Nee, als een maatschappij buiten twee weken voor vertrek annuleert, heb je nergens recht op. Vaak wordt wel een andere vlucht aangeboden (service), maar dat moet een maatschappij als JetBlue wel kunnen en in je schema passen. Ik heb dit ooit meegemaakt met Martinair (stopte met passagiersvluchten), Werd heel ongunstige vlucht met KLM aangeboden die wij niet hebben geaccepteerd. Uiteindelijk na een refund waren nieuwe tickets met BA veel voordeliger met prima tijden. Je moet dus een beetje mazzel hebben.Pinky&theBrain schreef: ↑16 dec 2025, 20:44https://www.parool.nl/amsterdam/jetblue ... ~ba7ca23b/
Ik ben daar wel even van geschrokken, ik hoop toch echt dat we vanaf Schiphol kunnen vertrekken in juli. We hebben alle hotels al geboekt en veel plannen gemaakt. Hebben we nog ergens recht op als jetblue ook de concessie verliest naar Boston?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Niet mijn kopje thee, maar voor diegenen die via de UK willen reizen, de jaarlijkse British Airways "The Original Sale" is begonnen https://www.britishairways.com/travel/l ... blic/en_gb
@harryh, wat is de reden om niet via de UK te willen reizen?
Ik zie namelijk tickets van BA naar Nashville en terug vanaf Tampa voor een goede prijs met een tussenstop op LHR.
Ik zie namelijk tickets van BA naar Nashville en terug vanaf Tampa voor een goede prijs met een tussenstop op LHR.
Vorige maand met BA gevlogen, heen van Amsterdam naar Vancouver en terug vanuit Seattle naar Düsseldorf. Ging prima, geen problemen.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
@Kate50 Ik vlieg best wel regelmatig voor werk en op LHR heb ik bijna altijd vertraging. Voor een vlucht naar de VS vind ik dat op de heenweg niet handig, als je daar de connectie mist wordt het lastig om dezelfde dag nog in de VS te komen. Een connectie in de VS missen geeft meer kans op een alternatieve vlucht, er gaan er veel meer.
Geldt voor mij trouwens niet alleen voor de UK maar voor heel Europa, ik stap daarom liever over in de VS.
Geldt voor mij trouwens niet alleen voor de UK maar voor heel Europa, ik stap daarom liever over in de VS.
Bedankt voor jullie antwoorden harryh en mtl. Heb tickets gevonden met een overstap van 3,5 uur op LHR. Dat zou toch voldoende moeten zijn.
Andere vraag, wanneer ik zoek op 1 persoon krijg ik lagere prijzen dan wanneer ik voor 5 personen ga zoeken. Scheelt soms wel 60 euro pp.
Iemand een idee waar dat verschil vandaan komt?
Andere vraag, wanneer ik zoek op 1 persoon krijg ik lagere prijzen dan wanneer ik voor 5 personen ga zoeken. Scheelt soms wel 60 euro pp.
Iemand een idee waar dat verschil vandaan komt?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Kate50 De airlines verdelen de stoelen van een vlucht in meerdere pakketjes met afzonderlijke prijzen (fase classes).
Op elk moment bieden ze maar een beperkt aantal stoelen aan per tarief. Afhankelijk van de voortgang van de verkoop (en vele andere afwegingen) bieden ze meer goedkopere of duurdere fares aan.
Het kan zijn dat ze nu nog maar 3 stoelen voor de lagere fare aanbieden. Boek je 1 ticket, kan je deze vinden en kopen. Maar vraag je om 5 tickets, kom je voor alle 5 in de duurdere fare uit. Volgende week kan het weer anders zijn.
Op elk moment bieden ze maar een beperkt aantal stoelen aan per tarief. Afhankelijk van de voortgang van de verkoop (en vele andere afwegingen) bieden ze meer goedkopere of duurdere fares aan.
Het kan zijn dat ze nu nog maar 3 stoelen voor de lagere fare aanbieden. Boek je 1 ticket, kan je deze vinden en kopen. Maar vraag je om 5 tickets, kom je voor alle 5 in de duurdere fare uit. Volgende week kan het weer anders zijn.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 34801 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties