Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?
Re: Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?
IK heb al heel wat parken beazocht en het is dan ook moeilijk om een top 3 samen te stellen.
Ik doe toch een poging:
Capitol Reef, ook net zoals Henriëtte al zegt vanwege de Cathedral Valley Loop. Dat is echt een ongelooflijk mooie route
De Wave. Ook weer zo onwaarschijnlijk mooi, maar ook vanwege de wandelinbg ernaar toe.
Red and White Canyon, vanwege de zeer bijzondere kleuren en vormen.
Yellowstone, vanwege de zeer bijzondere kleuren.
En morgen kan mijn lijstje alweer anders zijn, want er zijn zoveel mooie parken...
Ik doe toch een poging:
Capitol Reef, ook net zoals Henriëtte al zegt vanwege de Cathedral Valley Loop. Dat is echt een ongelooflijk mooie route
De Wave. Ook weer zo onwaarschijnlijk mooi, maar ook vanwege de wandelinbg ernaar toe.
Red and White Canyon, vanwege de zeer bijzondere kleuren en vormen.
Yellowstone, vanwege de zeer bijzondere kleuren.
En morgen kan mijn lijstje alweer anders zijn, want er zijn zoveel mooie parken...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heel moeilijk, in bepaalde parken heb ik niet de gewenste tijd kunnen doorbrengen en hikes kunnen doen... toch een poging:
1)Zion NP: zonder twijfel, het 1ste NP dat ik bezocht en meteen mijn favoriet. Prachtige vallei, uitstekend shuttle systeem en hikes voor zowel de beginner als voor de doorwinterde hiker. Angel's Landing was geweldig, en The Narrows top - bottom hike kan ik op de eerste plaats zetten. Ik kijk al uit naar mijn West Rim trail hike en The Subway.
2)White Sands NM
3)Joshua Tree NP
andere bezienswaardigheden:
1)Havasupai Village: de bijhorende afdaling van hilltop parking en hikes naar de verschillende watervallen waren prachtig. Spijtig dat veel verwoest werd in de overstroming eind 2008, slechts enkele weken nadat wij daar verbleven.
2)Toadstool hoodoos/Pariah Rimrocks: dankzij de ontdekamerika.nl er terecht gekomen en nog geen moment spijt van gehad.
3)Beaver Creek: omgeving ten zuiden van Sedona
plaatsen op het verlanglijstje:
1)The Wave/White Pocket: Tijdens de volgende trip staat minstens 1 van deze 2 op het programma.
2)Yellowstone NP: wordt een aparte trip, binnen enkele jaren misschien
3)Red&White canyon: is gepland voor de volgende trip
1)Zion NP: zonder twijfel, het 1ste NP dat ik bezocht en meteen mijn favoriet. Prachtige vallei, uitstekend shuttle systeem en hikes voor zowel de beginner als voor de doorwinterde hiker. Angel's Landing was geweldig, en The Narrows top - bottom hike kan ik op de eerste plaats zetten. Ik kijk al uit naar mijn West Rim trail hike en The Subway.
2)White Sands NM
3)Joshua Tree NP
andere bezienswaardigheden:
1)Havasupai Village: de bijhorende afdaling van hilltop parking en hikes naar de verschillende watervallen waren prachtig. Spijtig dat veel verwoest werd in de overstroming eind 2008, slechts enkele weken nadat wij daar verbleven.
2)Toadstool hoodoos/Pariah Rimrocks: dankzij de ontdekamerika.nl er terecht gekomen en nog geen moment spijt van gehad.
3)Beaver Creek: omgeving ten zuiden van Sedona
plaatsen op het verlanglijstje:
1)The Wave/White Pocket: Tijdens de volgende trip staat minstens 1 van deze 2 op het programma.
2)Yellowstone NP: wordt een aparte trip, binnen enkele jaren misschien
3)Red&White canyon: is gepland voor de volgende trip
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Grappig om te lezen welke parken favoriet zijn en dat toch de meeste mensen ongeveer voor het zelfde kiezen. opvallend vind ik dat sommige mensen op een gegeven moment "parkmoe" zijn. Daar kan ik mij dus echt niet mee identificeren, sterker nog ik kan er geen genoeg van krijgen.
In 2006 hebben wij een jaar door Amerika gereisd en ons doel was zo veel mogelijk nationale parken aan te doen. Wij zijn een heel eind op weggekomen met de 38 nationale parken, die we hebben aangedaan, daarbij hebben we zeker een aantal tiental staatsparken aangedaan. Als ik deze reis nog een keer kon doen zou ik weinig veranderen, echter ik zou nog langer in bepaalde parken blijven en minder bij steden verblijven. Het is leuk om een stad als New York aan te doen en ik ben blij dat we er zijn geweest, maar ik ben nu eenmaal gelukkiger als ik in de natuur ben.
Het is ongelovelijk moeilijk om een keuze uit de 40+ parken die wij inmiddels hebben gezien te maken en een top drie samen te stellen, zeker omdat elk park iets unieks heeft.
1. Glacier National Park / Waterton Lakes
2. Yellowstone NP / Grand Teton NP
3. Rocky Mountain NP
@Maksim
Je schrijft dat je de Subway wilt gaan doen, houdt je er wel rekening mee dat je een backcountry permit nodig hebt, ook als je van de Bottom Up gaat. Er mogen dagelijks maar 80 mensen door de canyon. Voor de Top Down moet je redelijk goed kunnen trail zoeken en bovendien moet je kunnen abseilen en heb je de juiste equipment nodig.
Wij hebben de Subway in mei gedaan en ik heb wat foto's met een kleine beschrijving op het forum geplaatst.
Zie: viewtopic.php?f=7&t=20676
In 2006 hebben wij een jaar door Amerika gereisd en ons doel was zo veel mogelijk nationale parken aan te doen. Wij zijn een heel eind op weggekomen met de 38 nationale parken, die we hebben aangedaan, daarbij hebben we zeker een aantal tiental staatsparken aangedaan. Als ik deze reis nog een keer kon doen zou ik weinig veranderen, echter ik zou nog langer in bepaalde parken blijven en minder bij steden verblijven. Het is leuk om een stad als New York aan te doen en ik ben blij dat we er zijn geweest, maar ik ben nu eenmaal gelukkiger als ik in de natuur ben.
Het is ongelovelijk moeilijk om een keuze uit de 40+ parken die wij inmiddels hebben gezien te maken en een top drie samen te stellen, zeker omdat elk park iets unieks heeft.
1. Glacier National Park / Waterton Lakes
2. Yellowstone NP / Grand Teton NP
3. Rocky Mountain NP
@Maksim
Je schrijft dat je de Subway wilt gaan doen, houdt je er wel rekening mee dat je een backcountry permit nodig hebt, ook als je van de Bottom Up gaat. Er mogen dagelijks maar 80 mensen door de canyon. Voor de Top Down moet je redelijk goed kunnen trail zoeken en bovendien moet je kunnen abseilen en heb je de juiste equipment nodig.
Wij hebben de Subway in mei gedaan en ik heb wat foto's met een kleine beschrijving op het forum geplaatst.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
mijn lijstje:
Glacier national park
Zion
Death valley
Niet nationale parken
Great Sand Dunes
Spring mountain (vlakbij Las Vegas 1 uurtje rijden hoog in de bergen daar is het koel en groen)
Gooseneck
Glacier national park
Zion
Death valley
Niet nationale parken
Great Sand Dunes
Spring mountain (vlakbij Las Vegas 1 uurtje rijden hoog in de bergen daar is het koel en groen)
Gooseneck
Laatst gewijzigd door yarrah op 12 jun 2009, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
Verelle schreef:
@Maksim
Hey Verelle
bedankt voor de tip, maar hier hebben we rekening mee gehouden. De online lottery leverde niets op maar we gaan ter plaatse voor een permit. We hebben backcountry hiking ervaring dus het trail zoeken zal geen probleem zijn. Onze abseiling experience is beperkter dus dachten wij de halfdaagse cursus te volgen bij de Zion Adventure Company. Ik lees net in de andere topic dat jullie deze ook gevolgd hebben. De foto's zijn ook erg indrukwekkend!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
@Maksim
Zorg dat je een goede beschrijving bij je hebt van de trail en dat deze droog blijft, de onze is tijdens de wandeling natgeraakt, doordat iemand tegen mijn partner aanviel op gedeelte waar je over de mosterrassen loopt en mijn partner onderuit haalde en de beschrijving nat werd, waardoor we het laatste gedeelte van de hike niet neer konden lezen. De twat bood niet eens zijn excuus aan. Maar goed, hierdoor was het laatste gedeelte lastig te vinden. Het laatste gedeelte gaat redelijk steil naar boven. Ongeveer een halve mijl bij het eindpunt raakten bij het spoorbijster, wij waren niet de enige bleek later, door back tracking konden we spoor ook niet meer vinden. Gelukkig wisten we wel waar we moesten zijn, doordat we de GPS mee hadden genomen. We hebben ons door dicht begroeide bosjes moeten wurmen, het geen geen prettige ervaring was. Onderschat het trailzoeken hier niet.
Zorg dat je een goede beschrijving bij je hebt van de trail en dat deze droog blijft, de onze is tijdens de wandeling natgeraakt, doordat iemand tegen mijn partner aanviel op gedeelte waar je over de mosterrassen loopt en mijn partner onderuit haalde en de beschrijving nat werd, waardoor we het laatste gedeelte van de hike niet neer konden lezen. De twat bood niet eens zijn excuus aan. Maar goed, hierdoor was het laatste gedeelte lastig te vinden. Het laatste gedeelte gaat redelijk steil naar boven. Ongeveer een halve mijl bij het eindpunt raakten bij het spoorbijster, wij waren niet de enige bleek later, door back tracking konden we spoor ook niet meer vinden. Gelukkig wisten we wel waar we moesten zijn, doordat we de GPS mee hadden genomen. We hebben ons door dicht begroeide bosjes moeten wurmen, het geen geen prettige ervaring was. Onderschat het trailzoeken hier niet.
1998 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Nog even mijn Top 3 tot nu toe (misschien is het over een maandje wel een heel ander lijstje:
1: Yellowstone (diversiteit en wildlife)
2: Zion
3: Grand Canyon (dankzij een rondvlucht)
Wat is het toch een mooi land he als Yosemite geeneens in mijn top 3 voorkomt!
1: Yellowstone (diversiteit en wildlife)
2: Zion
3: Grand Canyon (dankzij een rondvlucht)
Wat is het toch een mooi land he als Yosemite geeneens in mijn top 3 voorkomt!

http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- martinenelsa
- Amerikafan
Het is erg lastig kiezen, en heb er ook nog maar een stuk of 20 gezien, maar toch een poging:
1. Yellowstone, geologische topattractie
2. Wrangel - St. Elias, ongerept, afgelegen, ongelofelijk mooi en met aan de grens de leuke plaatsjes Kennicott en McCarthy.
3. Arches, toegankelijk en toch voorzien van uitzonderlijke schoonheid die je bijna alleen kunt beleven
Net daarachter staan dan nog Death Valley, Capitol Reef, Canyonlands (the Needles) en Kenai Fjords.
1. Yellowstone, geologische topattractie
2. Wrangel - St. Elias, ongerept, afgelegen, ongelofelijk mooi en met aan de grens de leuke plaatsjes Kennicott en McCarthy.
3. Arches, toegankelijk en toch voorzien van uitzonderlijke schoonheid die je bijna alleen kunt beleven
Net daarachter staan dan nog Death Valley, Capitol Reef, Canyonlands (the Needles) en Kenai Fjords.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Pfoe wat een lastige vraag....
Mijn top 3:
1. zion (met stip op 1)
2. arches (ook al was het er erg warm)
3. canyonlands (met een 4x4!)
geen nationale parken:
1. Antelelope Canyon
2. Goblin Valley
3. Monument Valley
Mijn top 3:
1. zion (met stip op 1)
2. arches (ook al was het er erg warm)
3. canyonlands (met een 4x4!)
geen nationale parken:
1. Antelelope Canyon
2. Goblin Valley
3. Monument Valley
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
1, Capitol reef (door de cathedral valley loop)
2. Zion/grand canyon
3. Arches/Death Valley
Geen nationale parken
1. Valley of fire
2. Bodie
3. scenic way van Blythe naar Sedona
2. Zion/grand canyon
3. Arches/Death Valley
Geen nationale parken
1. Valley of fire
2. Bodie
3. scenic way van Blythe naar Sedona
Groetjes,
Carine
Carine
oja! bodie... helemaal vergeten! mag er bij mij ook nog in!!!
Goblin Valley, daar heb ik de meeste lol gehad, je voelt je weer 10
En ik was niet de enige, hihi.
En de Senic byway 12 vond ik ook geweldig!
Maar een top 3, moeilijk.
1.Bryce, wat een kleur(en) en pieken.
2.Yosemite
3.Capital Reef? Death Valley? Arches? Monument Valley? Grand Canyon? Ineminemutte? Nee, toch maar Capital Reef.

En ik was niet de enige, hihi.
En de Senic byway 12 vond ik ook geweldig!
Maar een top 3, moeilijk.
1.Bryce, wat een kleur(en) en pieken.
2.Yosemite
3.Capital Reef? Death Valley? Arches? Monument Valley? Grand Canyon? Ineminemutte? Nee, toch maar Capital Reef.
Laatst gewijzigd door ienekje op 03 aug 2009, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- lelie
- Amerika-expert
Re:
Ik sluit me hierbij aan. Ik ben laatst voor het eerst in Yellowstone geweest en dit NP staat nu ver bovenaan mijn lijstje.Petra/VS schreef:Mijne ook Yellowstone absoluut nummer 1, daarna Yosemite en dan Bryce
-
- Amerika-ontdekker
Pfff moeilijke vraag....
Maar tot nu toe:
1. Bryce Canyon
2. Yosemite N.P.
3. Arches N.P.
Maar ga over een paar weken ook naar nieuwe N.P. dus wie weet veranderd er nog wel het één en ander
Gr.
Stefan

Maar tot nu toe:
1. Bryce Canyon
2. Yosemite N.P.
3. Arches N.P.
Maar ga over een paar weken ook naar nieuwe N.P. dus wie weet veranderd er nog wel het één en ander

Gr.
Stefan
2002 Chigaco - Memphis - Rockey Mountains - West USA
2009 West USA - NYC
2009 West USA - NYC
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
1. Bryce Canyon NP: mooiste zonsopkomst ooit gezien! En dat terwijl we helemaal alleen waren.
2. Olympic NP: heel gevarieerd met regenwoud, stranden, watervallen en besneeuwde bergtoppen.
3. Monument Valley: geen NP, maar het heeft wel veel indruk gemaakt om hier rond te lopen/rijden. Ook het eten in het nieuwe bezoekerscentrum beviel erg goed!
Yosemite NP vond ik ook erg mooi, maar enorm druk, zelfs op de wandelpaden. Jammer, maar wel begrijpelijk natuurlijk...
2. Olympic NP: heel gevarieerd met regenwoud, stranden, watervallen en besneeuwde bergtoppen.
3. Monument Valley: geen NP, maar het heeft wel veel indruk gemaakt om hier rond te lopen/rijden. Ook het eten in het nieuwe bezoekerscentrum beviel erg goed!
Yosemite NP vond ik ook erg mooi, maar enorm druk, zelfs op de wandelpaden. Jammer, maar wel begrijpelijk natuurlijk...
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik heb een idee.
Ik zou een webpagina schrijven waar iedereen zijn top 3 kan selecteren, dit wordt dan opgeslagen in een database. Zo kan ik op die pagina een statistiek bijhouden van de meest favoriete parken.
Lijkt jullie dat een leuk idee ?
Ideaal zou zijn dat ik het script ontwerp voor gebruik op deze site, zo kan ik misbruik voorkomen door enkele ingelogde forum gebruikers toe te laten.
Ik zou een webpagina schrijven waar iedereen zijn top 3 kan selecteren, dit wordt dan opgeslagen in een database. Zo kan ik op die pagina een statistiek bijhouden van de meest favoriete parken.
Lijkt jullie dat een leuk idee ?
Ideaal zou zijn dat ik het script ontwerp voor gebruik op deze site, zo kan ik misbruik voorkomen door enkele ingelogde forum gebruikers toe te laten.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
1- Lassen Volcanic NP
2- Olympic NP
3- Redwood NP
2- Olympic NP
3- Redwood NP
-
- Amerikafan
Hoi,
1. Grand Canyon (zowel North als South Rim)
2. Bryce Canyon
3. Yosemite of canyonlands
Chari
1. Grand Canyon (zowel North als South Rim)
2. Bryce Canyon
3. Yosemite of canyonlands
Chari
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
1. Bryce
2. Canyonlands
3. Arches
2. Canyonlands
3. Arches
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- Rebekka1977
- Amerikafan
Onze top 3:
Edwin:
1) Yellowstone NP
2) Grand Canyon NP (South- en North Rim)
3) Canyonlands NP
Rebekka:
1) Yellowstone NP
2) Bryce Canyon NP (vrnl. door de hele mooie combiwandeling Navajo/Queens Garden Trail)
3) Canyonlands NP (maar ik zat ook nog erg te twijfelen tussen Olympic NP, Zion NP en Grand Canyon North Rim)
Volgend jaar komen er hopen we nog een aantal mooie nieuwe parken bij. We hopen dan toch ook echt de Cathedral Valley Loop te kunnen rijden, helaas ging deze vorig jaar door het hele slechte weer niet door
Groetjes
Edwin en Rebekka
Edwin:
1) Yellowstone NP
2) Grand Canyon NP (South- en North Rim)
3) Canyonlands NP
Rebekka:
1) Yellowstone NP
2) Bryce Canyon NP (vrnl. door de hele mooie combiwandeling Navajo/Queens Garden Trail)
3) Canyonlands NP (maar ik zat ook nog erg te twijfelen tussen Olympic NP, Zion NP en Grand Canyon North Rim)
Volgend jaar komen er hopen we nog een aantal mooie nieuwe parken bij. We hopen dan toch ook echt de Cathedral Valley Loop te kunnen rijden, helaas ging deze vorig jaar door het hele slechte weer niet door

Groetjes
Edwin en Rebekka
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3164 Weergaves
-
Laatste bericht door WalterL