Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn emigratie naar Amerika.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Willem1
Amerikafan

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Willem1 »

Jessica88 schreef:
15 jun 2020, 17:59
op 16 december hebben de advocaten de AOS ingediend. Dus volgens mij is de premium processing niet nodig, want de I-140 is al goedgekeurd.
OK - als de I-140 al is goedgekeurd dan ben je dat stadium al voorbij. Premium processing is dan niet meer aan de orde (is niet beschikbaar bij de I-485, de AOS).

Maar: als je I-485 inmiddels pending is, dan heb je volgens mij ueberhaupt geen probleem. Met een pending AOS mag je gewoon in de VS blijven, ook al verloopt je I-94 (bron: o.a. https://www.murthy.com/2012/03/26/inter ... avel-tips/ ). Op basis van de pending AOS kunnen jullie elk een EAD aanvragen en daarmee mag je (blijven) werken. Als je de vrijheid wil houden om te kunnen reizen voordat je je green card in handen hebt is het handig om nu Advanced Parole kunnen aanvragen (I-131). Daarmee mag je het land in, ook al is de L1 verlopen.

(I-140 zou trouwens niet vervallen als je man J2 zou worden, voorzover ik weet. Maar je wint er niks mee; zou volgens mij een onzinnige move zijn.)
Jessica88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Jessica88 »

Thanks Hemmie en Willem1, jullie stellen me in ieder geval gerust :)

De advocaten vertellen niet zo veel op dit moment (ook omdat ze natuurlijk niet zoveel weten) maar ik zie het alweer helemaal gebeuren dat we in maart terug naar NL moeten. Misschien weten jullie van eerdere posts dat ik soms een stresskip kan zijn. In de info van de advocaten stond, toen ze mijn man vertelden dat hij of een nieuw visum moest aanvragen of een extension van zijn I-129s en I-94, dat zijn werkgever een geldige L1 vereist, zelfs met pending AOS.

We gaan de informatie die jullie gaven even voorleggen en zullen het ook hier laten weten. Ben benieuwd!
Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 »

Nog wel een tip: als je voor de EAD en AP wilt gaan, dan kun je die maar beter zo snel mogelijk aanvragen (had zelfs tegelijk gekund met het indienen van de I-485). Daar gaat natuurlijk ook weer tijd overheen, en je wil ze wel bijtijds in handen hebben.
Jessica88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessica88 »

Ja, de AP en EAD hebben ze ingediend toen ze in december onze I-485 hebben ingediend, maar we gingen er van uit dat de EAD onnodig is (die van mij is dus nog geldig tot maart 2021), en dit was voor alles werd stilgezet.

We hebben beiden tijdens al gereisd (beiden in januari) en daarmee zou als het goed is de aanvraag van de AP moeten zijn komen te vervallen. We wisten dat dit het risico was, alhoewel toen we gingen we dit niet hadden voorzien. Als ik nu had geweten wat er aan zat te komen had ik het wel anders aangepakt!
Jessica88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessica88 »

Hoi allemaal,

Ik kom weer even een update geven. Inmiddels hebben we een tijd terug toch onze AP en een nieuwe EAD ontvangen. We hadden gedacht dat we geen AP konden krijgen omdat we na het indienen van de aanvraag het land uit gingen voor een korte trip naar NL. Nu hebben we niet zo veel aan onze AP, maar wie weet is het ooit handig om te weten voor anderen.

Begin juli kregen we de oproep voor onze medische test en deze is eind juli voltooid en opgestuurd (via de advocaten naar USCIS) en afgelopen week kregen we de brief dat we op 24 september voor ons interview mogen komen. Ik had hier totaal niet op gerekend, aangezien ik het idee had dat veel stil lag. Geen idee hoe lang het duurt na het interview voordat de green card in de bus ligt, maar we hopen heel erg dat het dit jaar gebeurt zodat we kerst in Nederland kunnen doorbrengen (dit ligt natuurlijk wel aan de COVID-19 situatie, maar dat daargelaten).

Tot zover mijn update!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Da's mooi nieuws :thumbup:
27 States so far...
Jessica88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jessica88 »

Hoi allemaal,

Even goed nieuws! Op 14 oktober kregen we te horen dat onze Green card was goedgekeurd, na het interview op 24 september. Op 15 oktober lag de Green card ook daadwerkelijk in de bus.

Al met al nog heel snel gegaan dus! Hij is geldig tot 2030, ik dacht dat het vijf jaar zou zijn en daarna weer verlengen, maar het is dus 10 jaar.

Bedankt voor al jullie support en het beantwoorden van mijn vragen, vooral aan het begin!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Dat is inderdaad snel gegaan, gefeliciteerd!
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer