Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Nonnie Ik ben altijd voorbereid op kou in het vliegtuig, dus een vest met lange mouwen en een sjaal die je zo lekker om je nek kunt wikkelen gaan mee. Maar de laatste 2-3 jaar eigenlijk niet nodig gehad, vond het altijd best warm in het vliegtuig.
Maar het is natuurlijk ook heel persoonlijk, en het zal er ook vanaf hangen waar je zit in het vliegtuig denk ik.
Maar het is natuurlijk ook heel persoonlijk, en het zal er ook vanaf hangen waar je zit in het vliegtuig denk ik.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Vaak is het warm als je overdag vliegt. Als je in de nacht vliegt is het vaak koeler in het vliegtuig. Maar met het dekentje wat je krijgt, is het prima te doen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik heb altijd een vest/trui bij me, over het algemeen vind ik het koud.
Gr.
Reny
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Airco staat altijd aan en goede luchtfilters filteren de lucht doorlopend. Temperatuur is instelbaar door de crew en uit ervaring kan ik je vertellen dat het (dag of nachtvlucht) vreselijk koud kan zijn op een IC-vlucht. Te warm is ook weer niet goed, dan vallen er mensen flauw. Lastig voor een crew om op de juiste temperatuur uit te komen, het is volgens passagiers altijd wel te warm of te koud.
De nieuwere toestellen werken met een zone-temperatuur. De crew (Purser?) voert per zone het aantal passagiers in hun systeem in en het vliegtuig moduleert de temperatuur op basis van het aantal passagiers / verwachte buitentemperatuur in elke zone.
De nieuwere toestellen werken met een zone-temperatuur. De crew (Purser?) voert per zone het aantal passagiers in hun systeem in en het vliegtuig moduleert de temperatuur op basis van het aantal passagiers / verwachte buitentemperatuur in elke zone.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
De laatste vluchten naar USA en Canada zeker niet koud gehad en ik ben over het algemeen een koukleum. Laagjes is handig, een shirt met trui/vest die je evt uit kunt doen.
Bedankt voor alle reacties!
Het worden laagjes, en zodra we aankomen in Las Vegas dit weekend zoeken we de airco's op
Het worden laagjes, en zodra we aankomen in Las Vegas dit weekend zoeken we de airco's op

- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Top tip! We hebben zojuist bericht gekregen van KLM dat we beide een voucher krijgen van € 800,- vanwege de geannuleerde vlucht. Wij hebben de voucher gekozen omdat we volgend jaar weer vliegplannen hebben en dan is het verschil met geld toch wel behoorlijk.Maxmannl schreef: ↑03 jul 2025, 10:37Ai dat is vervelend inderdaad. Ik heb meestal wel goede ervaringen met whatsapp.
Had dit tijdje geleden ook. Zelf andere vluchten gezocht vluchtnummers en tijden doorgestuurd via WhatsApp en uurtje later was ik omgeboekt
@Tantelotje
P.s. vergeet niet via de KLM website een claim in te dienen
https://www.klm.nl/information/refund-c ... mpensation
Deze vlucht is te kort voor vertrek gewijzigd, je hebt recht op compensatie. Kunt kiezen voor 600 euro of voucher van 800.
Als verschil minder dan 4 uur is krijg je 50, 300 euro of 400 voucher.
Geen 3e partij voor inschakelen. Dit is de makkelijkste claim die er is. Ik had gekozen voor voucher, halve dag na claim had ik de voucher al in mijn mail en account
In dezelfde mail staat ook dat we de telefoonkosten volledig vergoed krijgen (1u55 á € 1,- p/m) dus we hoeven de reisverzekering ook niet in te schakelen.
Nogmaals bedankt voor je tip, want ik wist niet dat deze vergoedingen ook gelden bij annuleren en 'te vroeg' vertrekken!

- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Zojuist tickets geboekt met KLM van Dusseldorf naar Las Vegas (15/9-03/10) voor slechts €477
We wonen op een half uurtje rijden van Dusseldorf dus heel handig met weg laten brengen. Terug slaan we vlucht Ams-Dus over, dus is dat een rechtstreekse vlucht van Las-Ams en daar nemen we de trein ipv 6uur wachten op vlucht naar Dus.
Heel blij met de prijs

We wonen op een half uurtje rijden van Dusseldorf dus heel handig met weg laten brengen. Terug slaan we vlucht Ams-Dus over, dus is dat een rechtstreekse vlucht van Las-Ams en daar nemen we de trein ipv 6uur wachten op vlucht naar Dus.
Heel blij met de prijs

Laatst gewijzigd door HennyCox op 17 jul 2025, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@HennyCox Dus dan reizen jullie zonder ruimbagage terug? Anders zou je alsnog even langs DUS moeten om die daar van de band te halen. Ik reis wel altijd met ruimbagage (zelfs 2 koffers terug) en reis om die reden liever vanaf Antwerpen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- HennyCox
- Amerikakenner
@Frasi Ja, we reizen de laatste jaren altijd "light". Scheelt veel geld en tijd 

- bedeve
- Amerika-expert
@HennyCox
Terwijl er hier heel veel aandacht wordt besteed aan de prijs van vliegtickets , wordt het nog steeds vanzelfssprekend gevonden om koffers mee te zeulen.
En willen mensen het grootst mogelijke formaat auto ś huren voor die koffers....
Realiseren al die kofferreizigers zich wel hoeveel uur ze extra aan hun reis besteden ?
Ik lees hier vaak dat mensen zo moe zijn van een vliegreis ; door al dat extra gedoe met die koffers....
Hoe duur moet die koffer meenemen worden om mensen aan te zetten tot slim inpakken en licht reizen....?

Terwijl er hier heel veel aandacht wordt besteed aan de prijs van vliegtickets , wordt het nog steeds vanzelfssprekend gevonden om koffers mee te zeulen.
En willen mensen het grootst mogelijke formaat auto ś huren voor die koffers....
Realiseren al die kofferreizigers zich wel hoeveel uur ze extra aan hun reis besteden ?
Ik lees hier vaak dat mensen zo moe zijn van een vliegreis ; door al dat extra gedoe met die koffers....
Hoe duur moet die koffer meenemen worden om mensen aan te zetten tot slim inpakken en licht reizen....?
Laatst gewijzigd door bedeve op 17 jul 2025, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- HennyCox
- Amerikakenner
@bedeve Ik heb inderdaad geleerd dat ik zelfs voor 3 weken rondrijden, ik geen grote koffer nodig heb. Ik reis dus met een trolley en een rugzak. Meeste ruimte heb ik nodig voor drone en opladers/kabels. Ik neem 1 lange broek mee (die heb ik al aan), 1paar slippers (schoenen heb ik aan), geen jas ! (heb vestje aan). Verder een paar korte broeken / paar shirts en boxershorts.
Ik heb soms het idee dat sommige mensen daar elke dag een modeshow denken te gaan lopen, bij elke outfit ook andere schoenen en voor de foto's "mag" je niet hetzelfde aan hebben als de dag ervoor...
Ik heb soms het idee dat sommige mensen daar elke dag een modeshow denken te gaan lopen, bij elke outfit ook andere schoenen en voor de foto's "mag" je niet hetzelfde aan hebben als de dag ervoor...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@HennyCox en @bedeve
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde
.
Gr.
Reny
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde

Gr.
Reny
Onze verslagen:
- HennyCox
- Amerikakenner
@RenI Nee, gelukkig niet inderdaad. Want misschien vliegen de "light"-reizigers wel zo goedkoop vanwege de extra kosten die de "koffer"-reizigers betalen
Ik hoop dat dit vooral zo gaat blijven

Ik hoop dat dit vooral zo gaat blijven

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik reis doorgaans met 1 koffer heen en 2 terug. De eerste is altijd 'gratis' vanwege m'n FB status. De tweede is óf ook gratis óf kost zo'n $60 wat ruim opweegt tegen de inhoud waarvoor ik in NL honderden euro's meer zou hebben betaald (kleding, schoenen, OTC medicijnen, etc). En vervolgens reis ik met een enkel klein rugzakje waardoor geen gesjouw over de luchthavens, minder risico op gedoe/controle bij security en altijd plek voor mijn tasje in de cabine.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hi allemaal,
Wij zijn echte vroege boekers en denken nu alweer na over de zomervakantie van volgend jaar, haha! We willen graag naar Florida. Wat is volgens jullie het beste moment om te boeken? Ik weet natuurlijk dat het altijd een beetje afwachten is en dat er soms ook twee maanden van tevoren nog mooie prijzen voorbij kunnen komen. Maar hoeveel tijd van tevoren boeken jullie het liefst? En merken jullie verschil in het ideale boekmoment als jullie voor de zomervakantie boeken?
Wij willen eind juli vertrekken voor drie weken en ik dacht er zelf aan om eind november of begin december de vliegtickets te boeken.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij zijn echte vroege boekers en denken nu alweer na over de zomervakantie van volgend jaar, haha! We willen graag naar Florida. Wat is volgens jullie het beste moment om te boeken? Ik weet natuurlijk dat het altijd een beetje afwachten is en dat er soms ook twee maanden van tevoren nog mooie prijzen voorbij kunnen komen. Maar hoeveel tijd van tevoren boeken jullie het liefst? En merken jullie verschil in het ideale boekmoment als jullie voor de zomervakantie boeken?
Wij willen eind juli vertrekken voor drie weken en ik dacht er zelf aan om eind november of begin december de vliegtickets te boeken.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- bedeve
- Amerika-expert
Eerlijk gezegd @Frasi gebruik ik de FB status cq boardingzone om te smokkelen met de handbagage .
Want boardingzone 1,2 en 3 hebben nooit gezeur daar over...
Zo kunnen de nieuwe kleren/laarzen altijd makkelijk mee ...
Want boardingzone 1,2 en 3 hebben nooit gezeur daar over...
Zo kunnen de nieuwe kleren/laarzen altijd makkelijk mee ...
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- HennyCox
- Amerikakenner
@ikbeneva Je kunt bij bv kayak een zoekopdracht doen en dan meldingen aanzetten. Dan krijg je bijna dagelijks updates van de prijs door. Bij een goede prijs voor jou: boeken en niet meer kijken 

Precies, nu al zoeken en direct boeken als je iets moois aantreft 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Thanks @HennyCox en @mtl !
Ik had inderdaad al gekeken haha, maar er is nog niet zoveel beschikbaar. Ik ga de meldingen aanzetten en het in de gaten houden!
Ik had inderdaad al gekeken haha, maar er is nog niet zoveel beschikbaar. Ik ga de meldingen aanzetten en het in de gaten houden!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20368 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties