Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hillbillies: Rondje vanuit Salt Lake City in een maand met 2 tieners

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Salt Lake City in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

@Dutchess

Bedankt voor de tip!
Delta heeft de terugvluchten nog niet vrijgegeven, vandaar dat ik deze nog niet zie op de diverse vergelijkingssites en er dus geen weet van had.

Over 2 dagen beginnen de Real Deal dagen en vrij snel zullen de meeste prijzen bekend zijn van andere airlines. Vorige week kon ik nog voor €4200 direct met KLM naar SLC. Een dag later, toevallig op de dag dat Schiphol bekend maakte miljarden te investeren, was de prijs bijna €5400.

Als ik nu bij Delta kijk, bij een terugreis twee weken eerder op zaterdag, zijn de prijzen vergelijkbaar en dus een serieuze optie om in de gaten te houden, toch een dagje extra USA!
HillBillies
Amerikafan

Tijdje niets meer aan de vakantie gedaan qua planning dus nu weer eventjes verder.
Graag jullie advies over waar te overnachten in het gebied Devils Tower/Badlands/Mount Rushmore/Custer waar ik 3 overnachtingen gepland heb.

26-7 Yellowstone (Canyon) - Cody (KOA Holiday), via Cooke City/Red Lodge (Beartooth Highway)
27-7 Cody (KOA Holiday) - Devils Tower/Black Hills KOA *300 Mijl rijden*
28-7 Devils Tower/Black Hills KOA - Geen idee wat een goede uitvalsbasis is voor Badlands (overnachten in Rapid City of Wall?)
29-7 Geen idee wat een goede uitvalsbasis is voor Badlands - Campground in Custer, bijvoorbeeld Custer's Last Chance RV Park & Campground
30-7 Campground Custer - Rocky Mountain (KOA Estes)

Is dit logisch of zouden jullie andere locaties kiezen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn de plannen in South Dakota? Niet alleen Badlands neem ik aan?
Voor Badlands zou je naar de camping in het park kunnen kijken, bij de Cedar Pass Lodge. Wall ligt ook goed.

En dan inderdaad Custer. Of iets bij Keystone of Hill City. Wij zaten daar op een mooie camping. Wel even geleden. Zie hier.

Marianne
HillBillies
Amerikafan

@Martin & Marianne

Voorlopige planning voor South Dakota:

27-7 Cody (KOA Holiday) - Devils Tower/Black Hills KOA
300 mijl / 5 uur rijden. Devils Tower bekijken
28-7 Devils Tower/Black Hills KOA - Wall
Via Spearfish Canyon en Minuteman Missile naar Badlands
29-7 Wall - Campground in Custer, bijvoorbeeld Custer's Last Chance RV Park & Campground
Sunrise in Badlands, dan richting Custer. Eerst naar Crazy Horse en Jewel cave, in de avond naar de Mount Rushmore ceremony
30-7 Campground Custer - Rocky Mountain (KOA Estes)
via Wind Cave/Mammoth site naar Estes
HillBillies
Amerikafan

Wat is jullie ervaring met het boeken van de volgende campgrounds via NPS voor het hoogseizoen:

Colter Bay (Grand Teton)
Apgar (Glacier)
Many Glacier (Glacier)
Glacier Basin ( Rocky Mountain)

Is dit net zo'n "wedstrijd" als bijvoorbeeld Yosemite en Zion waarbij elke seconde telt?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Ja !!!
Is Colter Bay niet al boekjaar nu (is geen NPS) ?
HillBillies
Amerikafan

Oké goed om te weten, data stonden al mijn agenda maar dan ga ik toch voor de zekerheid alternatieven reserveren met gratis cancellen.

Colter Bay is toch gewoon NPS?
https://www.nps.gov/grte/planyourvisit/colterbayrv.htm

6 months rolling...
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ja !! sorry voor de verwarring... ff in de war met Yellowstone, maar Gros Ventre, Signal en Colter Bay via NPS/recreation.gov.... Excuses !

Wellicht heb ik 't al een keer genoemd, maar je zou ook een nacht (of 2) of Gros Ventre kunnen doen (de druk op een plekje is daar overigens minder groot) zodat je de zuidkant van het park kunt bekijken. Scheelt ook een half uur rijden naar Jenny Lake. Wij hebben Jenny Lake 2 x vanaf Gros Ventre gedaan: opstaan, half uurtje rijden, ontbijten bij Jenny Lake en dan wandelen. Dan heb je zéker een parkeerplek... Bovendien kan je dan eens naar Jackson, handig voor tussendoor boodschappen doen en even ''uit de natuur'' naar een leuk plaatsje.
HillBillies
Amerikafan

Gros Ventre en Signal Mountain staan zeker op de lijst, misschien voor één nachtje en dan een nacht Colter Bay ivm de stroomaansluiting!

Eerst maar eens kijken over een paar maanden of ik überhaupt ergens een plek kan bemachtigen...
HillBillies
Amerikafan

Even een update:
De planning op dit moment:

13-7 AMS - SLC (Microtell Inn)
14-7 SLC - Hagerman (Hagerman RV Village) (Camper ophalen 09.00, via Walmart/Twin Falls/Shoshone Falls)
15-7 Hagerman - Garrison (Riverfront RV Park), via Craters of the Moon
16-7 Garrison (Riverfront RV Park) - West Glacier KOA West Glacier (proberen Apgar te reserveren)
17-7 West Glacier (KOA West Glacier) - Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier) (proberen Many Glacier te reserveren)
18-7 Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier) - Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier)
19-7 Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier) - Helena (Grey Sandy)
20-7 Helena (Grey Sandy) - Yellowstone (Madison) (via Mammoth)
21-7 Yellowstone (Madison) - Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay)
22-7 Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay) - Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay)
23-7 Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay) - Yellowstone (Grant Village)
24-7 Yellowstone (Grant Village) - Yellowstone (Fishing Bridge)
25-7 Yellowstone (Fishing Bridge) - Yellowstone (Canyon)
26-7 Yellowstone (Canyon) - Cody (KOA Cody) (via Cooke City/Red Lodge (Beartooth Highway))
27-7 Cody (KOA Cody) - Devils Tower (KOA Devils Tower/Black Hills)
28-7 Devils Tower (KOA Devils Tower/Black Hills) - Wall (Sleepy Hollow)
29-7 Wall (Sleepy Hollow) - Custer (Custer's last chance of Rushmore View RV Park in Keystone)
30-7 Custer (Custer's last chance of Rushmore View RV Park in Keystone) - Rocky Mountain (KOA Estes)
31-7 Rocky Mountain (KOA Estes) - Rocky Mountain (KOA Estes)
01-8 Rocky Mountain (KOA Estes) - Rocky Mountain (KOA Estes) (proberen plek Glacier Basin)
02-8 Rocky Mountain (KOA Estes) (proberen plek Glacier Basin) - Rocky Mountain (KOA Estes) (proberen plek Glacier Basin)
03-8 Rocky Mountain (KOA Estes) (proberen plek Glacier Basin) - Colorado Springs (Pikes Peak RV Park)
04-8 Colorado Springs (Pikes Peak RV Park) - Great Sand Dunes (Great Dunes Oasis)
05-8 Great Sand Dunes (Great Dunes Oasis) - Crested Butte (Oh Be Joyful)
06-8 Crested Butte (Oh Be Joyful) - omgeving Aspen (tips voor een campground in die regio?)
07-8 omgeving Aspen (tips voor een campground in die regio?) - Stop richting SLC (Provo?)
08-8 Stop richting SLC (Provo?)- SLC (vlucht naar AMS om 21.00)

Alles schuingedrukt en onderstreept is geboekt.

- Ik zoek nog naar een alternatieve campground voor Colter Bay/Signal Mountain/Gros Ventre die nu al te boeken is als backup. Tips?
- Campgrounds in Helena/Wall/Great Sand Dunes/Crested Butte zijn nog niet te boeken.
- Graag had ik ook nog wat tips over een campground in de omgeving van Aspen en een stop vlakbij SLC. Ik zat nu te kijken naar Provo, dat ligt op een klein uurtje van SLC maar wellicht hebben jullie nog andere tips.
- Vliegtickets zijn nog niet geboekt, prijzen zijn erg hoog (€5350 voor 4 personen). Wellicht zakken ze nog iets...

Alvast bedankt!
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Wij zagen afgelopen zomer bij Badlands heel veel campers op de kliffen kamperen.
Geen voorzieningen maar wel het mooiste uitzicht ever, en er liepen bighorn sheep tussen de campers door.

Wall als plekje stelt niks voor, maar het ligt op 10 minuten van Badlands en is wat dat betreft heel praktisch. Kan me ook voorstellen dat je daar juist wilt overnachten vanwege faciliteiten op de camping.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou voor Grand Teton naar Snake River Park kunnen kijken. Wij hebben ooit een cabin gehad daar in de buurt, misschien was het dezelfde camping, maar het was toen een KOA. Ligt wel wat verder van het park natuurlijk. Ook in Jackson heb je wel mogelijkheden voor RV's zoals bij de Virginian Lodge.

Voor Aspen zou je kunnen kijken naar een camping bij Maroon Bells.
Misschien heb je iets aan deze site: https://aspenchamber.org/plan-trip/acco ... g-huts-rvs

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Voor GT zou ik alleen een back up reserveren als deze zeker met 100% restitutie te annuleren is. Bij de KOA's en sommige andere campings daar is dat niet het geval. Ik denk dat Gros Ventre altijd wel plek zal hebben als je achter het nest vist bij Colter Bay/Signal. Zou voor de zekerheid met z'n 2 tegelijk reserveren: één probeert clter/signal, de ander boekt alvast Gros Ventre. Gaat bij ons altijd goed...
Wij hadden paar jaar geleden ook de KOA's bij Glacier als back up maar moesten toen (niet veel maar toch...) wel wat annuleringkosten betalen nadat st Mary gelukt was...

Even voor de zekerheid: het is voor 2025 toch ? Many Glacier camping zal gesloten zijn volgens mij... Wandelen zal wel gaan (zal wel wat druk op de parkings zijn)
https://www.recreation.gov/camping/campgrounds/251869
https://www.nps.gov/glac/learn/news/swi ... ber-16.htm
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zie heel veel KOA's in het lijstje staan. Is dat een bewuste keuze of een veilige keuze omdat ze bv. full hookups hebben? Vaak vind ik de KOA's niet zo mooi gelegen en ze zijn duur. Onze voorkeur gaat uit naar state parks of andere kleine campings, niet commercieel in elk geval. Je hebt echt niet zo vaak een full hookup of zelfs überhaupt maar een hookup nodig.
HillBillies
Amerikafan

Dank voor jullie reacties!

@Tantelotje
Dat is inderdaad de reden voor Wall!

@Martin & Marianne
Ik zie dat je dan inderdaad op een uur afstand van Colter Bay zit, maar de campground ziet er verder wel prima uit en heeft maar een $25.- annuleringsfee. Meer dan normaal maar beter als de volledige eerste nacht.
Bedankt voor de link mbt Aspen, deze ga ik vanmiddag eens goed bekijken!

@paulr
Afgelopen jaar heb ik alle campgrounds in de NP's kunnen boeken die ik wilde, dus ik hoop dat ik dit jaar weer net zoveel geluk heb.
Je hebt helemaal gelijk mbt Many Glacier, ik snap niet dat ik dat in augustus niet heb gezien toen ik de boekingsplanning ging maken, maar dan ga ik voor de St.Mary campground.

De KOA's zien er verder prima uit dus mocht het onverhoopt niet lukken om Apgar/St. Mary te staan heb ik daar ook vrede mee, ondanks de prijs van $190.- per nacht.

@jojostravelusa
Tja, ze zijn wat duurder, dat klopt.
Afgelopen jaar wel gemerkt dat de kinderen het wel leuk vinden als er wat te doen is op de campground. Als we op een kleinere campground stonden lagen ze vaak alleen in het zwembad en dan waren ze zo terug bij de camper. Maar de campgrounds in de NP's waren wel het leukste, dus daar gaat in de meeste gevallen wel de voorkeur naar uit.

Full hookup heb je inderdaad niet zo vaak nodig, maar icm met de inmiddels vaker besproken all-electric koelkast is een stroomaansluiting vaak wel wenselijk want je kunt net 24/36 uur overbruggen, afhankelijk van de opbrengst van de zonnepanelen en de temperatuur. De generator gebruiken vind ik zelf erg vervelend omdat die dingen veel herrie maken, zowel voor onszelf als de mensen om ons heen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Met kinderen is het inderdaad anders reizen.
De all electric koelkast hebben wij (gelukkig) nog niet gehad. Het lijkt me wel een beperking, maar in veel state parks heb je ook wel water en elektriciteitplekken.
HillBillies
Amerikafan

Gisterenavond de vliegtickets geboekt. We gaan toch een dag eerder en blijven een dag langer om er het maximale uit te halen.

Voor Custer heb ik de Blue Bell campground geboekt.
Aangezien de Many Glacier campground gesloten is in 2025 ga ik niet proberen om op St. Mary te staan, de KOA die ik al heb geboekt ligt er tegenaan en dan kies ik toch voor de amenities.

Voor SLC had ik een klein simpel hotel bij het vliegveld geboekt omdat we daar nog geen 12 uur zouden verblijven, echter worden dat nu dus 2 overnachtingen. Dat geeft ons ook de tijd om toch SLC te bezoeken. @Dutchess Heb jij misschien nog wat tips voor een hotel in/dichtbij het centrum en wat dingen die we zouden kunnen doen op één dag? Microtell wil ik uiteraard gaan annuleren en twee nachten in hetzelfde hotel verblijven.

Ook aan het einde hebben we dus een dag extra maar ik heb nog geen idee hoe ik die op ga vullen.
Nachtje extra Crested Butte? 2 nachten Maroon Bells? Leadville weer toevoegen? Nog een extra stop richting Provo? Alle adviezen zijn welkom, na Colorado Springs is nog niets geboekt dus ik kan daar nog wat schuiven.

De nieuwe planning:

12-7 AMS - SLC aankomst 21.00
13-7 SLC - SLC (Microtell Inn)
14-7 SLC - Hagerman (Hagerman RV Village) (Camper ophalen 09.00, via Walmart/Twin Falls/Shoshone Falls)
15-7 Hagerman - Garrison (Riverfront RV Park), via Craters of the Moon
16-7 Garrison (Riverfront RV Park) - West Glacier KOA West Glacier (proberen Apgar te reserveren)
17-7 West Glacier (KOA West Glacier) - Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier)
18-7 Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier) - Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier)
19-7 Oost Glacier (KOA St.Mary/East Glacier) - Helena (Grey Sandy)
20-7 Helena (Grey Sandy) - Yellowstone (Madison) (via Mammoth)
21-7 Yellowstone (Madison) - Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay)
22-7 Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay) - Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay)
23-7 Grant Teton (Signal Mountain/Colter Bay) - Yellowstone (Grant Village)
24-7 Yellowstone (Grant Village) - Yellowstone (Fishing Bridge)
25-7 Yellowstone (Fishing Bridge) - Yellowstone (Canyon)
26-7 Yellowstone (Canyon) - Cody (KOA Cody) (via Cooke City/Red Lodge (Beartooth Highway))
27-7 Cody (KOA Cody) - Devils Tower (KOA Devils Tower/Black Hills)
28-7 Devils Tower (KOA Devils Tower/Black Hills) - Wall (Sleepy Hollow)
29-7 Wall (Sleepy Hollow) - Custer (Blue Bell Campground)
30-7 Custer (Blue Bell Campground) - Rocky Mountain (KOA Estes)
31-7 Rocky Mountain (KOA Estes) - Rocky Mountain (KOA Estes)
01-8 Rocky Mountain (KOA Estes) - Rocky Mountain (KOA Estes) (proberen plek Glacier Basin)
02-8 Rocky Mountain (KOA Estes) (proberen plek Glacier Basin) - Rocky Mountain (KOA Estes) (proberen plek Glacier Basin)
03-8 Rocky Mountain (KOA Estes) (proberen plek Glacier Basin) - Colorado Springs (Pikes Peak RV Park)
04-8 Colorado Springs (Pikes Peak RV Park) - Great Sand Dunes (Great Dunes Oasis)
05-8 Great Sand Dunes (Great Dunes Oasis) - Crested Butte (Oh Be Joyful)
06-8 Crested Butte (Oh Be Joyful) - omgeving Aspen (Maroon Bells, Silver Queen/Bar/Bell)
07-8 omgeving Aspen (Maroon Bells, Silver Queen/Bar/Bell) - ???
08-8 ??? - Provo
09-8 Provo- SLC (vlucht naar AMS om 16.20)
10-8 Aankomst AMS om 10.00

Alles schuingedrukt en onderstreept is geboekt.
Over een maand komen we in de 6 maanden boekingsperiode van de NPS campgrounds dus dan proberen de plekken voor Apgar, Colter Bay, Glacier Basin en Maroon Bells te reserveren. Ook de commerciële campgrounds die ik nog moet boeken zetten het reserveringssysteem medio januari open. Oh Be Joyful is pas veel later te reserveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je niet veel wilt gaan schuiven, maar anders zou een extra nacht Yellowstone niet verkeerd zijn.
Je kunt ook een extra overnachting doen in Crested Butte. Leadville vonden wij erg leuk vanwege de Mineral Belt Trail. Zie hier voor ons verslag daarvan. Het is ook een leuk plaatsje. Zie ook hier.
Antelope Island is een mogelijkheid voor de eerste of laatste dag.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vonden Leadville ook een leuk plaatsje en hebben er vlakbij leuk paardgereden in de prachtige omgeving van Twin Lakes. De stal heet inmiddels anders, maar het logo is nog hetzelfde, dus zal het nog wel min of meer hetzelfde zijn. Wij waren er in 2006 met onze zoon die toen 10 was.
https://halfmoonpacking.com/
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... lakes.html

In datzelfde jaar hebben we bij Provo op Lakeside RV Campground gestaan bij Provo.
https://lakesidervcampground.com/
HillBillies
Amerikafan

@Martin & Marianne

Zoveel wil ik inderdaad nier meer gaan schuiven. Leadville stond, na jouw tip, eerst op de lijst maar is daar destijds vanaf gevallen toen bleek dat mijn vrouw geen 5 weken vakantie kreeg. Ik zet hem er weer op, lijkt me nog steeds erg leuk om heen te gaan!

@jojostravelusa
Paardrijden staat op het programma voor Blue Bell in Custer, maar als dat heel goed bevalt kunnen we dat natuurlijk altijd nog een keer doen, bedankt!

Voor Provo kijk ik inderdaad naar Lakeside RV of naar Lake Shore RV.
Voordeel van Lakeside is dat ze o.a. propaan verkopen, nadeel is de ligging tegen het vliegveld.
Voordeel van Lake Shore is dat ze SUP's e.d. verhuren voor een leuk dagje op het water.

Ik weet niet hoe druk het vliegveld in 2006 was t.o.v. nu, maar hadden jullie er veel last van?
Ik zag op de website dat ze al aan het eind van de nacht gaan vliegen namelijk. Dit jaar lagen we in Monterey ook in het verlengde van de landingsbaan (op een paar 100 meter afstand, vergelijkbaar met deze campground) en dat was echt geen pretje als ze rond 05.00 op gaan stijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer