niets meer over gehoord, misschien onze Amerika-forummers?
Helena
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij denken er hetzelfde over als Elly, de goedkoopste prijs of liever nog gratis (op frequent flyer mijlen). Die paar uur oncomfortabel komen we ook nog wel door.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ligt er dus aan hoeveel uur dat gaat zijn/worden.
Een korte vlucht tot zo'n 3-4 uur kan nog wel maar daarboven wil ik graag gewwon iets meer service.
Een korte vlucht tot zo'n 3-4 uur kan nog wel maar daarboven wil ik graag gewwon iets meer service.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Condor
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Niet enkel hoog en laagseizoen bepalen de prijzen.
Ook de dag van vertrek.
Vertrek op een zaterdag en je betaald je blauw.
Vertrek op een dinsdag en dat scheeld hem genoeg om daar enkele dagen u goed te amuseren .
Ik heb ook een goede site gevonden waar je mooie prijzen kan vinden en heb deze op mijne site gezet.
Je kan prijzen daar gerust raadplegen.
Heb honderden sites bezocht en deze waren de beste.
Krijg wel de stuipen van de meeste sites.
Prijzen zijn exclusief dit en dat.
Ze bieden in het groot prijzen aan waarvan je zegt WOWWW.
Maar als je alle kosten erbij rekend ben je genaaid.
Ook de dag van vertrek.
Vertrek op een zaterdag en je betaald je blauw.
Vertrek op een dinsdag en dat scheeld hem genoeg om daar enkele dagen u goed te amuseren .
Ik heb ook een goede site gevonden waar je mooie prijzen kan vinden en heb deze op mijne site gezet.
Je kan prijzen daar gerust raadplegen.
Heb honderden sites bezocht en deze waren de beste.
Krijg wel de stuipen van de meeste sites.
Prijzen zijn exclusief dit en dat.
Ze bieden in het groot prijzen aan waarvan je zegt WOWWW.
Maar als je alle kosten erbij rekend ben je genaaid.
Georgia on my mind.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Nou 15,- dollar voor een stoel bij de exit zouden wij zeker betalen.
Nu is het een godgeschenk als we zo'n stoel gegund krijgen van een stewardess.
Ron in ruim 2 meter en past er echt niet tussen.
Waardoor het 8 uur kramperen is voor hem.
Maar weet niet waar dit keuze menu eindigt zeg maar
Als die prijzen veel meer zullen gaan stijgen is het nog maar de vraag.
Over het algemeen vergelijken we wel verschillende prijzen, met zo gunstig mogelijke overstap.
Groetjes Petra
Nu is het een godgeschenk als we zo'n stoel gegund krijgen van een stewardess.
Ron in ruim 2 meter en past er echt niet tussen.
Waardoor het 8 uur kramperen is voor hem.
Maar weet niet waar dit keuze menu eindigt zeg maar
Als die prijzen veel meer zullen gaan stijgen is het nog maar de vraag.
Over het algemeen vergelijken we wel verschillende prijzen, met zo gunstig mogelijke overstap.
Groetjes Petra
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Weet je, dat extra betalen voor stoelen en maaltijden en drankjes is toch helemaal niet zo vreemd? Als je in een hotel logeert betaal je ook extra voor een beter uitzicht of een grotere kamer. Een hotel aan zee is duurder, dan een hotel aan de overkant van de straat. Wil je een ruimere auto, dan is het duurder. Op vrijwel alle andere gebieden knipperen we niet eens als iets wat duurder is, omdat het meer biedt. Maar in een vliegtuig wel. Een paar jaar van nu weten we niet beter. De keuze is er nog altijd tussen gerief en minder gerief. Zelf zou ik liever hebben, dat ze iedereen een extra $15 zouden rekenen, ipv die ene gangplaats passagier, want dan merk je het niet echt.
Maar ja, degenen, die dan kiezen voor de $15 minder voor een middenplaats krijgen nu een kans om dat te doen. Misschien werkt dit uiteindelijk in het voordeel van degenen, die gewoon niet in het midden wensen te zitten!
Wat ik wil zeggen is, dat de vliegprijzen relatief gelijk zijn gebleven en het logisch is, dat met de tegenwoordige economische omstandigheden er ook wordt geprobeerd wat extra te verdienen.
Maar ja, degenen, die dan kiezen voor de $15 minder voor een middenplaats krijgen nu een kans om dat te doen. Misschien werkt dit uiteindelijk in het voordeel van degenen, die gewoon niet in het midden wensen te zitten!
Wat ik wil zeggen is, dat de vliegprijzen relatief gelijk zijn gebleven en het logisch is, dat met de tegenwoordige economische omstandigheden er ook wordt geprobeerd wat extra te verdienen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Voor mij geld ook de prijs als belangrijkste factor. Dan heb ik verder nog wel een voorkeur voor een maatschappij, United of Delta vind ik wat service betreft veel beter dan Martinair of KLM.
Martinair heeft als voordeel dat het rechtstreeks vliegt op Orlando, maar ben niet kapot van het personeel van Martinair.
Vaak vliegen bij United en Delta wat oudere stewards en die vind ik prettiger en meer aanspreekbaarder dan de meeste "jonkies"van Martinair.
Bij United is de boeing 777 perfect met de eigen schermpjes, hoef niet mijn nek meer te verdraaien om te kunnen kijken, en de koffie ..Starbucks...
Ook het "Amerikaanse"gevoel wat je gelijk krijgt als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt.
Wel ooit gevlogen met martinair met een piloot die alles vertelde over toeristische punten, we vlogen toen over New York, was helder weer en de piloot vertelde ons wat alles was en waar we moesten kijken, kregen een tourtje in de lucht, helemaal geweldig!! Een keertje met martinair naar Turkeije gevlogen, op de terugweg vlogen we over de ijssel en toen kregen we een tour over de oude Hanzesteden Deventer en Zutphen !! Ruby en ik keken elkaar aan ... dat moest dezelfde piloot zijn!!
Voordeel wbt stoelen ed., ik ben niet lang en dochter valt ook nog mee, wel is het af en toe lastig als iemand heel lang is achter je of een groter formaat,vooral als ze veel bewegen... heb weleens naast iemand van een heel groot formaat gezeten tijdens een binnenlandse vlucht in de States en dat is niet echt prettig, niet voor de persoon zelf, maar ook niet voor degene die er naast zit
Martinair heeft als voordeel dat het rechtstreeks vliegt op Orlando, maar ben niet kapot van het personeel van Martinair.
Vaak vliegen bij United en Delta wat oudere stewards en die vind ik prettiger en meer aanspreekbaarder dan de meeste "jonkies"van Martinair.
Bij United is de boeing 777 perfect met de eigen schermpjes, hoef niet mijn nek meer te verdraaien om te kunnen kijken, en de koffie ..Starbucks...
Ook het "Amerikaanse"gevoel wat je gelijk krijgt als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt.
Wel ooit gevlogen met martinair met een piloot die alles vertelde over toeristische punten, we vlogen toen over New York, was helder weer en de piloot vertelde ons wat alles was en waar we moesten kijken, kregen een tourtje in de lucht, helemaal geweldig!! Een keertje met martinair naar Turkeije gevlogen, op de terugweg vlogen we over de ijssel en toen kregen we een tour over de oude Hanzesteden Deventer en Zutphen !! Ruby en ik keken elkaar aan ... dat moest dezelfde piloot zijn!!
Voordeel wbt stoelen ed., ik ben niet lang en dochter valt ook nog mee, wel is het af en toe lastig als iemand heel lang is achter je of een groter formaat,vooral als ze veel bewegen... heb weleens naast iemand van een heel groot formaat gezeten tijdens een binnenlandse vlucht in de States en dat is niet echt prettig, niet voor de persoon zelf, maar ook niet voor degene die er naast zit
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Even een prijsvergelijking:
in 1989 (!) betaalden we voor een ticket naar L.A. met de KLM 1300.-- gulden!! (ik zat net mijn vakantiedagboeken nog eens te bekijken en kwam de rekening van 1989 tegen)
Als je dat vergelijkt met wat we nu betalen, zijn de prijzen dus in 17 jaar niet veel omhoog gegaan.
gr, Ineke
in 1989 (!) betaalden we voor een ticket naar L.A. met de KLM 1300.-- gulden!! (ik zat net mijn vakantiedagboeken nog eens te bekijken en kwam de rekening van 1989 tegen)
Als je dat vergelijkt met wat we nu betalen, zijn de prijzen dus in 17 jaar niet veel omhoog gegaan.
gr, Ineke
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
KLM
Ik herinner me nog 1983, Amsterdam - Los Angeles met een binnenlandse vlucht naar Sacremento: 1995 gulden per persoon ...
-
Pixie
- Amerika-ontdekker
Ik ga nog steeds voor de goedkoopste opties, maar ben er inmiddels wel achter dat rechtstreeks boeken heel veel scheelt. Bij de KLM 570,72 euro voor A'dam-Marquette, terwijl m'n goedkoopste optie via de online zoekmachines (d-reizen/cheaptickets/atp/vliegwinkel) meer dan 700 euro zou kosten.
En wat ik nu bespaar, komt ten goede aan een leuke hotelkamer met jacuzzi
En wat ik nu bespaar, komt ten goede aan een leuke hotelkamer met jacuzzi
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In 1989 was het heel wat als je een verre reis ging maken.Ineke schreef:Even een prijsvergelijking:
gr, Ineke
Wij waren al blij dat we naar Mallorca konden, laat staan dat we naar Amerika of Indonesië (oid) zouden gaan.
Tegenwoordig zijn verre bestemmingen heel gewoon, iedere gek (inclusief ikzelf) maakt nu verre reizen
Carola
- Ineke
- Amerikakenner
- Contacteer:
Haha, daarom zijn wij nu (een beetje) uitgereisd
Grapje hoor, maar wij zijn wel een paar jaar ouder dan de gemiddelde AA-Amerika ganger.
Ons standpunt was altijd (en dat kon ook omdat wij geen kinderen hebben) : wij maken nu onze verre reizen en als we tegen de 60 zijn (en dat is nu bijna
) dan blijven we in Europa.
gr, Ineke
Grapje hoor, maar wij zijn wel een paar jaar ouder dan de gemiddelde AA-Amerika ganger.
Ons standpunt was altijd (en dat kon ook omdat wij geen kinderen hebben) : wij maken nu onze verre reizen en als we tegen de 60 zijn (en dat is nu bijna
gr, Ineke
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
En, gaan jullie dat nu ook doen of blijven de verre bestemmingen trekken?Ineke schreef:Haha, daarom zijn wij nu (een beetje) uitgereisd![]()
Ons standpunt was altijd (en dat kon ook omdat wij geen kinderen hebben) : wij maken nu onze verre reizen en als we tegen de 60 zijn (en dat is nu bijna) dan blijven we in Europa.
gr, Ineke
Carola
- Ineke
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou.... daar zijn de meningen een beetje over verdeeld
Voor mijn man hoeft het inderdaad niet meer zo, ik heb er nog wel zin in (maar ik ben dan ook een paar jaar jonger
)
Zoals het er nu naar uit ziet, de komende jaren Europa en als hij gepensioneerd is, over 3 of 4 jaar, dan nog een keer een lange reis naar Amerika om alle mooie plekken nog eens een keer op te zoeken (in 't Westen). Dan hoeven we ook niet meer te letten op het aantal vrije dagen dat we hebben en geen rekening met vakanties van collega's meer te houden. En ik ga dan dit jaar in november nog een keer alleen op familiebezoek.
gr, Ineke
Voor mijn man hoeft het inderdaad niet meer zo, ik heb er nog wel zin in (maar ik ben dan ook een paar jaar jonger
Zoals het er nu naar uit ziet, de komende jaren Europa en als hij gepensioneerd is, over 3 of 4 jaar, dan nog een keer een lange reis naar Amerika om alle mooie plekken nog eens een keer op te zoeken (in 't Westen). Dan hoeven we ook niet meer te letten op het aantal vrije dagen dat we hebben en geen rekening met vakanties van collega's meer te houden. En ik ga dan dit jaar in november nog een keer alleen op familiebezoek.
gr, Ineke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1051 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-