Bedankt Marjan en je hebt gelijk, nu kunnen we ons pas echt op de reis gaan verheugen. Die onzekerheid was absoluut niet leuk
Maar daar hebben we nu geen last meer van. Vanaf nu is het echt aftellen
wat een supermooi nieuws dat je trip toch doorgaat!! Nu kan de voorpret echt beginnen, geniet ervan!!
groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
quote:
Voor de oversteek van Amerika naar Canada bij de Niagara Falls (tis maar een klein stukkie via een brug) heb je een visum nodig om later weer terug Amerika in te kunnen. Bij het verlaten van de VS doet niemand moeilijk, maar wil je weer terug het land in, dan heb je een visum nodig. Zonder dit visum kom je er dus niet meer in! Als je met een georganiseerde reis gaat, dan is dit waarschijnlijk al geregeld. Zoniet, denk hier dan aan.
Marloes, dit lijkt me héél sterk. Er zijn nogal wat vakantiegangers die niet alleen door Amerika toeren, maar ook door Canada en weer terug Amerika in . Wij gaan dat deze zomer ook doen. Het enige wat mij bekend is, is dat je 6 dollar moet betalen voor je 'groene briefje'.
Er zijn vast wel mensen die gaan reageren die al eerder 'de grens overgewipt' zijn.
je kunt gewoon de grens oversteken hoor. Het groene gedeelte van je Visa Waiver wat achterblijft in je paspoort is voldoende.
Bij de Canadese grens krijg je een stempel in je paspoort en vragen ze je wat je komt doen. Terug moet je geloof ik 0,50 cent betalen om een poortje door te mogen en dan meld je je aan de Amerikaanse zijde weer bij de douane. (Ik ging trouwens lopend de grens over).
Als ze dus met "visum" het groene gedeelte van je "Visa Waiver" bedoelen, klopt dat. Een echt visum heb je beslist niet nodig.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.