Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internationaal Rijbewijs: nuttig, verplicht of onzin?
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
met een gewoon nederlands rijbewijs kom je de cafe's/clubs in Las Vegas in, met een internationaal rijbewijs niet. Zelf meegemaakt! De portiers geloofden het int. rijbewijs niet. Gelukkig ook de echte bij ons dus we hoefden niet terug.
Zie hier het belang van het int. rijbewijs. Je hoeft mij dus niet te vragen wat ik gestemd heb.
Zie hier het belang van het int. rijbewijs. Je hoeft mij dus niet te vragen wat ik gestemd heb.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben wij diverse bedrijven auto's gehuurd (ook Hertz) en nog nooit heeft iemand om een internationale versie gevraagd. Ook ben ik diverse keren aangehouden en mijn NL rijbewijs is gewoon geldig. Officiel (staat letterlijk in de wet hier) mag je een jaar rond rijden hier met je NL versie. ik heb vorige week pas mijn NY bewijs gehaald omdat mijn SSN nogal lang duurde. Tot die tijd gewoon met mijn NL rond gereden.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
Als je ingezetene van de staat New York bent, dien je binnen 30 dagen een rijbewijs van de staat New York te hebben. Dat staat letterlijk zo in de wet (VAT Article 3 - 250-254). Er zijn uitzonderingen voor non-residents en leden van de gewapende machten.peet schreef:... Officiel (staat letterlijk in de wet hier) mag je een jaar rond rijden hier met je NL versie. ..
--john
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
California is dat zelfs binnen 10 dagen en auto registratie binnen 20 dagen!
Ik begrijp dat het internationale rijbewijs gevoelig ligt in het Nederlandse
Geen idee waarom, IMO heb je er alleen maar voordeel bij.
Een van de eerste regels die je leert als je naar Amerika verhuisd is dat als je aangehouden wordt voor een verkeers controle of wat dan ook door de politie, je gaat _niet_ met ze in discussie. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik ga zeker niet in discussie met een officer of mijn roze vodje een wel of niet geldig rijbewijs is. Ik geef liever meteen met m'n roze papiertje het internationale rijbewijs mee. Dan is die twijfel weg in ieder geval.
Maar verder intersseert het me absoluut niet of jullie wel of niet zo'n internationaal ding halen of niet. Ik heb geen Nederlands rijbewijs meer dus heb ik alleen zo'n ding nodig buiten de US. Wat we dan ook braaf doen, want je wil echt niet in discussie met een Franse gendarme waarom je Nederlands bent maar een US rijbewijs hebt.
Er worden hier vragen gesteld en ik dacht dat het een helpvolle tip was, niet wetende dat het zoveel emoties zou oproepen bij iedereen.
Ik begrijp dat het internationale rijbewijs gevoelig ligt in het Nederlandse

Een van de eerste regels die je leert als je naar Amerika verhuisd is dat als je aangehouden wordt voor een verkeers controle of wat dan ook door de politie, je gaat _niet_ met ze in discussie. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik ga zeker niet in discussie met een officer of mijn roze vodje een wel of niet geldig rijbewijs is. Ik geef liever meteen met m'n roze papiertje het internationale rijbewijs mee. Dan is die twijfel weg in ieder geval.
Maar verder intersseert het me absoluut niet of jullie wel of niet zo'n internationaal ding halen of niet. Ik heb geen Nederlands rijbewijs meer dus heb ik alleen zo'n ding nodig buiten de US. Wat we dan ook braaf doen, want je wil echt niet in discussie met een Franse gendarme waarom je Nederlands bent maar een US rijbewijs hebt.
Er worden hier vragen gesteld en ik dacht dat het een helpvolle tip was, niet wetende dat het zoveel emoties zou oproepen bij iedereen.

--
Tink
Tink
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tink, dat vind ik nu eens een antwoord van het Gezonde Verstand
(in Vlaanderen ook wel eens GBV genoemd: Gezond Boeren Verstand). Heel nuchter en praktisch, zonder de emotionele rimram. Top!
(in Vlaanderen ook wel eens GBV genoemd: Gezond Boeren Verstand). Heel nuchter en praktisch, zonder de emotionele rimram. Top!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Helpvolle tips zijn het wel maar waar we het volgens mij nu wel over eens zijn is dat het niet verpicht is.Tink schreef:Er worden hier vragen gesteld en ik dacht dat het een helpvolle tip was, niet wetende dat het zoveel emoties zou oproepen bij iedereen.
Dat het nuttig kan zijn ben ik volledig met je eens. En als iemand 'm daarom wil aanschaffen, prima. Ik zal de laatste zijn om dat te verbieden.

Het is slechts een vertaling. Zonder echt rijbewijs heeft het totaal geen waarde. Ik snap dan eigenlijk ook niet waarom een vertaling, zoals SpaceAce die gegeven heeft, niet voldoende zou zijn.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee John,JohnNJ schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat die gevoeligheid vooral te maken heeft met die 13 EuroTink schreef:...Ik begrijp dat het internationale rijbewijs gevoelig ligt in het NederlandseGeen idee waarom, IMO heb je er alleen maar voordeel bij...
Dat is het punt niet. Ik heb al eerder gezegd dat die EUR 13 op het vakantiebudget te verwaarlozen is. Waar het mij om gaat is dat het logge ANWB-apparaat na al die jaren nog steeds zulke vodjes durft uit te geven. Als ze hier een keurig verzorgd boekje van maken, moet best te doen zijn voor die EUR 13, zou ik veel eerder geneigd zijn om het aan te schaffen.
Bovendien is het niet verplicht dus waarom zou je dan zo'n ding aanschaffen.
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onzin,als het verplicht was had ik daar geen enkel probleem mee,sterker nog,als ze een fatsoenlijk iets produceerde wat ook langer dan een jaar geldig zou zijn heb ik er graag wat meer voor over.JohnNJ schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat die gevoeligheid vooral te maken heeft met die 13 EuroTink schreef:...Ik begrijp dat het internationale rijbewijs gevoelig ligt in het NederlandseGeen idee waarom, IMO heb je er alleen maar voordeel bij...
--john
Maar ik ben eigenwijs genoeg om niks te willen hebben wat niet verplicht of nodig is.

Mijn International Driving Permit is ook geen "keurig verzorgd boekje". Een "vodje" zou ik het niet durven noemen, maar het verschilt alleen in de details van de ANWB-versie. Het punt is dat de organisaties die het uitgeven gebonden zijn aan het model zoals beschreven in de Conventie van 1949. Dat laat geen "keurig verzorgd boekje" toe.
--john
--john
De discussie over het belangwekkende onderwerp "Internationaal Rijbewijs" komt nu eindelijk een beetje op gang, maar het moet me van het hart dat die 69 reacties tot nu toe nog een beetje mager zijn. Benno kreeg in het draadje "Dieet" wel 640 adviezen om z'n zwaarlijvigheid te bestrijden. Dat moeten wij hier toch gemakkelijk kunnen evenaren! En omdat het Internationale Rijbewijs 13 Euro kost, heeft iedereen er uiteraard een uitgesproken mening over 
--john

--john
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dat laatste wel zo? Waarom zou je e.e.a. niet keurig door een printer kunnen laten drukken (ook nog duidelijker dan handgeschreven) en vervolgens plastificeren. Als ze dát zouden doen, ziet het er een stuk professioneler en verzorgder uit. Zelfs ik ben dan nog wel bereid om het mee te nemen omdat het soms nuttig kan zijn.JohnNJ schreef:Het punt is dat de organisaties die het uitgeven gebonden zijn aan het model zoals beschreven in de Conventie van 1949. Dat laat geen "keurig verzorgd boekje" toe.
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Of men wil gewoon snel geld verdienen door een zo goedkoop mogelijk boekje te maken.JohnNJ schreef:Het punt is dat de organisaties die het uitgeven gebonden zijn aan het model zoals beschreven in de Conventie van 1949. Dat laat geen "keurig verzorgd boekje" toe.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Tink schreef: Een van de eerste regels die je leert als je naar Amerika verhuisd is dat als je aangehouden wordt voor een verkeers controle of wat dan ook door de politie, je gaat _niet_ met ze in discussie. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik ga zeker niet in discussie met een officer of mijn roze vodje een wel of niet geldig rijbewijs is. Ik geef liever meteen met m'n roze papiertje het internationale rijbewijs mee. Dan is die twijfel weg in ieder geval.
Wat ben ik soms toch blij dat ik Nederland woon. Een land waar je nog gewoon tegen Oom agent kan zeggen dat ie het bij het verkeerde eind heeft. Het is de toon die de muziek maakt.... Toch ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Maar wildplassen tegen Nederlandse agenten wordt nu toch niet meer gedoogd? Ik dacht dat ik iets dergelijks gelezen had.Ruud2004 schreef:Wat ben ik soms toch blij dat ik Nederland woon. Een land waar je nog gewoon tegen Oom agent kan zeggen dat ie het bij het verkeerde eind heeft. Het is de toon die de muziek maakt.... Toch ?
--john
Ruud2004 schreef:Tink schreef: Een van de eerste regels die je leert als je naar Amerika verhuisd is dat als je aangehouden wordt voor een verkeers controle of wat dan ook door de politie, je gaat _niet_ met ze in discussie. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik ga zeker niet in discussie met een officer of mijn roze vodje een wel of niet geldig rijbewijs is. Ik geef liever meteen met m'n roze papiertje het internationale rijbewijs mee. Dan is die twijfel weg in ieder geval.
Wat ben ik soms toch blij dat ik Nederland woon. Een land waar je nog gewoon tegen Oom agent kan zeggen dat ie het bij het verkeerde eind heeft. Het is de toon die de muziek maakt.... Toch ?
En je mag meneer agent ook in elkaar slaan en dan krijg je misschien een paar dagen cel

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1081 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic